Auto Express gumiabroncs tesztekhez, 225/40R18-as mérethez
| |

Auto Express 2022 – Nyári gumi teszt: 225/40R18

Két év Covid-tesztelési szünet után programunk visszatért az Auto Express gumiabroncs tesztekhez, 225/40R18-as mérethez

Auto Express gumiabroncs tesztekhez, 225/40R18-as mérethez

Amit teszteltünk

A legnagyobb példányszámban eladott 18 collos gumiabroncs méretet, a 225/40R18-ast választottuk. Minden általunk tesztelt modell 92 tömegű és Y sebességű besorolással rendelkezett. Minden abroncshoz megadtuk az EU abroncs címke minősítését is. Az üzemanyag-takarékosság a nedves tapadás és az elhaladási zaj decibelben van értékelve, tehát az alacsonyabb jobb.

Hogyan teszteltük

Míg a gumiabroncs-címkék >>> csak három teljesítményterületet értékelnek, tesztünk átfogóbb értékelést nyújt a gumiabroncs képességekről. Nyolc tudományágat vizsgált az Auto Exoress, amelyek nemcsak a nedves, hanem a száraz és az utastér zaját is lefedik. A nedves és száraz teszteléshez többszöri futtatást végeztünk, és az átlagot kiszámítottuk, miután az esetleges kiugró értékeket eltávolítottuk.

Hogyan választott győztest az Auto Express

Az eredményeket százalékos értékre konvertáltuk, hogy pontosan tükrözzék az egyes gumiabroncsok közötti különbségeket. A nedves tesztek az eredmény 50 százalékát adták, a száraz 40 és a zaj, az üzemanyag-takarékosság az utolsó 10-et. Az első két kategóriában a kezelhetőségre és a fékezésre helyezzük a hangsúlyt.

Auto Express 2022 – nyári gumi teszt: 225/40R18 eredmények:

MárkanévEU címkézés:
nedves tulajdonság,
gördülési ellenállás,
zaj.
Auto Express
eredménye %-ban
1.Bridgestone Potenza SportD, A, 72.100
2.Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6C, A, 70.99,5
3.Maxxis Victra Sport 5 VS5C, A, 72.97,5
4.Hankook Ventus S1 evo3C, A, 72.97,4
5.Falken Azenis FK520C, A, 70.96,5
6.Pirelli Cinturato P7B, A, 70.95,2
7.Austone Athena SP 7C, A, 72.89,7

7/1. Bridgestone Potenza Sport – tesztgyőztes. 100%

A 2021-es új Potenza Sport sikerének alapja a tiszta fékezés és a kezelhetőség nedves és száraz úton egyaránt. Talán nem kell meglepődni, mert úgy tűnik, hogy az abroncs az Ultra High Performance/Ultra Ultra High Performance kategóriák között szerepel, és mindkét szektorban megjelent a teszteken a bevezetése óta – és az alternatív Turanza T005>>> valószínűleg a korábbi tapasztalatok alapján bajba került volna ennél a cégnél.

A 2021-es új Potenza Sport sikerének alapja a tiszta fékezés és a kezelhetőség nedves és száraz úton egyaránt. Talán nem kell meglepődni, mert úgy tűnik, hogy az abroncs az Ultra High Performance/Ultra Ultra High Performance kategóriák között szerepel, és mindkét szektorban megjelent a teszteken a bevezetése óta – és az alternatív Turanza T005>>> valószínűleg a korábbi tapasztalatok alapján bajba került volna ennél a cégnél.

Bár az előny egyértelmű volt, a különbségek kicsik voltak. A teszt autót vezető közvetlennek és biztonságosnak érezte magát a nedves teszteken. A hátsó rész hűségesen követte az elejét a kanyarokban nyújtott lenyűgöző tapadás ellenére. A fékezési előny is érzékelhető volt, és egy hosszú egyenes végén hajtűvé lassult anélkül, hogy a blokkolásgátló működésbe lépne. Ez a sportos érzés átragadt a száraz pályára is, ahol a Potenza kevesebb kormányzástt igényelt, mint a legtöbb, és minimális volt a megcsúszás, mivel ekkora már a gumi felmelegedett. 

Miután korábban küzdött ebben a szektorban, a Bridgestone-nak végre van olyan abroncsa, amivel legyőzheti a legjobbat. A Bridgestone Sport azonban kevésbé volt eredményes az aquaplaning teszteken, ahol a legjobb eredményt a Goodyear érte el. Az Asymmetric a gördülési ellenállás terén is fölényben volt, és meglehetősen jelentős különbséggel.

