A négyévszakos gumik megfelelnek a hosszú távú teszteknek. 10 000 kilométer után is biztonságban van jégen és havon.
| |

ACE 2017 – Negyévszakos gumik összehasonlitó teszt: 205/55R16

A négyévszakos gumik megfelelnek a hosszú távú teszteknek. 10 000 kilométer után is biztonságban van jégen és havon.

ACE-A-Goodyear-4-Season-es-a-Michelin-CrossClimate-osszehasonlito-teszt-fekut-nedves-uton
A Goodyear4 Season és a Michelin CrossClimate összehasonlító teszt: féktávolság nedvesúton

A négyévszakos gumik kényelmes megoldást jelentenek, nincs gond a kerékcserével, különösen a hideg évszak előtt. Ugyanakkor ezekkel a gumiabroncsokkal szembeni követelmények magasak: megbízható tapadást kell nyújtaniuk tavasszal, nyáron, ősszel és télen, irgalmatlan hőségben, heves esőzésekben vagy hóesésben.

A kérdés annál izgalmasabb

Mennyire biztonságosak a négyévszakos gumik 10 000 kilométer után nyári körülmények között? Az ACE, Németország második legnagyobb autóklubja első alkalommal vetett alá hosszú távú tesztnek két négyévszakos abroncsot, a Műszaki Figyelő Társasággal (GTÜ) együttműködve. A meglepő eredmény: a profilmélység változás alapvetően nem a biztonság rovására megy. Egyes teszt szakaszokban a használt gumik még az újaknál is jobban teljesítettek.

A 2016-os négyévszako gumiabroncs teszten „ajánlott” minősítést kapott Goodyear Vector 4Seasons és a Michelin CrossClimate. A 205/55R16-os méretben, két egyforma VW Passat járműre szerelve kerültek be a tesztbe. A teszt középpontjában a mintázatmélység és a fékezési viselkedés változása mértük havon és nedves utakon .

A Goodyear4 Season és a Michelin CrossClimate összehasonlító teszt: Féktávolság havas úton
A Goodyear4 Season és a Michelin CrossClimate összehasonlító teszt: Féktávolság havas úton

A vizuális összehasonlítás azt mutatja, hogy mindkét abroncstípus mintegy 1,6 millimétert veszített a futófelület mélységéből a nyári szezonban

Határokon belüli kopás, mivel a kezdeti profilmélység általában nagyobb, mint új nyári gumik esetén. Ez a csökkentett futófelület-mélység pedig nem játszik komoly szerepet az aquaplaningban.

Az eredmények, különösen havon történő fékezéskor, megdöbbentették az ACE gumiabroncs-szakértőjét, Gunnar Beert :

„Mindkét tesztabroncs kellően biztonságosan fékezett havon és jégen. Még jobban lassítottak, mint új társaik egy zárt, beragadt hótakarón. A tapadás, azaz a vonóerő átvitele a talajra némileg csökken, de havazáskor még mindig elegendő a legtöbb hegyhez és dombhoz.”

A Goodyear4 Season és a Michelin CrossClimate összehasonlító teszt: Vízen felúszás 9mm vizrétegen
A Goodyear4 Season és a Michelin CrossClimate összehasonlító teszt: Vízen felúszás 9mm vizrétegen

Az ACE hosszú távú tesztje azt mutatja, hogy a négyévszakos gumik használata nem a vezetésbiztonság rovására megy – legalábbis nem a második télen – a forró nyári szezon után.

Csak nedves, esős úton fékezéskor derült ki egyértelműen, hogy a használt gumi, mégpedig a használt Michelin. Hosszabb féktávolság volt, mint újonnan.

“Itt nem lehet szó komoly csúszásról. A járművezetőknek azonban mindig tisztában kell lenniük azzal, hogy a négyévszakos gumiabroncsok csak kompromisszumot jelenthetnek. Ez különösen igaz nagy sebességről történő fékezéskor száraz és nedves úton.

A Goodyear4 Season és a Michelin CrossClimate összehasonlító teszt: Tapadás havas úton
A Goodyear4 Season és a Michelin CrossClimate összehasonlító teszt: Tapadás havas úton

Következtetés

Érdemes megfontolni a négyévszakos gumikat. A második télen is biztosítják a mobilitást, teljesítik a téli gumiabroncs-követelményt, és anyagilag is megtérülnek, figyelembe véve az összeszerelés és tárolás költségeit.

A 2017-es ACE gumiabroncstesztet az előző évhez hasonlóan a Society for Technical Monitoring (GTÜ) és az ACE ARBÖ osztrák partnerklubja együttműködésével végeztük.

Forrás: ACE


File Gábor info(kukac)gumipiacmagazin.hu +36305620602.

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.

Ha tetszett írásunk, kedveld Facebook oldalunkat >>>

Similar Posts