Az AUTO ZEITUNG így teszteli a gumikat. 2025 nyári gumi teszt: 225/45R18. A 2025-ös nyári gumi tesztünk segít megtalálni a legjobb gumikat.
|

Auto Zeitung 2025 – Nyári gumi teszt: 225/45R18

File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu

Forrás: Autozeitung/Martin Urbanke

Sok munka a kézzelfogható eredményért: A 2025-ös Auto Zeitung nyári gumiteszten minden lényeges szakterületen teszteltük a gumikat, hogy megbízható ajánlást tudjunk adni, 225/45R18-as méretben

Az AUTO ZEITUNG így teszteli a gumikat. 2025 nyári gumi teszt: 225/45R18. A 2025-ös nyári gumi tesztünk segít megtalálni a legjobb gumikat.
Fotó: Daniela Loof

Auto Zeitung nyári gumi teszt 2025: Tíz UHP abroncs vizsgálat alatt

A Continental PremiumContact 7 megmutatja, hogy mennyire pontos ez az értékelés a 2025-ös nyári gumiabroncs-tesztünk során nedves aszfalton: Még az UHP-vel versenyezve is 100 km/h-tól, 41,8 m-nél jelöli a legrövidebb féktávot, és lenyűgöz kiszámítható, biztonságos vezetési viselkedésével. Ez azt jelenti, hogy a vizes szakaszon ugyanazt a pontszámot éri el, mint a Bridgestone, amely évek óta uralja ezt a szakágat.

A japán gumi valamivel rosszabbul fékez, de nagyobb oldaltartást és sportosabb karakterisztikát kínál. A Goodyear csak egy ponttal követi a lemaradást, és a leggyorsabban tudta teljesíteni a kezelhetőséget, és erős fékezési lassulást is felépített. Ez azt jelenti, hogy ez a három jelölt már kiemelkedik a mezőnyből, míg a két kínai termék szembetűnő gyengeségeket tár fel.

Nem minden gumi egyformán jó. Amilyen nagy a költségkülönbség az akciós és a prémium gumiabroncsok között, a profilok teljesítményében és fenntarthatóságában is óriásiak a különbségek.

Ebben a szezonban tíz aktuális UHP abroncsot veszünk szemügyre, kezdve a két igazi feltörekvővel Kínából. A Mastersteel Super Sport 2-vel és a Triangle EffeXSport TH202-vel. A kedvező árú minőségi abroncsokon keresztül: a Falken Azenis FK520, a Toyo Proxes Sport 2, a Vredestein Ultrac Pro. A drága termékekig: Bridgestone Potenza Sport, Continental PremiumContact 7, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, Michelin Pilot Sport 5 és a Pirelli P Zero.

Szigorúan véve a Continental abroncsa nem feltétlenül az UHP szegmensbe tartozik, hanem túraabroncsnak készült. De a 2024-es nyári gumitesztünkön olyan erős teljesítményt nyújtott, és akkora dinamizmust mutatott, hogy ebben a környezetben is megállja a helyét.

Auto Zeitung nyári gumi teszt 2025 eredmények:

1Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6TesztgyőztesKereskedő >>>
2Continental PremiumContact 7Nagyon ajánlottKereskedő >>>
3Bridgestone Potenza SportÁr-Teljesítmény győztesKereskedő >>>
4Michelin Pilot Sport 5Nagyon ajánlottKereskedő >>>
5Pirelli P ZeroNagyon ajánlottKereskedő >>>
6Vredestein Ultrac Pron.aKereskedő >>>
7Toyo Proxes Sport 2n.aKereskedő >>>
8Falken Azenis FK520n.aKereskedő >>>
9Triangle EffeXSport TH202n.aKereskedő >>>
10Mastersteel Super Sport 2n.aKereskedő >>>
n.a = nincs konkrét ajánlás

A Bridgestone, a Continental és a Goodyear lenyűgöz a nedves utakon

A Bridgestone Potenza Sport, a Continental és a Goodyear kiváló nedves tapadását nem utolsósorban a Michelin és a Pirelli P Zero -tól való távolság bizonyítja. A következő abroncsok önmagukban is jól teljesítenek, de nem közelítik meg a felső csoportot. A Falken, a Toyo és a Vredestein a maguk részéről észrevehetően gyengébb nedves tapadást mutattak. Ezeknél különösen a féktávok hosszabbak a közvetlen összehasonlításban. Ha az aquaplaning elleni védelemről van szó a Vredestein teljesít a legjobban.