Bridgestone Potenza Sport%-ban, a legjobbhoz
viszonyítva
Helyezés
Összesített értékelés %-ban1001
Nedves kezelhetőség 1001
Fékezés vizes felületen1001
Vízen felúszás egyenesben95,44
Vízen felúszás kanyarban96,72
Száraz kezelhetőség1001
Fékezés szárazon1001
Kabin zaj98,74

7/2. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6. 99,5%

A Goodyear azt állítja, hogy a 2022-es új Asymmetric 6 >>> „mindenre készen áll”, mert nem csak személy autókhoz, hanem SUV-okhoz és elektromos járművekhez is tervezték. Ez minden bizonnyal működik, mert ez az eredmény olyan közel volt a győzelméhez, - de sajnos nem sikerült.

A Goodyear azt állítja, hogy a 2022-es új Asymmetric 6 >>> „mindenre készen áll”, mert nem csak személy autókhoz, hanem SUV-okhoz és elektromos járművekhez is tervezték. Ez minden bizonnyal működik, mert ez az eredmény olyan közel volt a győzelméhez, – de sajnos nem sikerült.

A Bridgestone-nak volt az előnye a tesztpályán, de a nagy futásteljesítményű gumikra vágyó pilóták számára a Goodyear üzemanyag-takarékossága megbillentheti az egyensúlyt. Körülbelül három százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint a Potenza Sport.

A kanyarokban való tapadás kisebb volt, mint a Bridgestone-nál, de elég volt ahhoz, hogy kevesebb mint egy másodperccel maradjon le győztesünktől, és kevesebb mint egy méterrel maradjon le a Potenza mögött nedves fékezésben.

Az utastér zaja nem segítette a győzelmet, de a nedvesen és szárazon tapasztalható kis teljesítmény különbségek miatt meg kell elégednie a második helyen.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6%-ban, a legjobbhoz
viszonyítva
Helyezés
Összesített értékelés %-ban99,52
Nedves kezelhetőség 98,92
Fékezés vizes felületen96,13
Vízen felúszás egyenesben1001
Vízen felúszás kanyarban1001
Száraz kezelhetőség98,72
Fékezés szárazon97,72
Kabin zaj97,27

7/3. Maxxis Victra Sport 5 VS5. 97,5%

Alig vártuk, hogy kipróbálhassuk a Victra Sport 5-öt 18 collos méretben, mert közel járt ahhoz, hogy 2019-ben megnyerje testvér magazinunk, az Evo gumitesztjét ebben a méretben. Nem okozott csalódást, és a legjobb háromba került a prémium márkákkal.

Alig vártuk, hogy kipróbálhassuk a Victra Sport 5-öt 18 collos méretben, mert közel járt ahhoz, hogy 2019-ben megnyerje testvér magazinunk, az Evo gumitesztjét ebben a méretben. Nem okozott csalódást, és a legjobb háromba került a prémium márkákkal.

SUV kategóriában kompetens volt, ha nem is kihívó. A személyautós változat jónak és sokoldalúnak bizonyult. Az aquaplaning >>> teszteken előnyben volt az íves pályákon a Hankookhoz képest, de a kormányzásban és a fékezésben a koreai gumiabroncsnak volt előnye. Így a ket márka nagyon egyenletes volt vizes úton.

A Victra Sport jól érezte magát a kezelhetőségi körben, jó tapadás mellett. Jó volt az egyensúly is. A gyorsabb szakaszokban egy kis hátsó mozgás segítette a kanyarodást.

Ahol a tajvani márka megszerezte a harmadik helyet, az a szárazon volt, amikor közelebb került az első kettőnkhöz. Ugyanolyan teljesítmény veszteséget szenvedett el, mint a Hankook, ahogy felmelegedett.

Az utastér zajában nem tudott jó lenni, de a gördülési ellenállás tekintetében azonos eredményekkel a Maxxis újabb lenyűgöző eredményt hozott.

