2023 Auto express nyari gumi teszt 205/55 /16
|

Auto Express – 2023 Nyári gumi teszt: 205/55R16

File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu

Az Egyesült Királyság legnagyobb darabszámban eladott gumiabroncsa a 205/55R16. Ezért visszatérünk ehhez a mérethez a 2023-as Auto Express nyári gumi tesztünkön.

Az Egyesült Királyság legnagyobb példányszámban eladott abroncsa a 205/55R16. Ezért visszatérünk ehhez a mérethez a 2023-as Auto Express nyári gumi tesztünkhöz.

Forrás: Auto Express: Foto: Nathan Morgan

Kim Adams.

Kim Adams.

Amit teszteltünk

Az Egyesült Királyság raktárkészletével és szállításával kapcsolatos problémák miatt megkértük a gumiabroncs-gyártókat, hogy küldjenek nekünk tesztre szánt, kereskedelmi forgalomba kapható gumiabroncsokat. A sebességértékek: 205/55R16 V vagy W-se voltak. 91 vagy 94-es terherélsi indexel.

Lehet, hogy a népszerű 205/55R16 nem vonzza ugyanúgy gumiabroncs teszt olvasóink figyelmét, mint a 20 colos szuper-széles felnikre szerelt szuperalacsony gumiabroncsok, de ez az a gumi, amelyet még mindig sokkal többen vásárólunk meg.

Az immár 25. éve tartó, hosszú távú gumiabroncs-tesztprogramunk kulcsfontosságú tényezője, hogy átfogó képet adjunk az abroncsok teljesítményéről. Nem pedig a címkézési minősítések által lefedett három elemet vesszük figyelembe.

Ez a méret folyamatosan vonzza a legtöbb résztvevőt, és az idén nem kevesebb, mint 11 márka küzdött a győzelemért. A Bridgestone, a Falken, a Goodyear, a Maxxis és a Pirelli ugyanazokkal a gumikkal tér vissza, amelyeket három éve teszteltünk. A Continental és a Michelin új dizájnjai is megjelentek. A Hankook, a Kumho, a Vredestein és a Toyo is visszatért a teszthez.

Hogy megtudjuk, a Goodyear meg tudja-e ismételni 2020-as győzelmét, vagy egy új dizájn érvényesül, a Continental Contidrom teszt pályája felé vettük az irányt Hannover közelében, Németországban.

Hogyan választottunk győztest

Az eredményeket százalékra váltottuk át, az összpontszám felét a nedves teljesítményre, 40%-át a szárazra, a maradékot pedig a többi tesztre osztottuk. A kezelhetőségre és a fékezésre helyeztük a hangsúlyt. Az egyes gumiabroncsokra vonatkozó adatokban az egyéni tesztgyőztes 100 százalékos pontszámot kapott, a többit pedig ehhez képest értékeltük.

Auto Express 2023 – nyári gumi teszt: 205/55R16 eredmények

MárkanévEU címkézés:
nedves tulajdonság,
gördülési ellenállás,
zaj.
Auto Express
eredménye %-ban
1.Continental PremiumContact 7C, A, 71.100
= 2.Bridgestone Turanza T005B, A, 71.98,9
= 2.Toyo Proxes ComfortC, A, 70.98,9
4.Pirelli Cinturato P7C, A, 69.98,6
= 5.Goodyear EfficientGrip Performance 2B, A, 69.98,5
= 5.Vredestein UltracC, A, 69.98,5
7.Kumho Ecsta HS52C, A, 71.98,4
8.Michelin Primacy 4+C, A, 69.98,3
9.Hankook Ventus Prime 4C, A, 69.98,0
10.Maxxis Premitra 5 HP5C, A, 70.97,4
11.Falken Ziex ZE310 EcorunC, A, 69.97,1

Részletes nyári gumi teszteredmény 2023: 205/55R16

11/1. Continental PremiumContact 7 – tesztgyőztes. 100%

A Continental valami különlegeset talált a PremiumContact 7-ben. Tudtuk, hogy jó, de a győzelme meglepett minket, különösen azért, mert más új dizájnnal is szembeszállt. Egy olyan tesztben, ahol a győzelmeket általában néhány tizedponttal viszik el, a PremiumContact 7 összesített előnye több mint egy százalék volt a következő legjobbhoz képest.

