ACE 2016 – négyévszakos gumi teszt: 205/55R16
Sok vezető számára ideálisak lennének azok a gumiabroncsok, amelyek egész évben az autón maradhatnak. Az ACE LENKRAD tíz 205/55 R 16 méretű négyévszakos gumiabroncsot tesztelt
A négyévszakos gumik egyre népszerűbbek
Azonban az M&S címkével ellátott minden időjárási vagy négyévszakos gumiabroncsok is sokat ígérnek. Ha feltételezzük, hogy az abroncsok egész évben jól működnének, nemcsak a megfelelő időben történő cserével járó stresszt lehetne kiküszöbölni, hanem a helykínálatot is. Végre értelmesebben lehetne használni a pincét vagy a garázst a második szett gumik tárolása helyett. Nem is beszélve az abroncsok, felnik és nyomásérzékelők (ha vannak) megtakarított költségeiről. Elegendő ok arra, hogy az ACE LENKRAD és a partnerklub, az ARBÖ alaposan megnézzenek tíz ilyen négyévszakos gumit. Ezen kívül referenciaként nyári-téli gumikat is tettünk be a tesztbe.
ACE 2016 – négyévszakos gumiabroncs teszteredmények:
Helyezés | Négyévszakos gumiabroncs | Elérhető pont | Elért pont | Javaslat |
1 | Nokian Weatherproof | 250 | 196 | Nagyon ajánlott – tesztgyőztes |
2 | Goodyear Vector 4Seasons | 250 | 188 | Ajánlott |
3 | Michelin CrossClimate | 250 | 175 | Ajánlott |
4 | Uniroyal AllSeason Expert | 250 | 159 | Feltételesen ajánlott |
5 | Hankook Kinergy 4s | 250 | 156 | Feltételesen ajánlott |
6 | Sava Adapto HP | 250 | 154 | Feltételesen ajánlott |
7 | Vredestein Quatrac 5 | 250 | 152 | Feltételesen ajánlott |
8 | Kumho Solus HA31 | 250 | 151 | Feltételesen ajánlott |
9 | Pirelli All Season | 250 | 140 | Nem ajánlott |
10 | Bridgestone A001 | 250 | 119 | Nem ajánlott |
Continental Premium Contact 5 | 250 | 142 | Nyári referencia gumi | |
Dunlop Winter Sport 5 | 250 | 185 | Téli referencia gumi |
A téli gumiabroncsok csak korlátozottan alkalmasak nyáron
Az egyik kérdés a havon való alkalmasság. A másik a téli gumiabroncsok általános nyári alkalmassága. Mivel az M&S szimbólummal ellátott gumiabroncsok használata nyáron engedélyezett, még mindig sok jármű használja az amúgy is meleg, száraz utakon tavaszig. Ezeket a gumiabroncsokat valójában fagyos körülményekre optimalizálták. Akár kényelemről van szó, akár azért, mert nem biztos benne, hogy közeleg-e a fagyos időszak, ez minden, csak nem ideális megoldás! A kormányzás pontossága és mindenekelőtt a féktávok jóval szerényebbek, nem beszélve a lágy gumikeverék gyors kopásáról.
A szakemberek első tesztje az adott szezonban megmutatja a problémát. A Continental PremiumContact 5 nyári gumiabroncs száraz úton erős fékezéskor 37,8 méter alatt állítja meg a 100 km/órás VW Golfot. A Dunlop Winter Sport 5-tel, egy elismert jó téli gumiabronccsal, 45,7 métert kell megtennie ugyanazon aszfaltdarabon ugyanazon a teszt gyakorlaton. Nagyon jelentős, közel két autóhossz különbség, ami a téli gumik speciális felépítésének köszönhető. A sok kis lamellák és a negatív mintaárkok nagyobb aránya a profilban megteszi a hatását.
