ADAC 2025. 225/45R17-es négyévszakos gumiabroncsok a tesztben: A jótól a nyomorúságosig
|

ADAC 2025 – Négyévszakos gumi teszt: 225/45R17

File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu

A Cikk megjelenését az INTERPNEU támogatta >>>

Forrás: ADAC eV /Jochen Wieler, Christoph Pauly


ADAC 2025. 225/45R17-es négyévszakos gumiabroncsok a tesztben: A jótól a nyomorúságosig

ADAC 2025. 225/45R17-es négyévszakos gumiabroncsok a tesztben: A jótól a nyomorúságosig

Egyre több autós választ négyévszakos gumiabroncsokat. De vajon ez tényleg jó ötlet? Nem minden esetben, ahogy azt a legfrissebb ADAC négyévszakos gumiabroncs-teszt is mutatja 225/45 R17 méretben. A kiábrándító eredmények mellett vannak nagyon biztatóak is.

  • 16 gumiabroncs nyári és téli teszten
  • Négy négyévszakos gumiabroncs kapott „jó” értékelést
  • Nagy különbségek a féktávolságban

16 négyévszakos gumiabroncsot teszteltek

Az ígéreteket be kell tartani. Ami az emberi kapcsolatokra vonatkozik, az a termékekre is vonatkozik. Ha egy gumiabroncsot „négyévszakos gumiabroncsként” árulnak, az azt sugallja, hogy minden körülmények között jól fog teljesíteni . Tehát elég-e egyszerűen megvenni egy ilyen típusú gumiabroncsot, és mindig biztonságban leszel az úton? Be tudják-e tartani a négy évszakos gumiabroncsok az ígéreteiket?

Sajnos nem mindig. A szórás nagy , amint azt a jelenlegi ADAC teszt is mutatja a 225/45R17 méretben. A tesztelt 16 gumiabroncsmodell közül négy teljesen megbukott „gyenge” minősítéssel, további négy pedig csak „elégséges” minősítést ért el, ezért szintén nem ajánlottak.

De, és ez a jó hír : Míg egy évvel ezelőtt (2024) a négyévszakos gumiabroncsok tesztjén először csak egy abroncs kapott „jó” értékelést, most négy. Ez azt mutatja, hogy már nem kell elfogadni a gördülési kompromisszumot, mint a múltban; valóban vannak mindenre alkalmas abroncsok. Íme az eredmények.

225/45 R17-es négyévszakos gumiabroncsok teszteredményei

1Goodyear Vector 4Seasons Gen-32,3 – JóKereskedő >>>
2Continental AllSeasonContact 22,3 – JóKereskedő >>>
3Pirelli Cinturato All Season SF32,5 – JóKereskedő >>>
4Bridgestone Turanza All Season 62,5 – JóKereskedő >>>
5Michelin Crossclimate 22,7 – KielégítőKereskedő >>>
6Dunlop All Season 22,9 – KielégítőKereskedő >>>
7BFGoodrich Advantage All-Season2,9 – KielégítőKereskedő >>>
8Viking FourTech Plus3,0 – KielégítőKereskedő >>>
9Vredestein Quatrac Pro+3,8 – Még megfelelőKereskedő >>>
10Barum Quartaris 53,9 – Még megfelelőKereskedő >>>
11Nexen N’Blue 4season 23,9 – Még megfelelőKereskedő >>>
12Superia Ecoblue2 4S3,9 – Még megfelelőKereskedő >>>
13CST Medallion All Season ACP14,8 – Nem megfelelőKereskedő >>>
14APlus AS9094,9 – Nem megfelelőKereskedő >>>
15Arrivo Carlorful A/S5,5 – Nem megfelelőKereskedő >>>
16Petlas Multi Action PT5655,5 – Nem megfelelőKereskedő >>>

Nagyon jó: 0,6 – 1,5. Jó: 1,6 – 2,5. Kielégítő: 2,6 – 3,5. Még megfelelő. 3,6 – 4,5. Nem megfelelő: 4,6 – 5,5

A Goodyear és a Continental vezet

2,3-as összpontszámmal a Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 és a Continental AllSeasonContact 2 vezeti a mezőnyt. Őket két másik jó abroncs, a Pirelli Cinturato All Season SF 3 és a Bridgestone Turanza All Season 6 követi (mindegyik 2,5-ös pontszámmal).