A Continental valami különlegeset talált a PremiumContact 7-ben. Tudtuk, hogy jó, de a győzelme meglepett minket, különösen azért, mert más új dizájnnal is szembeszállt. Egy olyan tesztben, ahol a győzelmeket általában néhány tizedponttal viszik el, a PremiumContact 7 összesített előnye több mint egy százalék volt a következő legjobbhoz képest.

Az elmúlt években tapasztalt néhány ingadozás után a német gumiabroncsgyártó visszatért a pályára a „legjobb a fékezésben” céljával. Vizes úton egy méteres győzelmet aratva, amikor a többeket centiméter választotta el egymástól. Száraz fékezésben ugyan különbséggel nyert.

A nedves kezelési pályán nagyobb önbizalmat keltett, hogy nagyobb sebességet vigyünk be a kanyarokba, köszönhetően a stabil hátsónak. Az aquaplaning tesztek mélyebb vizében kevésbé voltak eredményesek, de így is az élmezőnyben volt.

A jó kormányozhatóság és a jó tapadás szárazon is megvolt. Vegye figyelembe a versenyképes gördülési ellenállás eredményét, és egyértelmű nyertes lesz.

Continental PremiumContact 7%-ban, a legjobbhoz
viszonyítva
Helyezés
Összesített értékelés %-ban1001
Nedves fékezés1001
Nedves kezelhetőség1001
Nedves kanyarodás99,82
Íves aquaplaning92,43
Egyenes aquaplaning94,64
Fékezés szárazon1001
Száraz kezelhetőség99,4=4
Kabin zaj99,72
Gördülési ellenállás74,25

11/=2. Bridgestone Turanza T005 98,9%

Mielőtt rátérnénk a T005 teljesítményére a teszteken, meg kell említenünk az új Turanza 6-ot. A Bridgestone tavaly felfedte ezt az abroncsot, de a tesztek során nem volt elérhető ebben a méretben. 

Mielőtt rátérnénk a T005 teljesítményére a teszteken, meg kell említenünk az új Turanza 6-ot. A Bridgestone tavaly felfedte ezt az abroncsot, de a tesztek során nem volt elérhető ebben a méretben. 

A T005 többszörös tesztgyőztes, és a gyártó kíváncsian várta, hogy még az abroncs utódjának megérkezése előtt tud-e még több ezüst tárgyat rakni a trófeaszekrényébe. Az összetett második helynek azonban örülnie kell.

A Bridgestone a T005 fejlesztése során az üzemanyag-takarékosságra helyezte a hangsúlyt, és a Goodyeart leszámítva mintegy négy százalékos előnyben volt a legtöbb riválisával szemben.

És ahogy korábban is láttuk, rendkívül nehéz a gazdaságosságot jó nedves tapadással kombinálni. A nedves teszteken a Bridgestone a Kumhóval közös hetedik helyen végzett. A legszembetűnőbben a fékezésnél botlott, ahol teljes két méterrel több kellett a megálláshoz, mint a győztesnek.

Bridgestone Turanza T005%-ban, a legjobbhoz
viszonyítva
Helyezés
Összesített értékelés %-ban98,9=2
Nedves fékezés92,99
Nedves kezelhetőség98,5=5
Nedves kanyarodás98,38
Íves aquaplaning86,47
Egyenes aquaplaning94,36
Fékezés szárazon99,33
Száraz kezelhetőség98,98
Kabin zaj99,35
Gördülési ellenállás1001

11/=2. Toyo Proxes Comfort 98,9%

A Toyo egy olyan abronccsal tér vissza, amelyet még nem próbáltunk. Kellemes meglepetés ért minket, mert ez a japán gyártó eddigi legjobb eredménye. 

A Toyo egy olyan abronccsal tér vissza, amelyet még nem próbáltunk. Kellemes meglepetés ért minket, mert ez a japán gyártó eddigi legjobb eredménye. 