Részletes ACE négyévszaos gumiabroncs teszteredmények 2016
10/1 Nokian Weatherproof – Nagyon ajánlott, Tesztgyőztes
Téli körülmények közt | Maximálisan pontszám | Elért pontszám |
Tapadás havon | 20 | 16 |
Fékezés havon | 30 | 26 |
Kezelhetőség havon (időre) | 15 | 13 |
Kezelhetőség havon (szubijektív) | 15 | 12 |
Elérhető pontszám: | 80 | 67 |
Nedves úton | ||
Fékezés nedves úton | 30 | 21 |
Kezelhetőség nedves úton | 10 | 5 |
Nedves kezelhetőség (szubijektív) | 10 | 8 |
Nedves pálya | 5 | 4 |
Egyenesirányú aquaplaning | 15 | 14 |
Keresztirányú aquaplaning | 10 | 10 |
Elérhető pontszám: | 80 | 62 |
Száraz úton | ||
Féktávolság | 30 | 22 |
Kezelhetőség időre | 15 | 8 |
Kezelhetőség (szubijektív) | 15 | 12 |
Elérhető pontszám: | 60 | 42 |
Gazdaságosság/környezetvédelem | ||
Elhaladási zaj | 10 | 7 |
Gördülési ellenállás | 20 | 18 |
Elérhető pontszám: | 30 | 25 |
Összesen elérhető pontszám: | 250 | 196 |
Alternatív megoldás a négyévszakos gumi?
A négyévszakos abroncsoknak valójában egy kicsit jobbnak kell lenniük száraz utakon, mint az év során uralkodó útállapot, igaz?
De nem így van. A négyévszakos gumiabroncsok, számos lamellával, lágy keverékkel és nagy profilmélységgel rendelkeznek. Valójában közelebb állnak a téli gumikhoz. Mind a profilkialakítás, mind a féktávolság tekintetében száraz utakon, 45 méter körüli fékút a szabály. Az Uniroyalnak és a Vredesteinnek még egy-két méterrel több is kell.
10/2 Goodyear Vector 4Seasons – Ajánlott
Téli körülmények közt | Maximálisan pontszám | Elért pontszám |
Tapadás havon | 20 | 16 |
Fékezés havon | 30 | 28 |
Kezelhetőség havon (időre) | 15 | 13 |
Kezelhetőség havon (szubijektív) | 15 | 12 |
Elérhető pontszám: | 80 | 69 |
Nedves úton | ||
Fékezés nedves úton | 30 | 21 |
Kezelhetőség nedves úton | 10 | 6 |
Nedves kezelhetőség (szubijektív) | 10 | 8 |
Nedves pálya | 5 | 4 |
Egyenesirányú aquaplaning | 15 | 9 |
Keresztirányú aquaplaning | 10 | 2 |
Elérhető pontszám: | 80 | 50 |
Száraz úton | ||
Féktávolság | 30 | 20 |
Kezelhetőség időre | 15 | 10 |
Kezelhetőség (szubijektív) | 15 | 13 |
Elérhető pontszám: | 60 | 43 |
Gazdaságosság/környezetvédelem | ||
Elhaladási zaj | 10 | 8 |
Gördülési ellenállás | 20 | 18 |
Elérhető pontszám: | 30 | 26 |
Összesen elérhető pontszám: | 250 | 188 |
10/3 Michelin CrossClimate – Ajánlott
Téli körülmények közt | Maximálisan pontszám | Elért pontszám |
Tapadás havon | 20 | 13 |
Fékezés havon | 30 | 17 |
Kezelhetőség havon (időre) | 15 | 10 |
Kezelhetőség havon (szubijektív) | 15 | 10 |
Elérhető pontszám: | 80 | 50 |
Nedves úton | ||
Fékezés nedves úton | 30 | 24 |
Kezelhetőség nedves úton | 10 | 6 |
Nedves kezelhetőség (szubijektív) | 10 | 8 |
Nedves pálya | 5 | 4 |
Egyenesirányú aquaplaning | 15 | 10 |
Keresztirányú aquaplaning | 10 | 1 |
Elérhető pontszám: | 80 | 53 |
Száraz úton | ||
Féktávolság | 30 | 24 |
Kezelhetőség időre | 15 | 10 |
Kezelhetőség (szubijektív) | 15 | 14 |
Elérhető pontszám: | 60 | 48 |
Gazdaságosság/környezetvédelem | ||
Elhaladási zaj | 10 | 7 |
Gördülési ellenállás | 20 | 17 |
Elérhető pontszám: | 30 | 24 |
Összesen elérhető pontszám: | 250 | 175 |
A Michelin messze a legjobb féktávolsággal rendelkezik
Az egyetlen abroncs, amely 41,6 méteres fékúttal tekintélyes munkát végez. A Michelin Cross Climate, amelyet a franciák is téli tulajdonságokkal rendelkező nyári gumiként hirdetnek. A profil jelentősen eltér a versenytársaktól – a hosszanti minták helyett a nyíl alakú tömbök éles éleinek kell biztosítaniuk a szükséges tapadást havon. A többiről a fejlett gumikeveréknek kell gondoskodnia. Ez tényleg jól működik, legalábbis fékezéskor. Az Északi-sarkkörtől északra, fagyos -15 fokos tesztek eredményeként 50 Km/h sebesség mellett közel 29 méteres féktávolság alakult ki. Összehasonlításképpen, a téli gumiknak körülbelül 25 méter kell. A többi résztvevőnek 27 és 30 méter közötti féktávolsága van.
