Átfogó SUV nyári gumi tesztünk kideríti melyik a legjobb és legbiztonságosabb SUV nyári gumiabroncs az Ön autójára
|

Auto Express 2022 – SUV Nyári gumi teszt: 235/55R18

Átfogó SUV nyári gumi tesztünk kideríti melyik a legjobb és legbiztonságosabb SUV nyári gumiabroncs az Ön autójára

Átfogó SUV nyári gumi tesztünk kideríti melyik a legjobb és legbiztonságosabb SUV nyári gumiabroncs az Ön autójára

Az előrejelzések szerint 2025-re az új SUV -k eladásai megelőzik a ferdehátú , limuzinok és kombi modellekét

Kétségtelen, hogy a gumiabroncsok egyre fontosabbá válnak az ágazat számára. A gyártók tehát megmozdultak, hogy biztosítsák részesedésüket a növekvő piacon.

Egyesek a meglévő abroncsokat, mások SUV-változatokat terveznek. A Pirelli pedig egy teljesen új sorozatot hozott létre, ezért úgy döntöttünk, megnézzük, ki alkalmazkodott a legjobban e nehézsúlyú járművek kihívásaihoz. És nem csak a SUV-ok plusz kilói jelentenek szigorú próbát az abroncsoknak, hanem a magasabb tömegközéppont és a nagyobb súlyátadás is kanyarodás és fékezés közben.

Az Auto Express 2022 nyári gumiabroncs tesztjén egy Audi Q3 volt a tesztautó

A Bridgestone olaszországi Aprilia próbapályáján egy elsőkerék-hajtású Audi Q3 -mal felfegyverkezve hét márkát futtattunk (köztük egy távol-keleti olcsó versenytársat is) szokásos tesztsorozatunkon, hogy megtaláljuk, melyik a legmegfelelőbb az Ön számára. Nem mértük fel a terepképességet, mert kevés tulajdonos merészkedik arra szándékosan.

A gumiabroncsok mérete 235/55R18 volt

A gumiabroncsok mérete 235/55R18 volt, ami az egyik legnagyobb méret ebben a szektorban. Bár még mindig elmarad a 16 és 17 hüvelykes méretektől, amelyek a jelenlegi választékból jóval többet adnak el. Ahol lehetett, ott a szabadpiacon vettünk teszt abroncsokat.

Az utolsó SUV nyári gumi tezst 2019-ben volt. Azóta csak egy abroncs tér vissza – a Continental PremiumContact 6. A Hankook, a Goodyear és a Michelin visszatért, de más abroncsokkal. A 2022-es tesztünkhöz a Maxxis és a Bridgestone csatlakozik. A közeljövőben esedékes új gumiabroncsok és készletproblémák miatt több törzsvendég sem tudott részt venni a teszten.

Hogyan teszteltük őket

Míg a gyártók kifejezetten a nehezebb, magasabb SUV-k nagyon eltérő igényeinek kielégítésére fejlesztették ki a gumiabroncsokat, ezeket a termékeket ugyanúgy értékeljük, mint minden más típusú abroncsot.

Nedves felületen

A nedves felületeken mutatkozik meg a legnagyobb különbség a gumiabroncsok között. Ezek azok a körülmények is, amelyekben a vezetők a legnagyobb valószínűséggel közelednek vagy túllépik a határértéket. A 2022-es SUV nyári gumi tesztünk is ezt tükrözi. A fékezés és a kezelhetőség kulcsfontosságú. 

A fékezési értékelést egy Auto Express teszter végezte, aki 80 km/h-ról (50 mph) mérte meg a tesztautónk megállításához szükséges távolságot. A műszerek megmérték a megtett távolságot, mielőtt elérték volna a 20 km/h-t. A megállásig számított értéket azért számították ki, hogy kiküszöböljék a blokkolásgátló rendszer által az utolsó métereken okozott eltéréseket.

A kezelhetőséget a Bridgestone felújított, 1,7 km hosszú, vizes pályáján tesztelték. A sarkokat felújították, és több további részt is hozzáadtak. Ráadásul új, nagyobb tapadású felületet kapott a teszt pálya. Visszatérőkként a legfontosabb jellemzőnk, hogy az óramutató járásával megegyező irányban teszteltünk. 

Mélyebb vízben megmértük, hogy az abroncs hol emelkedik fel a felszínről, (Aquqplaning) nem pedig átvág. Egyenes vonalban ez az a pont, ahol a vízben lévő abroncs 15 százalékkal többet pörög, mint a szárazon. Az oldalirányú aquaplaning, a g-erő fokozatos csökkenését méri, miközben az autó egyre nagyobb sebességgel halad át egy elárasztott szakaszon, amíg minden tapadás elvész.

Száraz felületi SUV nyári gumi teszt

A teszt pálya száraz köre füves területen halad, némi magasságváltozással, rövid és hosszú kanyarok kombinációjával, gyors irányváltásokkal. A köridők alkották az eredményt. Száraz fékezési kiértékelésünket is egy Auto Express teszter végezte, és 100 km/h-ról (62 mph) mértük meg az autó megállásáig megtett távolságot. Minden tesztben többszöri fékezési tesztet végeztek, és átlagot vettek figyelembe. Az esetleges kiugró értékeket figyelmen kívül hagyták.