A kiegyensúlyozott teljesítmény minden tudományágban megtérül. A Proxes Comfort szárazon kitűnő teljesítményt és tisztességes eredményeket vegyített nedves, vizes teszteken. Mint mindig, a szárazon is szorosak voltak az eredmények. A Toyónak csak 10 cm-rel maradt el a fékezési győzelemtől. És néhány tizedmásodperccel a kezelhetőségi győzelemtől. 

Erős első tapadást és jó tapadást kínált a hosszú, 180 fokos kanyarban. Döntően még mindig közel volt a legjobbhoz a Continental után. Nem a mély víz a kedvence, különösen kanyarodáskor. 

A Proxok kevesebb mint egy méterrel maradt le a többiektől a fékezésben. Körülbelül egy másodperccel lassabbak a kezelhetőségi pályán, mint a győztes Continental. Ugyanolyan erős volt vízen, mint szárazon, aminek köszönhetően korán ráállhatunk a gázra, és így is tartottuk az útvonalat. A hátsót jól irányították, még gázpedál elvételkor is. A Toyo a harmadik helyen végzett az üzemanyag-fogyasztás tekintetében a Goodyear és a Bridgestone után.

Toyo Proxes Comfort%-ban, a legjobbhoz
viszonyítva
Helyezés
Összesített értékelés %-ban98,9=2
Nedves fékezés93,37
Nedves kezelhetőség98,84
Nedves kanyarodás99,35
Íves aquaplaning78,49
Egyenes aquaplaning93,78
Fékezés szárazon99,62
Száraz kezelhetőség99,72
Kabin zaj998
Gördülési ellenállás78,53

11/4. Pirelli Cinturato P7 98,6%

Sorozatban negyedik éve teszteljük a Cinturato P7 legújabb C2-es verzióját, és ez az eddigi legjobb eredmény. Korábban már írtunk róla, hogy nem tudjuk felfogni, mi történik ezzel a nagy eladóval, és most nincs is sokkal több elképzelésünk. A 2020-as debütálás alkalmával elért közös utolsótól a 2021-es nyolcadikig bizonyíték van arra, hogy bármit is tesz a Pirelli a P7-tel, az működik. Közelebb van az élmezőnyhöz, mint valaha, és ha figyelmen kívül hagyjuk a kiemelkedő Continentalt, a vezetők között van.

Sorozatban negyedik éve teszteljük a Cinturato P7 legújabb C2-es verzióját. Ez az eddigi legjobb eredménye. Korábban már írtunk róla, hogy nem tudjuk felfogni, mi történik ezzel a nagy gyártóval, és most nincs is sokkal több elképzelésünk. Közelebb van az élmezőnyhöz, mint valaha, és ha figyelmen kívül hagyjuk a kiemelkedő Continentalt, a vezetők között van.

Van egy meglehetősen kiegyensúlyozott megközelítés is, valódi mélypontok vagy csúcsok nélkül. A harmadik helyen végzett a vizes teszteken, a Continental és a Vredestein mögött. Jól ment a fékezés, a többi közül a Hankookkal végzett a legjobban, mindössze egy méterrel a Continental mögött. Kezelhetőség és kanyarodás szempontjából közel volt a legjobbhoz. A Pirellinek megvolt az a létfontosságú tulajdonsága, amely be- és átmenő kanyarokban, megfelelő tapadást biztosít a kijáratnál is. Ez jelentős előrelépést jelentett a korábban tapasztalt egyensúlyhiányhoz képest. Ugyanez a kellemes érzés ott volt szárazon is.

Az üzemanyag-takarékosság a legtöbb riválissal egy szinten volt, míg az utastér zaja jelentette a P7 egyetlen győzelmét. A durva aszfalt- és betonburkolatunk felett a zaj közepes és alacsony volt.