Két nagyon hosszú féktávú gumiabroncs a Bridgestone A001 és a Pirelli All Season. Szemmel láthatóan egyáltalán nem szeretik a finn havat, ahogy az azt követő kezelhetőségi és tapadási tesztek is mutatják. Az alacsony hőmérséklet és a szilárd hótakaró miatt ez a két jelölt a sor végén van.
10/4 Uniroyal AllSeason Expert – Feltételesen ajánlott
Téli körülmények közt | Maximálisan pontszám | Elért pontszám |
Tapadás havon | 20 | 13 |
Fékezés havon | 30 | 20 |
Kezelhetőség havon (időre) | 15 | 10 |
Kezelhetőség havon (szubijektív) | 15 | 10 |
Elérhető pontszám: | 80 | 53 |
Nedves úton | ||
Fékezés nedves úton | 30 | 17 |
Kezelhetőség nedves úton | 10 | 2 |
Nedves kezelhetőség (szubijektív) | 10 | 7 |
Nedves pálya | 5 | 2 |
Egyenesirányú aquaplaning | 15 | 11 |
Keresztirányú aquaplaning | 10 | 7 |
Elérhető pontszám: | 80 | 46 |
Száraz úton | ||
Féktávolság | 30 | 19 |
Kezelhetőség időre | 15 | 8 |
Kezelhetőség (szubijektív) | 15 | 12 |
Elérhető pontszám: | 60 | 39 |
Gazdaságosság/környezetvédelem | ||
Elhaladási zaj | 10 | 4 |
Gördülési ellenállás | 20 | 17 |
Elérhető pontszám: | 30 | 21 |
Összesen elérhető pontszám: | 250 | 159 |
Míg a Pirelli még nyáron a pontokon spórolhat jó vizes teljesítménnyel, a Bridgestone itt is jelentősen lemarad. Nedves fékezéskor szintén a japán abroncs foglalja el a legutolsó helyet 63,8 méterrel, míg a Kumho, a Sava, az Uniroyal és a ‧Vredestein is 60 méter felett van.
A téli gumikkal vizes úton 60 méter után megáll a Golf, a Pirelli, a Nokian, a Goodyear és a Hankook tesztmezőnye is egy szinten van, vagy egy-két méterrel hamarabb állítja meg a Golfot. A legjobb négyévszakos gumi nedves fékezésnél a Michelin 55,8 méterrel. A nyári gumi azonban verhetetlenül fékez nedves utakon, ez 52 méter.
A Michelinnek ennek ellenére sikerült volna feloldania a négyévszakos gumik közötti áthidalhatatlannak tűnő célt? Egyelőre kevés válasz érkezett a franciák egész éves megoldása ellen.
10/5 Hankook Kinergy 4s – Feltételesen ajánlott
Téli körülmények közt | Maximálisan pontszám | Elért pontszám |
Tapadás havon | 20 | 10 |
Fékezés havon | 30 | 18 |
Kezelhetőség havon (időre) | 15 | 10 |
Kezelhetőség havon (szubijektív) | 15 | 9 |
Elérhető pontszám: | 80 | 47 |
Nedves úton | ||
Fékezés nedves úton | 30 | 19 |
Kezelhetőség nedves úton | 10 | 1 |
Nedves kezelhetőség (szubijektív) | 10 | 7 |
Nedves pálya | 5 | 3 |
Egyenesirányú aquaplaning | 15 | 10 |
Keresztirányú aquaplaning | 10 | 5 |
Elérhető pontszám: | 80 | 45 |
Száraz úton | ||
Féktávolság | 30 | 21 |
Kezelhetőség időre | 15 | 10 |
Kezelhetőség (szubijektív) | 15 | 13 |
Elérhető pontszám: | 60 | 44 |
Gazdaságosság/környezetvédelem | ||
Elhaladási zaj | 10 | 6 |
Gördülési ellenállás | 20 | 14 |
Elérhető pontszám: | 30 | 20 |
Összesen elérhető pontszám: | 250 | 156 |
A Nokian megnyerte az aquaplaning tesztet
Sajnos az egyébként meglepően jó gumik baklövést követnek el az aquaplaningban. Egyenesen még elég gyorsan áthalad a vízmedencén, de ha az aquaplaning >>> egy kanyarban történik, akkor a CrossClimate-es Golf csúszik ki elsőként a vízből. Bár ez az eset bevallottan ritkán fordul elő, és ezért csak egy lehetséges 10 ponttal szerepel az összesített rangsorban.
