Auto Bild 2023 – nyári gumiabroncs teszt: 225/45R18
Melyik nyári gumit ajánljuk igazán? Íme az AUTO BILD nyári gumi tesztje az egyik legfontosabb gumiméretből! 225/45R18

Auto Bild nyári gumi teszt 2023: 50 modell összehasonlítása
A teszthez 50 darab nyári gumit vásároltak névtelenül a kereskedőktől. A kvalifikációs körben az első biztonsági ellenőrzés a fékút hosszáról szól száraz és nedves utakon. Csak a legjobb fékezők jutnak be a második körbe – az aktuális gumiteszt aquaplaninggel, kezelhetőségi teszt és természetesen a nem csak az alkuvadászok számára érdekes „Mileage” tesztünk, amelyben a futásteljesítmény és a törvényes minimális profilmélységet is teszteltük.
Ami észrevehető volt a fékteszteken: minél magasabb egy gumiabroncs vételára, általában annál jobb az eredmény. Ez nem véletlen, hiszen ezekhez a modellekhez rengeteg know-how-t használnak, jó minőségű, ezért drágább anyagokat használnak. Megjegyzés: a teljesítménynek és a minőségnek megvan az ára az abroncsgyártásban. De vannak kivételek is: az olcsó kínai Linglong gumi meglepetésre bejutott a döntőbe, és a Yokohama jó helyezése sem volt várható. A Vredestein és a Firestone viszont meglepő módon csak átlagos fékértékeket mutat, és a Conti harmadik márkája, a Semperit még a tíz legrosszabb abroncs közé is bekerült a kvalifikáción.
A táblázat az összes kvalifikáción mért féktávot mutatja. A táblázat első 20 abroncsa (félkövérrel jelölve) azok a nyári gumik , amelyek bejutottak a teszt döntőjébe. Kifejezetten nem tanácsoljuk a táblázat alján található (dőlt betűvel jelölt) tíz gumiabroncsot – féktávjuk lényegesen hosszabb volt, mint a teszt legjobb abroncsaié.
225/45R18 | Nedves fékút 80 km/h | Száraz fékút 100 km/h | Teljes fékút | |
1 | Hankook Ventus S1 evo³ (K127) | 24,8 | 33,3 | 58,1 |
2 | Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 | 25,4 | 33,2 | 58,6 |
3 | Pirelli PZero PZ4 | 24,9 | 34 | 58,9 |
4 | Yokohama Advan Sport V107 | 25,4 | 33,5 | 58,9 |
5 | Continental PremiumContact 7 | 25,3 | 33,7 | 59 |
6 | Michelin Pilot Sport 5 | 26 | 34,1 | 60,1 |
7 | Linglong Sport Master | 25,8 | 34,4 | 60,2 |
8 | Falken Azenis FK520 | 27 | 33,7 | 60,7 |
9 | Maxxis Victra Sport 5 VS5 | 26,7 | 34,1 | 60,8 |
10 | Toyo Proxes Sport 2 | 26,9 | 34,1 | 61 |
11 | Sava Intensa UHP 2 | 27,4 | 34,3 | 61,7 |
12 | Kumho Ecsta PS71 | 26,6 | 35,1 | 61,7 |
13 | Dunlop Sport Maxx RT 2 | 27 | 34,8 | 61,8 |
14 | Nexen N´Fera Sport | 27,2 | 34,8 | 61,8 |
15 | GT Radial SportActive 2 | 27,3 | 35,9 | 63,2 |
16 | Bridgestone Turanza 6 | 27,6 | 35,7 | 63,3 |
17 | Uniroyal RainSport 5 | 26,5 | 37,3 | 63,8 |
18 | Fulda SportControl 2 | 29 | 34,9 | 63,9 |
19 | Giti Sport S2 | 28,1 | 35,8 | 63,9 |
20 | Kleber Dynaxer UHP | 28 | 35,9 | 63,9 |
21 | Ceat SportDrive | 28,3 | 35,9 | 64,2 |
22 | Federal Evoluzion ST-1 | 29 | 35,5 | 64,5 |
23 | Avon ZV7 | 28 | 36,9 | 64,9 |
24 | Cooper Zeon CS8 | 27,7 | 37,2 | 64,9 |
25 | Lassa Driveways Sport | 29,3 | 35,7 | 65 |
26 | Laufenn S Fit EQ+ | 29,6 | 35,5 | 65,1 |
27 | Sumitomo HTR Z5 | 28,9 | 36,2 | 65,1 |
28 | Gripmax SuperGrip Pro Sport | 30 | 35,4 | 65,4 |
29 | Vredestein Ultrac Vorti + | 29,5 | 36,1 | 65,6 |
30 | Apollo Aspire 4G | 29,8 | 36,5 | 66,3 |
31 | Firestone Roadhawk | 30,9 | 36 | 66,9 |
32 | Firestone Roadhawk | 30,4 | 36,9 | 67,3 |
33 | Sportiva Super Z+ | 31,4 | 35,9 | 67,3 |
34 | Barum Bravuris 5HM | 29,5 | 38,2 | 67,7 |
35 | Matador MP47 Hectorra 3 | 31,1 | 36,6 | 67,7 |
36 | Radar Tyres Dimax R8+ | 30,6 | 37,2 | 67,8 |
37 | Viking ProTech NewGen | 31,3 | 37,6 | 68,9 |
38 | Riken Ultra High Performance | 33,1 | 36,2 | 69,4 |
39 | Platin RP420 Summer | 31,5 | 37,9 | 69,3 |
40 | Orium Ultra High Performance | 33,3 | 36,6 | 69,9 |
41 | Semperit Speed-Life 3 | 31,3 | 39,1 | 70,4 |
42 | Tomason Sportrace | 31,8 | 39,1 | 70,4 |
43 | Imperial EcoSport 2 | 31,7 | 38,8 | 70,5 |
44 | Zeetex HP6000 eco | 33,4 | 37,8 | 71,2 |
45 | Rotalla Setula S-Race RU01 | 33 | 38,2 | 71,2 |
46 | Minerva F205 | 33 | 38,3 | 71,2 |
47 | Tracmax X Privilo TX3 | 33,6 | 38,7 | 72,3 |
48 | Tristar SportPower 2 | 33,1 | 39,2 | 72,3 |
49 | Triangle Sportex TH201 | 39,7 | 40,3 | 80 |
50 | Zeta Alventi | 40,3 | 39,9 | 80,2 |
Részletes gumi teszt – hamarosan!
Forrás: Auto Bild, Kép: Auto Bild, Nokian