Pirelli Cinturato P7%-ban, a legjobbhoz
viszonyítva
Helyezés
Összesített értékelés %-ban98,64
Nedves fékezés96,0=2
Nedves kezelhetőség98,1=8
Nedves kanyarodás98,19
Íves aquaplaning86,66
Egyenes aquaplaning93,97
Fékezés szárazon97,45
Száraz kezelhetőség99,07
Kabin zaj1001
Gördülési ellenállás73,17

11/=5. Goodyear EfficientGrip Performance 2 98,5%

A közös ötödik hely nagy visszaesésnek tűnhet, de a teljesítménybeli különbségek a Continental mögött kicsik. A kisebb változtatások nagy hatással vannak az általános helyezésre. Míg a pozíció megváltozott, az EfficientGrip ugyanazokat a tulajdonságokat mutatta, mint korábban. Lehet, hogy nem rendelkezik a Continental élességével, de még így is az egyik legjobb abroncs a nedves útkezelésben.

Ez volt a győztesünk, amikor utoljára 2020-ban teszteltük ezt a méretet, röviddel a megjelenése után. Második lett az idei miniteszten. De ezúttal egy kicsit távolabb volt a Continental PremiumContacttól. 

A közös ötödik hely nagy visszaesésnek tűnhet, de a teljesítménybeli különbségek a Continental mögött kicsik. A kisebb változtatások nagy hatással vannak az általános helyezésre. Míg a pozíció megváltozott, az EfficientGrip ugyanazokat a tulajdonságokat mutatta, mint korábban. Lehet, hogy nem rendelkezik a Continental élességével, de még így is az egyik legjobb abroncs a nedves útkezelésben.

A többi vizes teszten nem volt annyira otthon. Az aquaplaningban pedig különösen nehéz volt számára. A nedves tesztek során közepes volt. Szárazon jól érezte magát az EfficientGrip Egy kis hátsó mozgás segítette az irányváltásokat. De két méterrel több kellett a megálláshoz, mint a fékpróbagyőztesnek, így az utolsó maradt.

A Performance 2 ismét jó üzemanyag-hatékonyságot mutatott, ami a Goodyear azon törekvésének a következménye, hogy az abroncs élettartamát megnövelje elődjéhez képest. Nem tudott megegyezni a Bridgestone-nal, de egyértelmű különbséggel rendelkezett a mezőny többi részével szemben.

Goodyear EfficientGrip Performance 2%-ban, a legjobbhoz
viszonyítva
Helyezés
Összesített értékelés %-ban98,5=5
Nedves fékezés94,06
Nedves kezelhetőség98,93
Nedves kanyarodás98,77
Íves aquaplaning86,28
Egyenes aquaplaning93,59
Fékezés szárazon94,411
Száraz kezelhetőség99,4=4
Kabin zaj99,2=6
Gördülési ellenállás85,22

11/=5. Vredestein Ultrac 98,5%

Az Ultrac-et először 17 hüvelykes formában teszteltük röviddel a 2021-es megjelenése után, amikor a harmadik helyen végzett. Ezúttal nem tudta megismételni ezt a dobogós sikert, de közel volt a csoport éléhez. 

Az Ultrac-et először 17 hüvelykes formában teszteltük röviddel a 2021-es megjelenése után, amikor a harmadik helyen végzett. Ezúttal nem tudta megismételni ezt a dobogós sikert, de közel volt a csoport éléhez. 

A szilícium-dioxid és a gyanták mennyisége nagymértékben megnőtt az elődjéhez képest. Nedves úton, ahol mind az öt teszt során a második legjobb volt a Continental mögött. 

Második lett a kezelhetőség terén. Nagyobb sebességgel lehetett menni be a kanyarokban, mint a legtöbb rivális csúszás – nélkül. Jó tapadást biztosított a kanyarokból kifelé menet. Az egyetlen folt egy nyolcadik hely volt a fékezésnél, ahol alig két méterrel kellett több, mint a győztesnek. Egy méteren belül volt azonban a többiekhez képest.

Összességében az ötödik volt szárazon, de a legzajosabb a teszten. Körülbelül hat százalékkal többet fogyasztott, mint a Bridgestone, és körülbelül három százalékkal többet, mint a többiek.