Az aquaplaning érzékenysége az íves pályán a viszonylag alacsony futófelület mélységnek is köszönhető. Új gumin mindössze 7,0 milliméter mély mintaárkot mértünk a Michelinél. Ez még egy jó milliméterrel is kevesebb, mint a Continental nyári gumija. Összehasonlításképpen, a Dunlop téli abroncsok kezdeti profilmélysége kilenc milliméter. A többi négyévszakos gumiabroncsnál is nyolc milliméter feletti értékeket mértünk.
10/6 Sava Adapto HP – Feltételesen ajánlott
Téli körülmények közt | Maximálisan pontszám | Elért pontszám |
Tapadás havon | 20 | 12 |
Fékezés havon | 30 | 16 |
Kezelhetőség havon (időre) | 15 | 12 |
Kezelhetőség havon (szubijektív) | 15 | 11 |
Elérhető pontszám: | 80 | 51 |
Nedves úton | ||
Fékezés nedves úton | 30 | 18 |
Kezelhetőség nedves úton | 10 | 2 |
Nedves kezelhetőség (szubijektív) | 10 | 7 |
Nedves pálya | 5 | 2 |
Egyenesirányú aquaplaning | 15 | 8 |
Keresztirányú aquaplaning | 10 | 4 |
Elérhető pontszám: | 80 | 41 |
Száraz úton | ||
Féktávolság | 30 | 20 |
Kezelhetőség időre | 15 | 8 |
Kezelhetőség (szubijektív) | 15 | 12 |
Elérhető pontszám: | 60 | 40 |
Gazdaságosság/környezetvédelem | ||
Elhaladási zaj | 10 | 5 |
Gördülési ellenállás | 20 | 17 |
Elérhető pontszám: | 30 | 22 |
Összesen elérhető pontszám: | 250 | 154 |
Messze a leggyorsabb a Nokian Weatherproof (középen 8,4 milliméter) volt, amely átszáguldott a medencén. 12 km/h többel a legrosszabb résztvevőhöz képest. És még mindig 7,5 km/órával gyorsabb, mint a Michelin. Úgy tűnik, hogy a finnek igazi mesterek a vízkiszorítás terén. Legalábbis ha új a gumi. Tekintettel a téli gumiabroncsok cseréjére vonatkozó ajánlásra, amikor a profilmélység még négy milliméter, önkéntelenül is felmerül az ilyen négyévszakos gumiabroncsok felszerelésének optimális időpontjának kérdése.
10/7 Vredestein Quatrac 5 – Feltételesen ajánlott
Téli körülmények közt | Maximálisan pontszám | Elért pontszám |
Tapadás havon | 20 | 10 |
Fékezés havon | 30 | 13 |
Kezelhetőség havon (időre) | 15 | 10 |
Kezelhetőség havon (szubijektív) | 15 | 11 |
Elérhető pontszám: | 80 | 44 |
Nedves úton | ||
Fékezés nedves úton | 30 | 18 |
Kezelhetőség nedves úton | 10 | 2 |
Nedves kezelhetőség (szubijektív) | 10 | 7 |
Nedves pálya | 5 | 2 |
Egyenesirányú aquaplaning | 15 | 8 |
Keresztirányú aquaplaning | 10 | 4 |
Elérhető pontszám: | 80 | 41 |
Száraz úton | ||
Féktávolság | 30 | 20 |
Kezelhetőség időre | 15 | 11 |
Kezelhetőség (szubijektív) | 15 | 13 |
Elérhető pontszám: | 60 | 44 |
Gazdaságosság/környezetvédelem | ||
Elhaladási zaj | 10 | 7 |
Gördülési ellenállás | 20 | 16 |
Elérhető pontszám: | 30 | 23 |
Összesen elérhető pontszám: | 250 | 152 |
A négyévszakos gumiknak két évig kell bírniuk
Átlagos futásteljesítmény mellett két tél és két nyár is megvalósítható ezzel a gumiabroncstípussal. Főleg, hogy a négyévszakos gumik általában néhány euróval drágábbak. Talán bölcsebb lenne ősszel felszerelni az új négyévszakos gumikat. Akkor legalább az első télen jó teljesítményre lehet számítani – főleg ha rendesen esik a hó.