Zaj

Az utastér zaját 50 és 80 km/h (32 és 50 mph) sebességnél tesztelték. A szintet a legfontosabb 100-400 Hz-es tartományban mérve. A mérésnek nincs közvetlen kapcsolat az eredményre és az EU gumiabroncs-címke minősítésének áthaladási tesztje között.

Üzemanyag-takarékosság

Az üzemanyag-takarékossági teszt az egyes gumiabroncsok gördülési ellenállását méri az ipari szabványoknak megfelelően. Minél nagyobb az ellenállás, annál több üzemanyagra van szükség egy adott sebességhez.

Lényegében ez a teszt azt mutatja meg, hogy mekkora erőkifejtést igényel a megfelelően felfújt gumiabroncsokkal történő autó tolása, majd a 689 mbar nyomás leengedése között. Négy százalék körüli különbség a gördülési ellenállásban egy százalékos változást jelent az üzemanyag-fogyasztásban.

A SUV nyári gumi teszt győztes kiválasztása

Az eredményeket százalékos értékre konvertáltuk, hogy pontosan tükrözzék az egyes gumiabroncsok közötti különbségeket. A nedves tesztek az eredmény 50 százalékát adták, a száraz 40, a többi pedig a végső 10 százalékot. Minden szakaszon belül a kezelhetőségre, a fékezésre és az üzemanyag-takarékosságra helyeztük a hangsúlyt.

Az Auto Express 2022-es SUV nyári gumi teszt eredménye:

7/1. Bridgestone Turanza T005 – 100%

  • Nedves úttartás: 99,4% 7/2.
  • Fékezés nedvesen: 89,1% 7/5.
  • Egyenes aquaplaning: 98,7% 7/2.
  • Íves aquaplaning: 92,4% 7/3.
  • Száraz kezelhetőség: 100% 7/1.
  • Száraz fékezés: 100% 7/1.
  • Gördülési ellenállás: 100% 7/1.
  • Utastér zaj: 98,9% 7/5.

Míg a rivális gyártók különféle sorozatot készítenek a különböző autókhoz, a Turanza T005 a Bridgestone tömegpiaci abroncsa. A 14 hüvelykes felnikkel szerelt kisautókat egészen a 21 hüvelykes kerekeken lévő csúcskategóriás járművekig lefedi a méretválaszték.

7/2. Hankook Ventus S1 evo3 SUV – 99,3%

Nedves úttartás: 100% 7/1.
Fékezés nedvesen: 100% 7/1.
Egyenes aquaplaning: 94,6% 7/3.
Íves aquaplaning: 84,4% 7/4.
Száraz kezelhetőség: 100% 7/1.
Száraz fékezés: 99,6% 7/4.
Gördülési ellenállás: 84,1% 7/6.
Utastér zaj: 97,9% 7/7.

A Hankook majdnem megduplázta a 2021-es teszt nyertes eredményét. Két kategória győzelemmel és tisztességes aquaplaning-eredményeivel a Hankook S1 evo3 SUV volt a megfelelő választás nedves úton. A vizes utakon végzett értékeléseink alapján két százalékos előnyben volt a végső győztesünkhöz képest.

A kanyargós, vizes pályán is jól érezte magát, erősnek mutatkozott a kanyarban való behajtáskor és továbbra is jól kezelhető maradt. A jó bekanyarodást megfelelő tapadással párosította. kihajtáskor is remekül viselkedett., Ez a gumi a legjobbak közé tartozik.

Ami a száraz kezelést illeti, a Continental jobb volt, és néhány tizeddel gyorsabb is. A Hankook így is jól érezte magát a legtöbb riválishoz képest. A szárazon fékezés nem volt olyan jó, ahol majdnem két méterrel több kellett a megálláshoz, mint a győztes Bridgestone-nak.

7/3. Continental PremiumContact 6 – 98,3%

Nedves úttartás: 98,6% 7/4.
Fékezés nedvesen: 100% 7/1.
Egyenes aquaplaning: 93,7% 7/5.
Íves aquaplaning: 75,3% 7/5.
Száraz kezelhetőség: 99,8% 7/3.
Száraz fékezés: 99,7% 7/2.
Gördülési ellenállás: 90,7% 7/4.
Utastér zaj: 99,2% 7/4.

A korábbi Auto Express SUV nyári gumi teszt győztes, a PremiumContact 6 nehézségekkel küzdött a legutóbbi teszteken, nem sok jelét mutatott korábbi formájának.

Korábban már elmondtuk, hogy a PremiumContact 6-ot hamarosan le kell cserélni, (ez már készülőben van), de egy hatéves dizájn még mindig jól küzd az újabb riválisokkal.

 A Continental majdnem teljesítette a legjobban fékező gumiabroncs címet, de meg kellett elégednie egy szoros második hellyel szárazon. Valamint megosztott győzelemmel vizes úton Hankookkal. A PremiumContact 6 volt a harmadik legjobb abroncs a vizes tesztek során.