Mind a négyben közös, hogy sikeresen megoldják a jó nyári tapadás magas hőmérsékleten, valamint a jó téli tapadás jégen és havon alacsony hőmérsékleten közötti alapvető konfliktust.

A Continental volt az egyetlen abroncs a tesztben, amely mind a vezetési biztonság, mind a környezeti teljesítmény – az ADAC abroncsteszt két fő pillére – tekintetében „jó” minősítést ért el. Sem száraz, sem nedves úton nem mutat gyenge pontokat, téli teljesítménye pedig szintén lenyűgözte az ADAC tesztelőit.

Bár a Goodyear abroncs ugyanazt a végeredményt érte el, mint a Continental abroncs, nyári hőmérsékleten nem tűnik annyira precíznek. Ugyanakkor elegendő biztonsági tartalékkal is rendelkezik, és különösen jó pontszámot ért el a nedves utakon való fékezés és kezelhetőség, valamint a környezetvédelmi teljesítmény (1,6) terén. A Pirelli Cinturato és a Bridgestone Turanza is biztonságos, bár mindkettő csak kismértékben veszít a teljesítményéből téli utakon.

A nedves utak gyakran problémát jelentenek

Azt a tényt, hogy nem minden gyártónak sikerül ilyen jól kiegyensúlyozott négyévszakos gumiabroncsokat gyártania, jól mutatják a néha riasztóan hosszú fékutak. A következő ábra egy példát mutat be egy 80 km/h-s sebességről álló helyzetig tartó fékútra. A legjobb ( Continental ) és a legrosszabb (Arivo Carlorful A/S) gumiabroncs közötti különbség óriási: 11,3 méter! Ez azt jelenti, hogy míg a Continental gumiabroncsokkal felszerelt jármű már áll, az Arivo gumiabroncsokkal felszerelt autó 41 km/h sebességgel is ütközhet egy potenciális akadállyal.

Continental AllSeasonContact 231,3 m
Bridgestone Turanza All Season 631,6 m
Pirelli Cinturato All Season SF332,5 m
Goodyear Vector 4Seasons33,2 m
Vredestein Quatrac Pro+33,4 m
Nexen N’Blue 4Season 233,6 m
Michelin Crossclimate 233,6 m
Dunlop All Season 233,7 m
Viking FourTech Plus34,1 m
BFGoodrich Advantage34,3 m
Barum Quartaris 535,6 m
Petlas Multi Action PT56536,3 m
CST Medallion All Season ACP136,6 m
Superia Ecoblue2 4S37,6 m
Aplus AS90939,1 m
Arivo Carlorful A/S42,6 m

A “névtelen” gumiabroncsok rosszul teljesítenek

Az olcsó, kínai gyártmányú Arivo Carlorful A/S számos más, névtelen abroncshoz csatlakozik a tesztmezőn. De függetlenül attól, hogy vannak-e hangzatos nevük, mint például a Petlas Multi Action PT565 , a CST Medalion All Season ACP1 , vagy technikai jellegűek, mint az APlus AS909 , igazán nem kell megjegyezni ezeket az olcsó abroncsokat, amelyek elsősorban online kaphatók. Mind a négy “nem megfelelő” , ezért nem ajánlott.

A rossz féktávolság elegendő ok arra, hogy ne tanácsoljuk ezeket az abroncsokat. De messze elmaradnak egy jó abroncs egyéb követelményeitől is. Ha nincs tapadásuk téli utakon (CST és Petlas) vagy nedves utakon (Arivo és APlus), akkor egyszerűen alkalmatlanok “négy évszakos abroncsnak ” .