10/8 Kumho Solus HA31 – feltételesen ajánlott
Téli körülmények közt | Maximálisan pontszám | Elért pontszám |
Tapadás havon | 20 | 11 |
Fékezés havon | 30 | 20 |
Kezelhetőség havon (időre) | 15 | 11 |
Kezelhetőség havon (szubijektív) | 15 | 8 |
Elérhető pontszám: | 80 | 50 |
Nedves úton | ||
Fékezés nedves úton | 30 | 18 |
Kezelhetőség nedves úton | 10 | 0 |
Nedves kezelhetőség (szubijektív) | 10 | 7 |
Nedves pálya | 5 | 2 |
Egyenesirányú aquaplaning | 15 | 8 |
Keresztirányú aquaplaning | 10 | 2 |
Elérhető pontszám: | 80 | 37 |
Száraz úton | ||
Féktávolság | 30 | 20 |
Kezelhetőség időre | 15 | 9 |
Kezelhetőség (szubijektív) | 15 | 13 |
Elérhető pontszám: | 60 | 42 |
Gazdaságosság/környezetvédelem | ||
Elhaladási zaj | 10 | 8 |
Gördülési ellenállás | 20 | 14 |
Elérhető pontszám: | 30 | 22 |
Összesen elérhető pontszám: | 250 | 151 |
A második télen azonban nagyobb kompromisszumokat kell kötni, még akkor is, ha az abroncsok még teljesen a törvény biztonságos oldalán állnak. Azokban a városokban vagy régiókban, ahol kevés a csapadék, a havon való tapadás csökkenése valószínűleg megnő.
10/9 Pirelli All Season – Nem ajánlott
Téli körülmények közt | Maximálisan pontszám | Elért pontszám |
Tapadás havon | 20 | 6 |
Fékezés havon | 30 | 6 |
Kezelhetőség havon (időre) | 15 | 3 |
Kezelhetőség havon (szubijektív) | 15 | 8 |
Elérhető pontszám: | 80 | 23 |
Nedves úton | ||
Fékezés nedves úton | 30 | 22 |
Kezelhetőség nedves úton | 10 | 4 |
Nedves kezelhetőség (szubijektív) | 10 | 8 |
Nedves pálya | 5 | 4 |
Egyenesirányú aquaplaning | 15 | 9 |
Keresztirányú aquaplaning | 10 | 4 |
Elérhető pontszám: | 80 | 51 |
Száraz úton | ||
Féktávolság | 30 | 22 |
Kezelhetőség időre | 15 | 10 |
Kezelhetőség (szubijektív) | 15 | 12 |
Elérhető pontszám: | 60 | 44 |
Gazdaságosság/környezetvédelem | ||
Elhaladási zaj | 10 | 4 |
Gördülési ellenállás | 20 | 18 |
Elérhető pontszám: | 30 | 22 |
Összesen elérhető pontszám: | 250 | 140 |
Következtetés
A Nokian és a Goodyear négyévszakos gumiabroncsai, legalábbis új állapotban, nagyon közel állnak a téli gumikhoz. A két tesztjelölt megfelelő biztonságot és tapadást is kínál nyári és nedves utakon. Azonban lényegesen alacsonyabb szinten, mint a referencia nyári gumi.