7/4. Goodyear EfficientGrip 2 SUV – 98%

Nedves úttartás: 98,3% 7/5.
Fékezés nedvesen: 90,2% 7/4.
Egyenes aquaplaning: 94,3% 7/4.
Íves aquaplaning: 99,4% 7/2.
Száraz kezelhetőség: 99,5% 7/5.
Száraz fékezés: 92% 7/5.
Gördülési ellenállás: 95,8% 7/2.
Utastér zaj: 100% 7/1.

Amikor legutóbb 2019-ben teszteltük a SUV gumiabroncsokat, a Goodyear akkor mutatta be az új Asymmetric 5-öt. 2021-ben ezt felváltották, így az új EfficientGrip 2 SUV képviseli a márkát az idei teszten. 

A Goodyear megnövelt gumiabroncs-élettartamot ígért elődjéhez képest, ami gyakran a nedves tapadás kompromisszumát jelenti. Erre nem sok bizonyítékot láttunk az eredményeinkben. A vizes SUV nyári gumi teszteken a harmadik legjobb volt Bridgestone és Hankook mögött.

7/5. Michelin Primacy 4+ – 97,5%

Nedves úttartás: 98,2% 7/6.
Fékezés nedvesen: 91% 7/3.
Egyenes aquaplaning: 88,1% 7/6.
Íves aquaplaning: 66,3% 7/6.
Száraz kezelhetőség: 99,4% 7/6.
Száraz fékezés: 92,9% 7/3.
Gördülési ellenállás: 95,2% 7/3.
Utastér zaj: 98,6% 7/6.

Utolsó SUV nyári gumi teszten, 2019-ben a Primacy 4-et teszteltük, és ott az utolsó helyen végzett. 2022-re elkészült új Michelin Primacy 4+. Ez néhány helyet előrébb ugrik a SUV nyári gumi teszt rangsorban, de egy kicsit hátrébb van a győztes abroncs mögött.

Fenntartja a Michelin azon törekvését, hogy olyan gumiabroncsot készítsen, amely egész élettartama alatt jó teljesítményt nyújtson. A Michelin rendelkezik az EverGrip technológiával, – két keverékkel a futófelületben.

7/6. Maxxis Victra Sport 5 VS5 SUV – 97%

Nedves úttartás: 98,9% 7/3.
Fékezés nedvesen: 83,5% 7/6.
Egyenes aquaplaning: 100% 7/1.
Íves aquaplaning: 100% 7/1.
Száraz kezelhetőség: 99,4% 7/6.
Száraz fékezés: 99,9% 7/2.
Gördülési ellenállás: 90,6% 7/6.
Utastér zaj: 99,3% 7/3.

Minden bizonnyal ez az abroncs, amelyet álló vízen áthaladva kell használni! Mindkét aquaplaning tesztet megnyerte. Az eredmények egyenes aquaplaningnál közelebb volt a versenytársakhoz, de a Victra Sport így is egyértelműen győzött.

Ezzel a teljesítményével harmadik helyet ért el a vizes pályán. Jól érezte magát a kanyarokban, a hátsó kerekeket is szilárdan kontroll alatt tartotta. Kevesebb, mint egy másodperccel maradt el a győztes Bridgestone idejétől, nagyrészt a kanyarokból kilépő kisebb tapadás miatt. Nem voltak olyan jók a vizes fékpróbák, amelyek szerint hat méterrel több kell a megálláshoz, mint a győzteseknek.

7/7. Gripmax Stature H/T – 86,7%

Nedves úttartás: 89,3% 7/7.
Fékezés nedvesen: 54,5% 7/7.
Egyenes aquaplaning: 85% 7/7.
Íves aquaplaning: 43% 7/7.
Száraz kezelhetőség: 99% 7/7.
Száraz fékezés: 84,2% 7/7.
Gördülési ellenállás: 87,4% 7/5.
Utastér zaj: 99,4% 7/2.

A kísértés, hogy pénzt takarítson meg a gumiabroncsokon, mindig ott van, mert a megélhetés és az autózás költségei egyre magasabbak. Ha azonban kísértésbe esik, emlékezzen a kínai gyártású Gripmax teljesítményére!

Aggódtunk, hogy milyen gyenge a teszt teljesítménye nedvesen. 23 méterrel több kellett a megálláshoz, mint a győztes Hankooknak és Continentalnak. Eredményeink alapján a C nedves tapadású címke besorolása optimistának tűnik. Ugyanez a tapadáshiány ott volt a kezelhetőséget tesztelő pályán is, ahol 10 másodperccel több kellett egy 90 másodperces kör megtételéhez. A tapadási szintek siralmasan alacsonyak voltak, a Q3 éppen a kanyarokban korcsolyázott át a pályán.

Forrás: Auto Express – Kim Adams


File Gábor info(kukac)gumipiacmagazin.hu +36305620602.

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.

Ha tetszett írásunk, kedveld Facebook oldalunkat >>>

Similar Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.