Maxxis Victra Sport 5 VS5%-ban, a legjobbhoz
viszonyítva
Helyezés
Összesített értékelés %-ban97,53
Nedves kezelhetőség 97,73
Fékezés vizes felületen97,54
Vízen felúszás egyenesben95,83
Vízen felúszás kanyarban85,74
Száraz kezelhetőség98,11
Fékezés szárazon95,44
Kabin zaj98,35

7/4. Hankook Ventus S1 evo3. 97,4%

A tavalyi tesztgyőztes a negyedik helyre esett vissza. De könnyen lehetett volna, a Hankook újabb dobogós, mert nagyon kevés választotta el Maxxis-tól. A  2021-es győztes előnyben volt a vizes pályán, ahol megismétlődött lenyűgöző fékezőképessége. Így nagyon sokat tett azért, hogy az első összesített győzelme felé induljon. A legjobbat a Bridgestone nyújtotta , aki egy lépéssel megelőzte többi riválisát.

A tavalyi tesztgyőztes a negyedik helyre esett vissza. De könnyen lehetett volna, a Hankook újabb dobogós, mert nagyon kevés választotta el Maxxis-tól. A  2021-es győztes előnyben volt a vizes pályán, ahol megismétlődött lenyűgöző fékezőképessége. Így nagyon sokat tett azért, hogy az első összesített győzelme felé induljon. A legjobbat a Bridgestone nyújtotta , aki egy lépéssel megelőzte többi riválisát.

A kezelhetőségi pályán is hatékony volt, olyan pontossággal, amely magabiztosságot ad a vezetőknek. A tapadás egy kicsit a Bridgestone mögött volt, de az autó hátsó rész stabil volt az első erős tapadás ellenére. Biztató, hogy a határ elérésekor csak enyhén csökkent az első tapadás. A Hankook kevésbé volt erős a mélyebb vízi teszteken, de ez elegendő volt ahhoz, hogy a Maxxis elé kerüljön.

Az előny a szárazon tajvani riválisára szállt át, a koreai fél méterrel lemaradt a fékezésben, és alig egy másodperccel lassabb a pályán. Ez az pontosság a vizes pályán ott volt a rajtnál, de gyorsan alább hagyott, ahogy a gumi felmelegedett. A stabilitás azonban megmaradt.

A kabinzajban szerzett győzelem nem tudta visszahelyezni Hankookot a dobogóra.

Hankook Ventus S1 evo3%-ban, a legjobbhoz
viszonyítva
Helyezés
Összesített értékelés %-ban97,44
Nedves kezelhetőség 96,94
Fékezés vizes felületen97,82
Vízen felúszás egyenesben92,76
Vízen felúszás kanyarban73,76
Száraz kezelhetőség96,9=5
Fékezés szárazon94,35
Kabin zaj1001

7/5. Falken Azenis FK520. 96,5%

Nem kétséges, hogy a Sumitomo Rubber márka jobb eredményt remél a 2022-es új Azenis FK520-tól. A Falken motorsport programjából származó technológiát alkalmazva olyan gumiabroncsot készít, amely merevebb és könnyebb, mint az általunk korábban tesztelt FK510.

Nem kétséges, hogy a Sumitomo Rubber márka jobb eredményt remél a 2022-es új Azenis FK520-tól. A Falken motorsport programjából származó technológiát alkalmazva olyan gumiabroncsot készít, amely merevebb és könnyebb, mint az általunk korábban tesztelt FK510.

A Falken pozitívuma ebből a tesztből az új mintázat mélyvízi teljesítménye, ahol két dobogós helyezést ért el az aquaplaning értékelésében.

Az FK520-as sekélyebb vízben kezdett távolodni az élmezőnytől. Nedvesen fékezési eredménye mintegy 20 százalékkal több (négy méterrel) a győztestől. A tapadás hiánya érezhető volt a kanyarokban, ahol türelmesnek kellett lenni a gázzal, hogy fenntartsa a kanyar ívét. Az irányváltoztatások hátul megcsúszást váltották ki, de általában meg kellett várni, amíg az eleje megtapad. A fékezési eredmény azt jelentette, hogy a Falken csak a Pirelli és az Austone abroncsai előtt tudott végezni a vizes teszteken.

Jobban teljesített szárazon, ahol a harmadik helyen végzett a két teszt során. de Az üzemanyag-takarékosság szempontjából megfelelő eredmény nem volt elég ahhoz, hogy pótolja ezeket a hiányosságokat nedves úton.

