Auto Bild 2023 – Nyári gumiabroncs teszt: 225/45R18
Melyik nyári gumit ajánljuk igazán? Íme az AUTO BILD nyári gumi tesztje az egyik legfontosabb gumiméretből! 225/45R18
Auto Bild nyári gumi teszt 2023: 50 modell összehasonlítása
A teszthez 50 darab nyári gumit vásároltak névtelenül a kereskedőktől. A kvalifikációs körben az első biztonsági ellenőrzés a fékút hosszáról szól száraz és nedves utakon. Csak a legjobb fékezők jutnak be a második körbe – az aktuális gumiteszt aquaplaninggel, kezelhetőségi teszt és természetesen a nem csak az alkuvadászok számára érdekes „Mileage” tesztünk, amelyben a futásteljesítmény és a törvényes minimális profilmélységet is teszteltük.
Ami észrevehető volt a fékteszteken: minél magasabb egy gumiabroncs vételára, általában annál jobb az eredmény. Ez nem véletlen, hiszen ezekhez a modellekhez rengeteg know-how-t használnak, jó minőségű, ezért drágább anyagokat használnak. Megjegyzés: a teljesítménynek és a minőségnek megvan az ára az abroncsgyártásban. De vannak kivételek is: az olcsó kínai Linglong gumi meglepetésre bejutott a döntőbe, és a Yokohama jó helyezése sem volt várható. A Vredestein és a Firestone viszont meglepő módon csak átlagos fékértékeket mutat, és a Conti harmadik márkája, a Semperit még a tíz legrosszabb abroncs közé is bekerült a kvalifikáción.
A táblázat az összes kvalifikáción mért féktávot mutatja. A táblázat első 20 abroncsa (félkövérrel jelölve) azok a nyári gumik , amelyek bejutottak a teszt döntőjébe. Kifejezetten nem tanácsoljuk a táblázat alján található (dőlt betűvel jelölt) tíz gumiabroncsot – féktávjuk lényegesen hosszabb volt, mint a teszt legjobb abroncsaié.
225/45R18 | Nedves fékút 80 km/h | Száraz fékút 100 km/h | Teljes fékút | |
1 | Hankook Ventus S1 evo³ (K127) | 24,8 | 33,3 | 58,1 |
2 | Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 | 25,4 | 33,2 | 58,6 |
3 | Pirelli PZero PZ4 | 24,9 | 34 | 58,9 |
4 | Yokohama Advan Sport V107 | 25,4 | 33,5 | 58,9 |
5 | Continental PremiumContact 7 | 25,3 | 33,7 | 59 |
6 | Michelin Pilot Sport 5 | 26 | 34,1 | 60,1 |
7 | Linglong Sport Master | 25,8 | 34,4 | 60,2 |
8 | Falken Azenis FK520 | 27 | 33,7 | 60,7 |
9 | Maxxis Victra Sport 5 VS5 | 26,7 | 34,1 | 60,8 |
10 | Toyo Proxes Sport 2 | 26,9 | 34,1 | 61 |
11 | Sava Intensa UHP 2 | 27,4 | 34,3 | 61,7 |
12 | Kumho Ecsta PS71 | 26,6 | 35,1 | 61,7 |
13 | Dunlop Sport Maxx RT 2 | 27 | 34,8 | 61,8 |
14 | Nexen N´Fera Sport | 27,2 | 34,8 | 61,8 |
15 | GT Radial SportActive 2 | 27,3 | 35,9 | 63,2 |
16 | Bridgestone Turanza 6 | 27,6 | 35,7 | 63,3 |
17 | Uniroyal RainSport 5 | 26,5 | 37,3 | 63,8 |
18 | Fulda SportControl 2 | 29 | 34,9 | 63,9 |
19 | Giti Sport S2 | 28,1 | 35,8 | 63,9 |
20 | Kleber Dynaxer UHP | 28 | 35,9 | 63,9 |
21 | Ceat SportDrive | 28,3 | 35,9 | 64,2 |
22 | Federal Evoluzion ST-1 | 29 | 35,5 | 64,5 |
23 | Avon ZV7 | 28 | 36,9 | 64,9 |
24 | Cooper Zeon CS8 | 27,7 | 37,2 | 64,9 |
25 | Lassa Driveways Sport | 29,3 | 35,7 | 65 |
26 | Laufenn S Fit EQ+ | 29,6 | 35,5 | 65,1 |
27 | Sumitomo HTR Z5 | 28,9 | 36,2 | 65,1 |
28 | Gripmax SuperGrip Pro Sport | 30 | 35,4 | 65,4 |