Még a márkás gumiabroncsok is néha csak “megfelelőek”

Egy ismert márka önmagában nem garancia a jó termékre. A Continental költségvetésbarát márkája, a Barum , a Quartaris 5 abronccsal csak „elégséges” értékelést kapott (3,9), ami aránytalan. Nem fektettek ugyanannyi fejlesztési pénzt ebbe a költségvetésbarát modellbe, mint a prémium Continental márkába? Nyilvánvalóan különben nehéz lenne megmagyarázni a gyenge teljesítményt, különösen száraz úton.

De a Vredestein Quatrac Pro+ és a Nexen N’Blue 4Season 2 is csalódást okoznak – és ezek nem olyan ismeretlenek, mint a Superia Ecoblue2 4S , amelyet szintén csak megfelelően teszteltek. Az ember többet várt volna tőlük.

Az ajánlott gumiabroncsok

A négy „jó” minősítést kapott gumiabroncs mellett négy „kielégítő” minősítést is ajánlhatunk: a Michelin Crossclimate 2, a Dunlop All Season 2, a BFGoodrich Advantage All-Season és a Viking FourTech Plus mindegyikének megvannak a maga sajátos erősségei és gyengeségei.

Abroncsválasztáskor attól függ, hogy mit értékel a legjobban. A Michelin, a Dunlop és a BFGoodrich téli utakon jeleskedik, a Dunlop pedig környezetbarát teljesítményben is kiemelkedő. A Viking semmilyen területen nem különösebben jó vagy rossz, így az ár lehet a döntő tényező.

Nagy különbségek a futásteljesítményben

Jelentős különbségek vannak a futásteljesítményben. A Goodyear abroncsok várhatóan körülbelül 68 000 kilométert bírnak , mielőtt futófelületük elkopik, ami jelentősen felülmúlja az összes többi tesztjelöltet. Ehhez a futásteljesítményhez két garnitúra Superia Ecoblue2 4S abroncsra lenne szükség – tehát az olcsó vásárlás nem feltétlenül jelenti azt, hogy ténylegesen spórolsz.

Tesztelt négyévszakos gumiabroncsok várható futásteljesítménye kilométerben

Goodyear Vector 4Seasons67.960 km
Dunlop All Season 262.670 km
Aplus AS90959.030 km
Continental AllSeasonContact 248.240 km
CST Medallion All Season ACP147.640 km
Michelin Crossclimate 247.540 km
Pirelli Cinturato All Season SF347.380 km
Bridgestone Turanza All Season 647.130 km
Petlas Multi Action PT56546.530 km
Vredestein Quatrac Pro+46.460 km
Arivo Carlorful A/S46.040 km
Barum Quartaris 545.700 km
Viking Fourtech Plus44.820 km
BFGoodrich Advantage All-Season41.790 km
Nexen N’Blue 4Season 241.390 km
Superia Ecoblue2 4S34.670 km

Következtetés

Jó hírünk van mindazoknak, akik el szeretnék kerülni a tavaszi és őszi gumiabroncs-csere maceráját, és négyévszakos gumiabroncsokra szeretnének váltani. A jó minőségű gumiabroncsok, és így a téli és nyári specialisták életképes alternatíváinak választéka is bővül. Az a tény, hogy négy modell „jó” minősítést kapott, és négy másikat is „kielégítő” értékeléssel ajánlanak, néhány évvel ezelőtt még elképzelhetetlen volt.

Úgy tűnik, a gyártók is felismerték a négyévszakos gumiabroncsok iránti trendet , és több energiát fektetnek a fejlesztésükbe. Sajnos ez nem minden modellre vonatkozik: a tesztelt gumiabroncsok 50 százaléka továbbra sem ajánlott.


Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Versenygumikkal kapcsolatos információkat itt találsz >>>

Similar Posts