ADAC 2023 – nyári gumi teszt: 205/55R16
50 év, 50 gumi: Az ADAC 2023-as jubileumi nyári gumi tesztje 50 nyári gumival a legnépszerűbb 205/55R16-os méretben
A gumi teszt évfordulójára egy nagy különlegesség: 50 nyári gumi a legkelendőbb 205/55R16 V méretben – most kibővített környezetvédelmi és gazdasági kritériumokkal, melyeket a környezetvédelmi mérleg kategóriában foglalunk össze.
- A Tíz „jó”-tól a hét „nem megfelelő”-ig
- Nedves fékút 80 km/h-tól: akár 25 méteres különbség
- Nem mindig az árról van szó
- Átfogó táblázat részletes plusz/mínusz értékeléssel
1973: Az első ADAC gumiabroncs teszt
Németország 1973-ban izgatott volt: az útfelület nyilvánvaló sérülései miatt végre ki kellett húzni az addig megszokott szöges abroncsok szögeit. De hogyan lehet átvészelni a telet szögek nélkül? Érdemes megvenni az új, útbarát speciális téli abroncsokat jégre és hóra? Vagy egy jó négyévszakos gumiabroncs egész évben ellátná a dolgát? Az ADAC nagyszabású tesztjének kellett választ adnia erre a kérdésre – havon a svájci Engadinban, egy genfi jégpályán és a Pirelli tesztpályán a nyárias Olaszországban az első ADAC gumiabroncs teszt alkalmával.
50 évvel később az ADAC és európai partnerei még mindig tesztelik a gumikat – az évforduló megünneplésének alkalmából pedig 50 nyári gumit teszteltek.
A különlegesség: Ezúttal szinte minden Németországban megvásárolható vagy megrendelhető gumiabroncs minden árkategóriában megtalálható. Tehát az olcsó távol-keleti ugyan olyan jó, mint a drága francia márka terméke? És nem biztonságos-e sok pénzt megtakarítani, ha a hannoveri prémium termék helyett akciós nyári gumit szerelünk fel?
ADAC 2023 – nyári gumi teszt eredményinek összesítése:
Helyezés | Tesztelt nyári gumiabroncs | ADAC 2023-as nyári gumi teszt eredmények: | Magyarországi kereskedő |
1 | Goodyear EfficientGrip Performance 2 | Jó | Magyarországi kereskedő >>> |
2 | Continental PremiumContact 6 | Jó | |
3 | Michelin Primacy 4+ | Jó | Magyarországi kereskedő >>> |
4 | Bridgestone Turanza T005 | Jó | Magyarországi kereskedő >>> |
5 | Nokian Tyres Wetproof | Jó | |
6 | Falken ZIEX ZE310 ECORUN | Jó | |
7 | Continental UltraContact | Jó | |
8 | Kumho Ecsta HS52 | Jó | |
9 | Hankook Ventus Prime4 | Jó | |
10 | Nexen N´Fera Primus | Jó | |
11 | Kenda Kenetica Pro KR210 | Átlagos | |
12 | Kleber Dynaxer HP4 | Átlagos | |
13 | Fulda EcoControl HP2 | Átlagos | Magyarországi kereskedő >>> |
14 | Toyo Tires Proxes Comfort | Átlagos | |
15 | Debica Presto HP 2 | Átlagos | Magyarországi kereskedő >>> |
16 | Dunlop Sport BluResponse | Átlagos | Magyarországi kereskedő >>> |
17 | Pirelli Cinturato P7 C2 | Átlagos | |
18 | Sava Intensa HP2 | Átlagos | Magyarországi kereskedő >>> |
19 | Semperit SPEED-LIFE 3 | Átlagos | |
20 | Firestone Roadhawk | Átlagos | |
21 | BF Goodrich Advantage | Átlagos | |
22 | GT Radial FE2 | Átlagos | |
23 | ESA+TECAR SPIRIT PRO | Átlagos | |
24 | Barum Bravuris 5HM | Átlagos | |
25 | Viking Protech Newgen | Átlagos | |
26 | Norauto Prevensys 4 | Átlagos | |
27 | Apollo Alnac 4G | Átlagos | |
28 | General Tire Altimax One S | Átlagos | |
29 | Giti GitiSynergy H2 | Átlagos | |
30 | Petlas Imperium PT515 | Átlagos | |
31 | Uniroyal RainSport 5 | Átlagos | |
32 | Hifly HF 201 | Elégséges | |
33 | Cooper ZEON CS8 | Elégséges | |
34 | Westlake Z-107 | Elégséges | |
35 | Minerva F 209 | Elégséges | |
36 | King Meiler Sport1 | Elégséges | |
37 | Tomket Sport | Elégséges | |
38 | Michelin e Primacy | Elégséges | Magyarországi kereskedő >>> |
39 | Laufenn S Fit EQ+ | Elégséges | |
40 | Delinte DH 2 | Elégséges | |
41 | Zeetex ZT 1000 | Elégséges | |
42 | Avon ZV7 | Elégséges | |
43 | Radar RPX 800 | Elégséges | |
44 | Rotalla RH 01 | Nem ajánlott | |
45 | Berlin Tires Summer UHP 1 G2 | Nem ajánlott | |
46 | Lassa Driveways | Nem ajánlott | |
47 | Evergreen EH 226 | Nem ajánlott | |
48 | Riken Road Performance | Nem ajánlott | |
49 | DoubleCoin DC99 | Nem ajánlott | |
50 | Premiorri Solazo | Nem ajánlott |
Új vizsgálati kritérium: a környezeti egyensúly
A 2023-as ADAC nyári gumiabroncs tesztje megadja a választ. És ahogy az abroncs- és járműtechnológia változott az elmúlt 50 évben, úgy a teszt is fejlődött. Az ADAC hű marad a végső osztályzatban, kiegyensúlyozott értékelési elvhez és az egyes gumiabroncsok átlátható bemutatásához. De most átrendezte, kiegészíti az értékelési szempontokat. A végső osztályzat most a vezetési biztonság és a környezeti egyensúly fő kritériumainak két egyéni eredményéből alakul ki.
