A négyévszakos gumival kapcsolatban sokszor szoktam hallani, hogy igen, ez az, ami télen és nyáron is elég szar.
|

Négy évszak, egy gumi, jól van ez így?

File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu

Münchenből buszoztunk épp Saalfelden felé, a Continental új, négyévszakos gumijai várták, hogy leteszteljük őket.

A Continental teljesen új, négyévszakos mintáját mutatták be nekünk, ami az AllSeasonContact második generációja, tehát a kettes utótagot viseli.

GUMITESZT: CONTINENTAL ALLSEASONCONTACT 2. Forrás: Totalcar.hu – JAKUSOVSZKY KRISTÓF

Ahogy figyeltem a napsütésben elsuhanó, csodás tájat, volt időm agyalni egy kicsit. Mivel nem voltam még gumiteszten, főleg az érdekelt, hogy mégis hogyan lehet szemléletesen bemutatni az egyszeri laikusnak, hogy ez a mintázat most mitől olyan nagyszerű. A módszerek rövidesen kiderültek, és hagytak maguk után némi hiányérzetet.

Képek a rendezvényről >>>

A teljes Totalcar cikket itt találod >>>

Számok és elmélet, nagy tételben

Hosszasan meséltek az AllSeasonContact 2-ről, amit az első generációhoz képest sok ponton fejlesztettek. Változott az abroncs összetétele és mintázata is, ami azt eredményezte, hogy növelni tudták a kopásállóságot, miközben a legtöbb biztonsági tulajdonság legalább olyan jó, vagy jobb, mint az elődé. Érdekesség, hogy bár a mintázatról látszólag hiányoznak a téligumikról jól ismert, vékony barázdák, az AllSeasonContact 2 teljes értékű téliguminak számít.

Most akkor az autó tudja, vagy a gumi?

Szerencsére többféle pályán is letesztelhettük a gumikat: egy kanyargós, vizes és száraz szakaszokkal tűzdelt, mini versenypályán kezdtünk. Nagyon adtam, hogy nem béna SUV-kat hoztak, hanem GR Yarisokat és i20 N-eket kergethettünk az egyébként remek vonalvezetésű, élvezetes pályán. Őrületesen jó volt mindkét autó, és pokoli jó volt velük tempózgatni, és úgy tűnt, hogy a gumik is remekül állják a sarat: tapadtak rendesen, még vizes felületen is.

Szerencsére többféle pályán is letesztelhettük a gumikat: egy kanyargós, vizes és száraz szakaszokkal tűzdelt, mini versenypályán kezdtünk

Fék! Fék! FÉÉÉK!

A következő teszt már sokkal szemléletesebb volt, ott mért értékekkel dolgoztunk, de úgy érzem, hogy azért itt se voltak teljesen sportszerűek a szervezők. Féktávot mértünk, méghozzá vizes úton, 85-90 km/h-ról vészfékezve. Széljegyzet, hogy az ehhez a feladathoz kapott Golf GTI-k meglepően komfortosabbra hangolt autók, mint az azelőtti teszthez adott Toyoták és Hyundai-ok.

A következő teszt már sokkal szemléletesebb volt, ott mért értékekkel dolgoztunk, de úgy érzem, hogy azért itt se voltak teljesen sportszerűek a szervezők

Az Audi e-Tron megizzasztja, az Ariyán jól érzi magát

Miután a tesztpályát letudtuk, kigurultunk a terepre: valós, utcai körülmények között próbáltuk ki, hogy mit tudnak a gumik, ha nagy és nehéz elektromos autók viselik őket. Elsőre egy Audi e-tron Sportbacket kaptunk. A 2,5 tonnás, elektromos hobbiterepjáró normál használat mellett remek volt a négyévszakos gumikkal, és egészen addig fel se tűnt a gumiválasztás, amíg egy szerpentines szakaszhoz nem értünk.

Miután a tesztpályát letudtuk, kigurultunk a terepre: valós, utcai körülmények között próbáltuk ki, hogy mit tudnak a gumik, ha nagy és nehéz elektromos autók viselik őket.

Szóval akkor mi is derült ki pontosan?

Nagyon érdekes tesztnap volt ez, aminek a végén felemás érzések pörögtek az agyamban. Hatalmas svunggal tesztelgettünk egész nap, király autókkal, ami összességében nagyon adta, ahogy a káprázatos osztrák táj látványában se volt nehéz elveszni. Elteltünk pozitív élményekkel, de sajnos lényegi információk híján maradtunk, hiszen nem kaptunk viszonyítási alapot. Jó, a féktesztnél igen, de ott se volt teljesen sportszerű melegben egy télivel összevetni az új fejlesztésű négyévszakos gumikat.

A teljes Totalcar cikket itt találod >>>

Forrás: Totalcar.hu – JAKUSOVSZKY KRISTÓF

Similar Posts