10/10 Bridgestone A001 – Nem ajánlott
Téli körülmények közt | Maximálisan pontszám | Elért pontszám |
Tapadás havon | 20 | 7 |
Fékezés havon | 30 | 5 |
Kezelhetőség havon (időre) | 15 | 0 |
Kezelhetőség havon (szubijektív) | 15 | 2 |
Elérhető pontszám: | 80 | 14 |
Nedves úton | ||
Fékezés nedves úton | 30 | 16 |
Kezelhetőség nedves úton | 10 | 1 |
Nedves kezelhetőség (szubijektív) | 10 | 6 |
Nedves pálya | 5 | 3 |
Egyenesirányú aquaplaning | 15 | 10 |
Keresztirányú aquaplaning | 10 | 6 |
Elérhető pontszám: | 80 | 42 |
Száraz úton | ||
Féktávolság | 30 | 20 |
Kezelhetőség időre | 15 | 9 |
Kezelhetőség (szubijektív) | 15 | 14 |
Elérhető pontszám: | 60 | 43 |
Gazdaságosság/környezetvédelem | ||
Elhaladási zaj | 10 | 5 |
Gördülési ellenállás | 20 | 15 |
Elérhető pontszám: | 30 | 20 |
Összesen elérhető pontszám: | 250 | 119 |
Continental Premium Contact 5 – Nyári referencia gumi
Téli körülmények közt | Maximálisan pontszám | Elért pontszám |
Tapadás havon | 20 | 0 |
Fékezés havon | 30 | 0 |
Kezelhetőség havon (időre) | 15 | 0 |
Kezelhetőség havon (szubijektív) | 15 | 0 |
Elérhető pontszám: | 80 | 0 |
Nedves úton | ||
Fékezés nedves úton | 30 | 28 |
Kezelhetőség nedves úton | 10 | 8 |
Nedves kezelhetőség (szubijektív) | 10 | 9 |
Nedves pálya | 5 | 5 |
Egyenesirányú aquaplaning | 15 | 10 |
Keresztirányú aquaplaning | 10 | 5 |
Elérhető pontszám: | 80 | 65 |
Száraz úton | ||
Féktávolság | 30 | 28 |
Kezelhetőség időre | 15 | 13 |
Kezelhetőség (szubijektív) | 15 | 14 |
Elérhető pontszám: | 60 | 55 |
Gazdaságosság/környezetvédelem | ||
Elhaladási zaj | 10 | 4 |
Gördülési ellenállás | 20 | 18 |
Elérhető pontszám: | 30 | 22 |
Összesen elérhető pontszám: | 250 | 142 |
Dunlop Winter Sport 5 – Téli referencia gumi
Téli körülmények közt | Maximálisan pontszám | Elért pontszám |
Tapadás havon | 20 | 16 |
Fékezés havon | 30 | 26 |
Kezelhetőség havon (időre) | 15 | 14 |
Kezelhetőség havon (szubijektív) | 15 | 13 |
Elérhető pontszám: | 80 | 69 |
Nedves úton | ||
Fékezés nedves úton | 30 | 19 |
Kezelhetőség nedves úton | 10 | 5 |
Nedves kezelhetőség (szubijektív) | 10 | 7 |
Nedves pálya | 5 | 3 |
Egyenesirányú aquaplaning | 15 | 11 |
Keresztirányú aquaplaning | 10 | 7 |
Elérhető pontszám: | 80 | 52 |
Száraz úton | ||
Féktávolság | 30 | 20 |
Kezelhetőség időre | 15 | 8 |
Kezelhetőség (szubijektív) | 15 | 12 |
Elérhető pontszám: | 60 | 40 |
Gazdaságosság/környezetvédelem | ||
Elhaladási zaj | 10 | 6 |
Gördülési ellenállás | 20 | 18 |
Elérhető pontszám: | 30 | 24 |
Összesen elérhető pontszám: | 250 | 185 |
Így teszteltük
Tesztpálya : Test World >>> (FIN) és Contidrom >>> (D).
Tesztjármű: Seat Leon ST, Golf VII.
Féktávolság mérés havon: Átlagos lassulás ablakfékezéstől 28 és 10 km/h között, méterben számolva az álló helyzetig.
Tapadásmérés havon: 15 és 32 km/h közötti gyorsulás aktivált kipörgésgátlóval.
Hókezelés: pályahossz 1200 méter, a vezetési idő objektív értékelése és a vezetési magatartás szubjektív értékelése.
Féktávolság mérése nedves úton: lassulás ablakfékezéstől 80 és 1 km/h között
Féktávolság száraz körülmények között: Lassulás ablakfékezéstől 100 és 1 km/h között
Hosszirányú aquaplaning: 9 milliméter vízmélység, érték több mint 15 százalékos csúszás esetén.
Oldalirányú aquaplaning: 5 milliméter vízmélység, a 60 és 90 km/h között elért oldalgyorsulás
Körpálya: Átlagos köridő 60 méter átmérőjű öntözött körön.
Nedves kezelési pálya: útvonal hossza 1835 méter, a vezetési idő objektív értékelése és a vezetési magatartás szubjektív értékelése.
Száraz kezelés: útvonal hossza 1650 méter, a vezetési idő objektív értékelése és a vezetési magatartás szubjektív értékelése.
Külső zaj:Gördülési zaj 80 km/h-nál db(A)-ban a 2001/43/EK szerint.
Gördülési ellenállás: Gépi próba 4827 Newton terhelés mellett, 2,1 bar légnyomás.
Forrás: ACE STEERING WHEEL
Szerző: Gunnar Beer
Fotók: Tschovikov
File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.