Vredestein Ultrac%-ban, a legjobbhoz
viszonyítva
Helyezés
Összesített értékelés %-ban98,5=5
Nedves fékezés92,68
Nedves kezelhetőség99,42
Nedves kanyarodás99,5=3
Íves aquaplaning1001
Egyenes aquaplaning1001
Fékezés szárazon96,47
Száraz kezelhetőség99,53
Kabin zaj98,111
Gördülési ellenállás67,711

11/7. Kumho Ecsta HS52 98,4%

A HS52 2022-ben csatlakozott a Kumho kínálatához, és másokhoz hasonlóan megnövelt futásteljesítményt ígér elődjéhez képest. Az Ecsta HS52 szárazon a leghatékonyabb. Kissé a leggyorsabb volt a kezelhetőségi körön, és a negyedik helyen végzett fékezésben, kevesebb mint fél méterrel a győztes Continental mögött megállva.

A koreai cég rendszeresen tesztelt, de 2017 óta nem volt jelen, amikor a 205/55R16-ot teszteltük. 

A HS52 2022-ben csatlakozott a Kumho kínálatához. Hasonlóan megnövelt futásteljesítményt ígér elődjéhez képest. Az Ecsta HS52 szárazon a leghatékonyabb. A leggyorsabb volt a kezelhetőségi körön, és a negyedik helyen végzett fékezésben.

Megnyerte a vizes körök értékelését, de az első tapadás korlátozott volt a kezelhetőségi kör vegyes követelményeivel szemben. Lassabb sebességgel kezdett csúszni, mint a riválisai, és hátsó mozgást váltott ki. A mélyebb aquaplaning értékelések során tapasztalt küzdelmei azt jelentették, hogy a vizes teszteken a közép mezőnyben végzett.

Az üzemanyag-takarékosság nem az, amit egy új dizájntól elvárhatnánk. Távolítsuk el a rendkívül takarékos Bridgestone-t az eredmények közül, és Kumho teljesítménye tekintélyesebbnek és versenyképesebbnek tűnik a legtöbb riválishoz képest.

Kumho Ecsta HS52%-ban, a legjobbhoz
viszonyítva
Helyezés
Összesített értékelés %-ban98,46
Nedves fékezés95,5=4
Nedves kezelhetőség97,710
Nedves kanyarodás1001
Íves aquaplaning78,410
Egyenes aquaplaning93,210
Fékezés szárazon98,24
Száraz kezelhetőség1001
Kabin zaj99,44
Gördülési ellenállás71,68

11/8. Michelin Primacy 4+

Akárcsak a Hankook, ez a Michelin is 2022-ben érkezett, és a tartósságra helyezte a hangsúlyt, amit a nedves időjárási teljesítmény mellett nehéz elérni.

Akárcsak a Hankook, ez a Michelin is 2022-ben érkezett. A tartósságra helyezte a hangsúlyt, amit a nedves időjárási teljesítmény mellett nehéz elérni. Az idei mini tesztünkön nagyon hasonló teljesítményt nyújtott.

Ez az abroncs arra is törekszik, hogy a futófelület kopása során a nedves teljesítmény csökkenését kiküszöbölje egy második gumikeverékrétegnek köszönhetően, amely megbirkózik a kisebb csatornákból való csökkentett vízkiszorítással.

Az újszerű állapotú tesztelés talán nem hozta ki az erősségeit, de a vizes teszteken a harmadik legjobb helyen végzett. Ehhez hozzájárult egy másik teljesítménycél a Michelin Primacy 4+ számára: „legjobb aquaplaning kontroll”. Az egyetlen folt nedves teljesítményén az utolsó hely volt a nedves kanyaroknál. A kezelhetőségi pályán ez volt az egyik legjobb.

A száraz tapadás egy másik történet volt, de ismét kicsik voltak a különbségek. Közel két méterrel több kellett a megálláshoz, mint a PremiumContactnak, és kevesebb mint fél másodperccel maradt el a győztes kezelt köridejétől. A gördülési ellenállás eredményét torzítja a Bridgestone. Az üzemanyag-hatékonyság egykori bajnoka a dobogóról lemaradva, a negyedik helyen végzett.