29 | Vredestein Ultrac Vorti + | 29,5 | 36,1 | 65,6 |
30 | Apollo Aspire 4G | 29,8 | 36,5 | 66,3 |
31 | Firestone Roadhawk | 30,9 | 36 | 66,9 |
32 | Firestone Roadhawk | 30,4 | 36,9 | 67,3 |
33 | Sportiva Super Z+ | 31,4 | 35,9 | 67,3 |
34 | Barum Bravuris 5HM | 29,5 | 38,2 | 67,7 |
35 | Matador MP47 Hectorra 3 | 31,1 | 36,6 | 67,7 |
36 | Radar Tyres Dimax R8+ | 30,6 | 37,2 | 67,8 |
37 | Viking ProTech NewGen | 31,3 | 37,6 | 68,9 |
38 | Riken Ultra High Performance | 33,1 | 36,2 | 69,4 |
39 | Platin RP420 Summer | 31,5 | 37,9 | 69,3 |
40 | Orium Ultra High Performance | 33,3 | 36,6 | 69,9 |
41 | Semperit Speed-Life 3 | 31,3 | 39,1 | 70,4 |
42 | Tomason Sportrace | 31,8 | 39,1 | 70,4 |
43 | Imperial EcoSport 2 | 31,7 | 38,8 | 70,5 |
44 | Zeetex HP6000 eco | 33,4 | 37,8 | 71,2 |
45 | Rotalla Setula S-Race RU01 | 33 | 38,2 | 71,2 |
46 | Minerva F205 | 33 | 38,3 | 71,2 |
47 | Tracmax X Privilo TX3 | 33,6 | 38,7 | 72,3 |
48 | Tristar SportPower 2 | 33,1 | 39,2 | 72,3 |
49 | Triangle Sportex TH201 | 39,7 | 40,3 | 80 |
50 | Zeta Alventi | 40,3 | 39,9 | 80,2 |
Így tesztelt az AUTO BILD
A kvalifikációs körben az első biztonsági ellenőrzés a fékút hosszáról szól száraz és nedves utakon. Csak a 20 legjobb fékező jut tovább a második körbe. Csaknem négy méteres féktávolság van a Hankook legjobb nedves fékje és a másod márkájú Fulda között, amely a 18. helyen végzett a kvalifikáción. Hogy mennyivel rosszabbul is tud megállni az olcsó gumi? 22,1 méterrel!
Száraz pályán 100 km/h-ról fékezéskor hét méter vagy másfél járműhossznyi távolság van a Goodyear és a Hankook legjobb féktávja között, egy olcsó gumihoz képest. Egy balesetnél ez 41 km/h becsapódási sebességet jelentene.
A második körben, az AUTO BILD gumiteszten többek között aquaplaning- és kezelhetőségi tesztnek vetik alá a gumikat. Az aquaplaning teszten az ötödik generációs Uniroyal RainSport megfelel a nevének, mint esőgumi. A GitiSport S2 hatékonyan képes elnyelni vagy kiszorítani a vizet a futófelület alatt. A Sava, Kleber és Nexen abroncsok kevesebb tartalékot kínálnak.
Ami a nedves úttartást illeti, a Pirelli, a Goodyear és a Continental prémium márkái egyértelműen jobb teljesítményt nyújtanak
Az olcsó márkás abroncsok közül a Maxxis Victra Sport 5 és Yokohama Advan Sport V107 dinamikusan kiegyensúlyozott kezelhetőségével lep meg.
A száraz pályán végzett kezelhetőségi teszteken különösen a Pirelli és a Goodyear jelöltjei maximális biztonságot és kivételesen dinamikus vezethetőséget kínálnak.
A gumiabroncsok haladási zaját is mérik – szabványos aszfaltpályán. A jogalkotó egyre alacsonyabb vezetési zajt követel meg. A Kleber Dynaxer UHP jó példát mutat.
A görgős dinamométeren a Goodyear nyári gumi egyértelműen a legnagyobb futásteljesítményt érte el, egészen a törvényes minimális, 1,6 milliméteres profilmélységig
A „Kilométer” tesztünk, amelyben a futásteljesítményt a törvényes minimális profilmélységig határozzák meg, nem csak az alkuvadászok számára érdekes. Ezt a kopáspróbát görgős dinamométeren végzik el, a Goodyear messze a legjobb eredményt érte el bő 63.000 kilométeren.