A 70 százalékos súllyal a legfontosabb elem továbbra is a vezetésbiztonság a száraz és nedves utakon a szokásos tesztkritériumok mellett. A kopás, az üzemanyag-fogyasztás és a zaj átkerül a környezeti egyensúly új fő kritériumába (30 százalék), amelyet a gumiabroncs tömege és kopása, valamint olyan fenntartható szempontok egészítenek ki, mint a gyártási vagy gyártási maradványok tanúsítása.
Nagyon kiegyensúlyozott a legjobb tíz modell
A Goodyear, a Continental, a Michelin és a Bridgestone viszonylag drága prémium termékei a lista élén állnak a nagy jubileumi teszten. A finn Nokian Tyres és a japán Falken mellett jelenleg a koreai Kumho, Hankook és Nexen gyártók teszik teljessé a csúcscsoportot. Közvetlenül elöl a rendkívül kiegyensúlyozott Goodyear EfficientGripPerformance 2 és a Continental PremiumContact 6, amely mércét állít fel a vezetésbiztonság terén.
50/1. Goodyear EfficientGrip Performance 2 – ADAC 2023 – nyári gumi tesztgyőztes
Következtetés Vezetési biztonság:
A Goodyear Efficient Grip Performance 2 összességében jó minősítést kapott a vezetési biztonság tekintetében. Száraz utakon megfelelő visszajelzést ad a vezetőnek a kormányról, biztonságosnak mutatja magát a határértékeken, és száraz utakon átlagon felüli fékúttal büszkélkedhet. Nedves utakon a Goodyear Efficient Grip Performance 2 a féktávolság mérése és a nedves útfelületen való kezelhetőség tekintetében remek tapadást és biztonságos vezethetőséget biztosít. Ha az aquaplaning viselkedésről van szó, az nem haladja meg a kielégítő értékelést.
Következtetés környezeti mérleg:
A környezeti mérlegben a Goodyear Efficient Grip Performance 2, átlag feletti futásteljesítményt ért el a kopási teszten. A hatékonyság az alacsony abroncstömegnek és az alacsony üzemanyag-fogyasztásnak köszönhetően is lenyűgöző. Ami a zajt illeti, a Goodyear kielégítően teljesít.
EU gumiabroncs címke (gördülési ellenállás/nedves tapadás/külső menetzaj) | B/A/69 |
A Tesztgumit gyártó ország | Német Lengyel |
A tesztek átlagos mért értékei (a zárójelben lévő értékek a legjobb és a legrosszabb tesztabroncs értékeit mutatják a megfelelő méréseknél): | |
Fékút (100 – 0 km/h) száraz úton, m-ben (35,9 – 42,9) | 37,7 |
Fékút (80 – 0 km/h) nedves aszfalton m-ben (34,4 – 59,3) | 37,4 |
Féktávolság (80 – 0 km/h) nedves beton m-ben (35,2 – 58,4) | 36 |
Hosszirányú aquaplaning: felúszási sebesség, km/h-ban (86,7 – 70,3) | 80,3 |
Aquaplaning kör: Oldalgyorsulás m/s²-ben (4,0 – 2,7) | 3,5 |
Áthaladási zaj dB(A)-ban: az ISO szerint (69.1 – 73.6) | 70,6 |
Súly kg-ban: (7,6-9,9) | 8,3 |
Üzemanyag-fogyasztás (100 km/h-nál): literben 100 km-enként (5,5-5,9) | 5,7 |
Becsült futásteljesítmény km-ben: a törvényes futófelületi mélységig (71 500 – 23 100) | 65 700 |
Gumikopás mg/km/t-ban: a gumiabroncs-készletre és a jármű tömegére vonatkoztatva (34,8–126,0) | 61,3 |
Forrás és képek: ADAC, Martin Brand, Andreas Müller, Ruprecht Müller, Matthias Zimmermann
Ennek az oldalnak a szerkesztése még folyamatban van, kérlek látogass vissza később is!!!

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.