Michelin Primacy 4+%-ban, a legjobbhoz
viszonyítva
Helyezés
Összesített értékelés %-ban98,38
Nedves fékezés95,5=5
Nedves kezelhetőség98,510
Nedves kanyarodás97,711
Íves aquaplaning92,34
Egyenes aquaplaning95,5=2
Fékezés szárazon95,19
Száraz kezelhetőség98,89
Kabin zaj98,79
Gördülési ellenállás76,34

11/9. Hankook Ventus Prime 4

A Prime 4 a vizes pályán is biztonságban érezte magát, jól kontrollált az teszt autó hátulját

Az év elején egy mini tesztben teszteltük a Ventus Prime 4-et az új PremiumContact 7-tel, ahol a negyedik helyen végzett a négyből.

Csak egy százalékpont a különbség a győztes kontinenshez képest, de most a riválisok betöltötték ezt a helyet. A többszörös tesztgyőztes Hankook a kilencedik helyen ért haza. Ez egy tökéletes példa arra, hogy mennyire fontos a százalékos pontszámokat nézni, és nem csak a gumiabroncs általános helyzetét. 

Ahogy az év elején láttuk, a Prime 4 nem szereti a mély vizet, és mindkét területen az utolsó volt. Kisebb mélységben azonban meggyőzőbb volt. Azonos másodperc eredménnyel a nedves fékezésben azt jelentette, hogy közösen vezetett a Continentalal. 

A Prime 4 a vizes pályán is biztonságban érezte magát, jól kontrollált a teszt autó hátulját.

Hankook Ventus Prime 4%-ban, a legjobbhoz
viszonyítva
Helyezés
Összesített értékelés %-ban98,09
Nedves fékezés96,0=2
Nedves kezelhetőség98,1=8
Nedves kanyarodás98,86
Íves aquaplaning70,811
Egyenes aquaplaning89,011
Fékezés szárazon96,76
Száraz kezelhetőség99,4=4
Kabin zaj98,510
Gördülési ellenállás73,66

11/10. Maxxis Premitra 5 HP5 97,1%

Amikor utoljára 2020-ban teszteltük a Premitra 5-öt, a tajvani gyártó lenyűgöző negyedik hellyel rázta meg az éllovasokat. Valójában a pontszáma egy százalékon belül volt a győztes Goodyearéhoz képest.

Amikor utoljára 2020-ban teszteltük a Premitra 5-öt, a tajvani gyártó lenyűgöző negyedik hellyel lepte meg az éllovasokat. Valójában a pontszáma egy százalékon belül volt a győztes Goodyear-hoz képest.

A csúcspont a mélyvízi aquaplaning eredménye volt, de sekélyebb mélységekben a Falken mellett állt az eredménytáblázaton.

Ugyanaz az elülső tapadási hiány, amelyet korábban tapasztaltunk, továbbra is fennállt. Egy lágy befordulással a pályán átcsúszott. A gázra is vigyázni kellett, mert könnyen felpörögtek a kerekek. Ez az érzés ott volt szárazon is.

Maxxis Premitra 5 HP5%-ban, a legjobbhoz
viszonyítva
Helyezés
Összesített értékelés %-ban97,110
Nedves fékezés90,810
Nedves kezelhetőség96,611
Nedves kanyarodás98,010
Íves aquaplaning93,62
Egyenes aquaplaning94,45
Fékezés szárazon95,28
Száraz kezelhetőség98,110
Kabin zaj99,2=6
Gördülési ellenállás69,810

11/11

11/1. Falken Ziex ZE310 Ecorun

Egy másik visszatérő a 2020-as tesztünkről ebben a méretben. Úgy tűnik, alig változott az Ecorun, ami kár, mert a Falken jobban teljesített az újabb dizájnokkal.

Egy másik visszatérő a 2020-as tesztünkről ebben a méretben. Úgy tűnik, alig változott az Ecorun, ami kár, mert a Falken jobban teljesített az újabb dizájnokkal. 