A száraz pályákon végzett vezetési tesztek

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 átveszi a vezetést, és még extrém helyzetekben is teljesen hibátlan viselkedésével lenyűgöz. Ezen túlmenően erős fékerővel rendelkezik, és megfelelő menetkényelmet kínál. A Continental abroncs természetesen egy lépéssel tovább megy, és a legsimábban gördül. Mivel száraz aszfalton is erős eredményekkel lenyűgöz, továbbra is a Goodyear sarkán marad.

A kínai abroncsok nagy kopásuk miatt csalódást okoznak

A Michelin felzárkózik és megszerezte a harmadik helyet a 2025-ös nyári gumiteszten szárazon. Ezt követi a Pirelli, amelynek gördülési ellenállása javult a legutóbbi felülvizsgálat után. A Bridgestone ezzel szemben a legrövidebb fékúttal rendelkezik, és kifejezetten sportos. Ez a karakterisztikája azonban korlátozza a kényelemet. Energiahatékonyság tekintetében pedig az abroncs a lista végén található. A Toyo Proxes Sport 2 a szárazon szerzett pontok tekintetében egyenrangú, és lenyűgözi vetélytársait, amely biztosítja a leggyorsabb köridőt számára. A Falken Azenis FK520 és a Vredestein jól teljesített.

A két kínai abroncs azt bizonyítja be, hogy az alacsony ár önmagában még nem mond mindent a költséghatékonyságról. A Mastersteel Super Sport 2 igen alacsony gördülési ellenállásának köszönhetően megtakarítási potenciált mutat, de alacsony futásteljesítménye ezt az előnyt más perspektívába helyezi. A Triangle még gyorsabban elhasználódik, ami azt jelenti, hogy csak nagyon korlátozottan ajánlott “olcsó” alternatívaként. Mivel a két abroncs jelentősen kisebb tapadást biztosít, és hosszabb féktávot eredményez, végül az utolsó helyen végeztek.

A laboratóriumi vizsgálat információkat nyújt az élettartamról

Laboratóriumi vizsgálataink során meghatározzuk a futófelületek kopását és lehetséges futásteljesítményét. Ennek érdekében minden gumiabroncs több mint 5000 km-t tesz meg egy dobos próbapadon. Ez egy számítógéppel vezérelt vezetési profilt szimulál a városi forgalomban. Az országúti vezetés és az autópálya szakaszok pontosan meghatározott arányaival. Ezután az összes profilt több ponton megmérik, hogy dokumentálják, mennyi gumi veszett el. Ezt az értéket a rendszer átszámítja a mm/1000 km-ben kifejezett átlagos kopás mértékére. Ez lehetővé teszi következtetések levonását a kopás környezeti hatásáról.

Az adatokból ugyanakkor ki lehet számítani, hogy az adott profilok hol és mikor érnék el a törvényes kopási határt. A laboratóriumi vizsgálat így lehetővé teszi a várható élettartam pontos besorolását. De a gyakorlatban ez az érték számos tényezőtől függ. Ezért az Auto Zeitung 2025-ös nyári gumiabroncs-tesztben meghatározott adatok csak elméleti iránymutatásul szolgálnak a tényleges futásteljesítményhez. A fékezés és a gyorsítás intenzitásától és gyakoriságától, a terheléstől, a sebességtől és a vezetési stílustól függően ezek a számok a gyakorlatban többé-kevésbé eltérhetnek – de ez minden teszt résztvevőre egyformán vonatkozik.

A prémium gumik egyértelműen előrébb járnak a nyári gumiteszten

A Goodyear a legfenntarthatóbb gumiabroncsnak bizonyult, amely kis kopással, nagy futásteljesítménnyel, jó gördülési ellenállással és nem utolsósorban alacsony külső zajjal kíméli a környezetet és a pénztárcáját. A Michelin Pilot Sport 5 is a márkára jellemzően csekély kopással és nagy futásteljesítménnyel tündököl. De kissé zajos és átlagos gördülési ellenállású. A Continental és a Falken összehasonlítható eredményeket ér el. A Vredestein Ultrac Pro halk gördülési zajával gyönyörködik. Végül is a Mastersteel a legcsendesebb abroncs a teszt során, de ez nem tudja elrejteni gyenge pontjait.

Ha minden szempontot összeadunk, a prémium gumiabroncsok határozzák meg, milyen eredmények születnek a teszteken. Különösen a Goodyear, amely teljesítményével és fenntarthatóságával egyaránt lenyűgöz. De a Conti, a Bridgestone, a Michelin és a Pirelli is megérdemli az ajánlásunkat.


Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Versenygumikkal kapcsolatos információkat itt találsz >>>

Similar Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.