Falken Azenis FK520%-ban, a legjobbhoz
viszonyítva
Helyezés
Összesített értékelés %-ban96,55
Nedves kezelhetőség 95,45
Fékezés vizes felületen80,85
Vízen felúszás egyenesben96,12
Vízen felúszás kanyarban88,43
Száraz kezelhetőség98,43
Fékezés szárazon96,53
Kabin zaj98,26

7/6. Pirelli Cinturato P7. 95,2%

Idén harmadik éve teszteljük a P7-et, és még mindig nehézségekkel küzd ebben a társaságban. Debütálásakor az utolsó helyen végzett, 16"-os méretbenn, tavaly pedig 17"-os kivitelben a nyolcadik lett (10-ből). És jócskán távol volt az éllovastól. Ezúttal még jobban lemaradt. Itt meg kell kérdezni, hogy mi romlott el az egyik prémium gyártó gumiabroncsával, amely jól teljesített más mintázatokkal.

Idén harmadik éve teszteljük a P7-et, és még mindig nehézségekkel küzd ebben a társaságban. Debütálásakor az utolsó helyen végzett, 16″-os méretbenn, tavaly pedig 17″-os kivitelben a nyolcadik lett (10-ből). És jócskán távol volt az éllovastól. Ezúttal még jobban lemaradt. Itt meg kell kérdezni, hogy mi romlott el az egyik prémium gyártó gumiabroncsával, amely jól teljesített más mintázatokkal.

Az utastér zajtesztjén is jó volt, de ezek ritka fénypontok egyike volt a gyenge eredmények sorozatában.

Igazi meglepetés az volt, hogy a Cinturato milyen messze volt a nedves fékezésben, ahol nyolc méterrel több kellett a megálláshoz, mint a Potenza Sportnak, és mintegy 10 százalékkal lemaradva a következő legjobbtól, a Falken mögött. A hátsó gumik többet mozogtak, mint az első hat többi tagja a kezelhetőségi pályán. De a progresszív csúszás könnyen szabályozható volt.

Pirelli Cinturato P7%-ban, a legjobbhoz
viszonyítva
Helyezés
Összesített értékelés %-ban95,26
Nedves kezelhetőség 94,76
Fékezés vizes felületen70,76
Vízen felúszás egyenesben935
Vízen felúszás kanyarban82,25
Száraz kezelhetőség96,9=5
Fékezés szárazon90,16
Kabin zaj99,4=2

7/7. Austone Athena SP 7. 89,7%

A ma Goodyear égisze alatt álló Cooper egykor egy Austone gumiabroncsokat gyártó kínai vegyesvállalat része volt. Úgy tűnik, hogy a teljesítményre gyakorolt ​​hatásai eltűntek az üzlet 2014-es lezárása óta.

A ma Goodyear égisze alatt álló Cooper egykor egy Austone gumiabroncsokat gyártó kínai vegyesvállalat része volt. Úgy tűnik, hogy a teljesítményre gyakorolt ​​hatásai eltűntek az üzlet 2014-es lezárása óta.

Mint mindig, most is a nedves időben tapasztalható a legnagyobb – és legaggasztóbb – teljesítménykülönbség a legjobbakkal szemben. Ez alól az Austone sem volt kivétel. Körülbelül nyolc másodperc volt a tempó különbség, ami jelentős egy 80 másodperces kőr alatt. Keményen meg kellett dolgoznunk ezért a teljesítményért, mert a hátsó abroncsok már megcsúsztak, amikor az elülsők tapadásra találtak.

Izgalmas kört tett meg a próbapályán, de ez nem az, amit egy vizes körforgalomban csúcsforgalomban akar az ember. Ennél a körforgalomnál még rosszabb lenne lelassítani, mert elképesztően 18 méterrel több kellett ahhoz, hogy 50 mérföld/órás sebességről megálljon, mint a legjobb.

Szárazon kisebb volt a különbség, de az Austone még így is messze volt a legjobbtól fékezésben, ahol plusz öt méter kellett a megálláshoz. Stabilabb volt a kezelhetőségi pálya körül, de több kormányzárra volt szüksége, mint a legtöbbnek.

Még csak jó üzemanyag-fogyasztást sem mondhat magáénak, ami a rossz nedves tapadás szokásos előnye.

Austone Athena SP 7%-ban, a legjobbhoz
viszonyítva
Helyezés
Összesített értékelés %-ban89,77
Nedves kezelhetőség 99,87
Fékezés vizes felületen54,27
Vízen felúszás egyenesben91,37
Vízen felúszás kanyarban69,67
Száraz kezelhetőség967
Fékezés szárazon85,57
Kabin zaj99,4=2

Hogyan vizsgáltuk a gumiabroncsokat a Auto Express 2022 – nyári gumi teszten

https://www.autoexpress.co.uk/product-group-tests/91856/tyre-reviews-best-car-tyres-buy-now

Similar Posts