Röviden, az Ecorun egy kicsit közelebb van a 2020-as Goodyear győzteséhez, de ezúttal egy lépéssel távolabb van a legjobban teljesítőtől.

Az előzőekben tapasztalt mélyvízi bravúr továbbra is fennáll. A Falken a legjobbak között végzett, de kevésbé súlyos körülmények között ismét nem tudta megismételni az eredményt. Közel 2,5 méterrel tovább tartott a megállás, mint a győztesnek. Több mint 14 mérföld/órás sebességgel haladt, amikor a teszt győztes megállt. 

Falken Ziex ZE310 Ecorun%-ban, a legjobbhoz
viszonyítva
Helyezés
Összesített értékelés %-ban97,411
Nedves fékezés90,411
Nedves kezelhetőség98,27
Nedves kanyarodás99,53
Íves aquaplaning87,15
Egyenes aquaplaning95,52
Fékezés szárazon94,610
Száraz kezelhetőség98,510
Kabin zaj99,63
Gördülési ellenállás70,79

Hogyan teszteltük

Nedves

Tesztprogramunk középpontjában a vizes úton nyújtott teljesítmény áll, mivel ez az a felület, ahol a vezetők a legvalószínűbb, hogy túllépik abroncsaik vagy saját maguk képességeit. A tapadást sekély és mély vízben is értékeltük egyenes vonalban és kanyarodáskor.

A próbapálya sínrendszerének felhasználásával felmértük, hogy az egyes gumiabroncsok mennyire bírják a mély vizet egy egyenes vonalban. Az autót egy kerékkel gyorsították fel 9 mm-es vízben, és a sebességet akkor mérték, amikor szárazon 15 százalékkal gyorsabban forgott, mint a kerék. Annak felmérésére, hogy egy gumiabroncs hogyan viseli el, amikor a vízeltolódási csatornák kanyarodás közben eltorzulnak. Az autót egy nagy aszfaltkör szakaszán haladták át, amely 5 mm-re elöntöttek vízzel, egyre nagyobb sebességgel. A g-erőt addig mérték, amíg minden tapadás elveszett.

A fékezést a sínrendszer segítségével mérték, hogy minden egyes futamnál ugyanazt az aszfaltszakaszt használják. Ezúttal mindkét kerék fél milliméternél kevesebb vízben volt. Feljegyezték a megállásig megtett távolságot 50 mph-tól. A tiszta oldalirányú tapadás értékeléséhez egy 57,5 ​​méteres kört mértünk meg, 1 mm-es vízmélységgel.

Száraz

A száraz fékezést 100 km/h-tól a megállásig mérték, míg a kezelhetőséget a Contidrom-pálya azon szakaszán mérték, amely a gyors söprést gyors irányváltásokkal kombinálta.

Mint minden teszt esetében, több kísérletet is végeztek, és átlagot vettek a kiugró eredmények eltávolítása után.

Zaj

Az EU-s gumiabroncs-címke elhaladási mérése helyett az utastér zajára koncentrálunk, mert ez kulcsfontosságú a járművezetők számára. A teszt Golfunkat sima és durva aszfalton, plusz betonburkolaton vezettük, és 50 mérföld/órás sebességről lefelé haladtunk, hogy eltávolítsa a motorzajt. A tesztet két irányban, minden felület átlagával végeztük el, majd mindhárom alapján alkottuk meg az eredményt.

Üzemanyag gazdaság

Ez sok járművezető számára kulcsfontosságú tényező, mivel a megélhetési költségek emelkedése továbbra is elharapódzik. Tesztünket az ipari szabványok szerint végeztük a Continental Stöckenben, Hannoverben található K+F központjában, és megmértük a terhelt gumiabroncs adott sebességgel való gördítéséhez szükséges erőt.

A teszt lényegében azt méri, hogy mekkora erőkifejtést igényel egy alulfújt abroncsokkal és egy megfelelő nyomású autóval. A gördülési ellenállás négy százalék körüli változása egy százalékos fogyasztáskülönbséget jelent.

Similar Posts