Íme az első 20 az AUTO BILD nyári gumi tesztjén az egyik legfontosabb gumiméretből! 225/45R18
Modell | EU cimke | Ítélet | Erőssége | Gyengesége | |
1 | Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 (95Y) | C/A/B 70dB. | Példamutató, tesztgyőztes. | Prémium minőség. Példamutató teljesítmény nedves és száraz utakon. Kiemelkedő futásteljesítmény. A legjobb ár-érték arány. | – |
2 | Michelin Pilot Sport 5 (95Y) | C/A/B 72dB. | Példamutató | Precíz kormányzási tulajdonságok. Nagyon jó menetdinamika. Jó aquaplaning tulajdonságok. Rövid féktávolság nedves és száraz úton egyaránt. | Magas ár. |
3 | Continental PremiumContact 7 (95Y) | C/A/B 72dB. | Példamutató | Új nyári sportos profil. Dinamikus irányíthatóság, Precíz kormányzási tulajdonságok. Jó futásteljesítmény. | Magas ár. |
4 | GT Radial Sport Active 2 (95Y) | D/A/A 69dB. | Jó | Biztonságos kezelhetőség száraz és nedves utakon. Nagyon jó aquaplaning tulajdonságok. Jó ár-érték arány. | Mérsékelt kanyarstabilitás nedves utakon. |
5 | Bridgestone Turanza 6 (95Y) | B/A/B 70dB. | Jó | Prémium nyári gumi, kiegyensúlyozottan magas teljesítménnyel. Üzemanyagtakarékos gördülési ellenállás. | Átlagosan gazdaságos. |
6 | Kumho Ecsta PS71 (95Y) | B/A/B 72dB. | Jó | Kiegyensúlyozott nagy teljesítmény potenciál. Jó irányíthatóság. Rövid féktáv nedves és száraz utakon. Korrekt ár. | Fokozott vezetési zaj. |
7 | Dunlop Sport Maxx RT 2 (95Y) | C/B/B 72dB. | Jó | Biztonságos menettulajdonságok nedves utakon. Jó aquaplaning tulajdonságok. Rövid féktávolság szárazon. | Késlekedett kanyarodás szárazon. |
8 | Falken Azenis FK520 (95Y) | C/A/B 70dB. | Kielégítő | Meggyőző vezetési teljesítmény száraz utakon. Rövid nedves és száraz féktávolság. Halk menetzaj. | Korlátozott kormányzás vizes utakon. |
9 | Sava Intensa UHP 2 (95Y) | C/A/B 72dB. | Kielégítő | Száraz úton rövid féktávolság. Alacsony gördülési ellenállás. Alacsony ár. | Alulkormányo-zottság száraz és nedves úton. Mérsékelt aquaplaning tulajdonságok. |
10 | Fulda Sport Control 2 (95Y) | C/A/B 71dB. | Kielégítő | Kiegyensúlyozott nyári gumi. Biztonságos kezelhetőség nedves utakon. Alacsony ár. | Hosszabb nedves fékút. Késletetett kormányzás. |
11 | Pirelli PZero PZ4 (95Y) | C/A/A 67dB. | Kielégítő | Kiváló menetdinamikai tulajdonságokkal rendelkező sport nyári gumi. Rövid fékút nedves és száraz úton egyaránt. | A korlátozott futás-teljesítmény. Magas ár. |
12 | Hankook Ventus S1 evo³ (K127) (95Y) | C/A/B 72dB. | Kielégítő | Meggyőző menet teljesítmény. Agilis kezelhetőség. Rövid fékút nedves és száraz úton egyaránt. | Átlag alatti futás-teljesítmény |
13 | Maxxis Victra Sport 5 VS5 (95Y) | C/A/B 72dB. | Kielégítő | Jó biztonsági tartalékok aquaplaning esetén. Biztonságos és dinamikus nedves utakon. | Átlagos futás-teljesítmény. Késleltetett kormány reakció. |
14 | Toyo Proxes Sport 2 (95Y) | D/A/B 71dB. | Kielégítő | Kiegyensúlyozott kezelhetőség nedves és száraz úton. Rövid száraz fékút. | Korlátozott futás-teljesítmény. Magas ár. |
15 | Yokohama Advan Sport V107 (95Y) | D/A/B 71dB. | Kielégítő | Sportos, dinamikus kezelhetőség. Rövid féktáv száraz és nedves úton. | Korlátozott futás-teljesítmény. Magas ár. Nagyon magas gördülési ellenállás. |
16 | Linglong Sport Master (95Y) | C/A/A 69dB. | Kielégítő | Rövid féktáv nedves és száraz úton. Alacsony gördülési zaj. Alacsony ár. | Nagyon alacsony futás-teljesítmény. Erős alul kormányozott-ság szárazon. Mérsékelt kényelem. |
17 | Giti GitiSport S2 (95Y) | D/A/B 70dB. | Kielégítő | Példamutató aquaplaning tulajdonságok. Halk menetzaj. | Alacsony futás-teljesítmény. Késleltetett kormány reakció nedves és száraz utakon. |
18 | Nexen N’Fera Sport (95Y) | D/A/B 71dB. | Kielégítő | Szárazon rövid féktávolság. Halk gördülési zaj. Mérsékelt ár. | Alul kormányozott viselkedés. átlagos futás-teljesítmény. |
19 | Uniroyal Rain Sport 5 (95Y) | C/A/B 72dB. | Kielégítő | Példaértékű tartalék aquaplaning esetén. Biztonságos nedves kezelhetőség. | Megnövekedett féktávolság szárazon. Alulkor-mányozottság száraz utakon. |
20 | Kleber Dynaxer UHP (95Y) | C/A/A 69dB. | Kielégítő | Jó futásteljesítmény. Alacsony gördülési zaj. Alacsony gördülési ellenállás. | Mérsékelt tapadás és gyenge kanyarodási tulajdonságok nedves úton. Alacsony aquaplaning tartalék. |
Forrás: Auto Bild: Henning Klip és Dierk Moller. Kép: Auto Bild, Nokian
File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.