Auto Express – 2023 Nyári gumi teszt: 205/55R16
File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
Az Egyesült Királyság legnagyobb darabszámban eladott gumiabroncsa a 205/55R16. Ezért visszatérünk ehhez a mérethez a 2023-as Auto Express nyári gumi tesztünkön.
Forrás: Auto Express: Foto: Nathan Morgan
Kim Adams.
Amit teszteltünk
Az Egyesült Királyság raktárkészletével és szállításával kapcsolatos problémák miatt megkértük a gumiabroncs-gyártókat, hogy küldjenek nekünk tesztre szánt, kereskedelmi forgalomba kapható gumiabroncsokat. A sebességértékek: 205/55R16 V vagy W-se voltak. 91 vagy 94-es terherélsi indexel.
Lehet, hogy a népszerű 205/55R16 nem vonzza ugyanúgy gumiabroncs teszt olvasóink figyelmét, mint a 20 colos szuper-széles felnikre szerelt szuperalacsony gumiabroncsok, de ez az a gumi, amelyet még mindig sokkal többen vásárólunk meg.
Az immár 25. éve tartó, hosszú távú gumiabroncs-tesztprogramunk kulcsfontosságú tényezője, hogy átfogó képet adjunk az abroncsok teljesítményéről. Nem pedig a címkézési minősítések által lefedett három elemet vesszük figyelembe.
Ez a méret folyamatosan vonzza a legtöbb résztvevőt, és az idén nem kevesebb, mint 11 márka küzdött a győzelemért. A Bridgestone, a Falken, a Goodyear, a Maxxis és a Pirelli ugyanazokkal a gumikkal tér vissza, amelyeket három éve teszteltünk. A Continental és a Michelin új dizájnjai is megjelentek. A Hankook, a Kumho, a Vredestein és a Toyo is visszatért a teszthez.
Hogy megtudjuk, a Goodyear meg tudja-e ismételni 2020-as győzelmét, vagy egy új dizájn érvényesül, a Continental Contidrom teszt pályája felé vettük az irányt Hannover közelében, Németországban.
Hogyan választottunk győztest
Az eredményeket százalékra váltottuk át, az összpontszám felét a nedves teljesítményre, 40%-át a szárazra, a maradékot pedig a többi tesztre osztottuk. A kezelhetőségre és a fékezésre helyeztük a hangsúlyt. Az egyes gumiabroncsokra vonatkozó adatokban az egyéni tesztgyőztes 100 százalékos pontszámot kapott, a többit pedig ehhez képest értékeltük.
Auto Express 2023 – nyári gumi teszt: 205/55R16 eredmények
Márkanév | EU címkézés: nedves tulajdonság, gördülési ellenállás, zaj. | Auto Express eredménye %-ban | |
1. | Continental PremiumContact 7 | C, A, 71. | 100 |
= 2. | Bridgestone Turanza T005 | B, A, 71. | 98,9 |
= 2. | Toyo Proxes Comfort | C, A, 70. | 98,9 |
4. | Pirelli Cinturato P7 | C, A, 69. | 98,6 |
= 5. | Goodyear EfficientGrip Performance 2 | B, A, 69. | 98,5 |
= 5. | Vredestein Ultrac | C, A, 69. | 98,5 |
7. | Kumho Ecsta HS52 | C, A, 71. | 98,4 |
8. | Michelin Primacy 4+ | C, A, 69. | 98,3 |
9. | Hankook Ventus Prime 4 | C, A, 69. | 98,0 |
10. | Maxxis Premitra 5 HP5 | C, A, 70. | 97,4 |
11. | Falken Ziex ZE310 Ecorun | C, A, 69. | 97,1 |
Részletes nyári gumi teszteredmény 2023: 205/55R16
11/1. Continental PremiumContact 7 – tesztgyőztes. 100%
A Continental valami különlegeset talált a PremiumContact 7-ben. Tudtuk, hogy jó, de a győzelme meglepett minket, különösen azért, mert más új dizájnnal is szembeszállt. Egy olyan tesztben, ahol a győzelmeket általában néhány tizedponttal viszik el, a PremiumContact 7 összesített előnye több mint egy százalék volt a következő legjobbhoz képest.
Az elmúlt években tapasztalt néhány ingadozás után a német gumiabroncsgyártó visszatért a pályára a „legjobb a fékezésben” céljával. Vizes úton egy méteres győzelmet aratva, amikor a többeket centiméter választotta el egymástól. Száraz fékezésben ugyan különbséggel nyert.
A nedves kezelési pályán nagyobb önbizalmat keltett, hogy nagyobb sebességet vigyünk be a kanyarokba, köszönhetően a stabil hátsónak. Az aquaplaning tesztek mélyebb vizében kevésbé voltak eredményesek, de így is az élmezőnyben volt.
A jó kormányozhatóság és a jó tapadás szárazon is megvolt. Vegye figyelembe a versenyképes gördülési ellenállás eredményét, és egyértelmű nyertes lesz.
Continental PremiumContact 7 | %-ban, a legjobbhoz viszonyítva | Helyezés |
Összesített értékelés %-ban | 100 | 1 |
Nedves fékezés | 100 | 1 |
Nedves kezelhetőség | 100 | 1 |
Nedves kanyarodás | 99,8 | 2 |
Íves aquaplaning | 92,4 | 3 |
Egyenes aquaplaning | 94,6 | 4 |
Fékezés szárazon | 100 | 1 |
Száraz kezelhetőség | 99,4 | =4 |
Kabin zaj | 99,7 | 2 |
Gördülési ellenállás | 74,2 | 5 |
11/=2. Bridgestone Turanza T005 98,9%
Mielőtt rátérnénk a T005 teljesítményére a teszteken, meg kell említenünk az új Turanza 6-ot. A Bridgestone tavaly felfedte ezt az abroncsot, de a tesztek során nem volt elérhető ebben a méretben.
A T005 többszörös tesztgyőztes, és a gyártó kíváncsian várta, hogy még az abroncs utódjának megérkezése előtt tud-e még több ezüst tárgyat rakni a trófeaszekrényébe. Az összetett második helynek azonban örülnie kell.
A Bridgestone a T005 fejlesztése során az üzemanyag-takarékosságra helyezte a hangsúlyt, és a Goodyeart leszámítva mintegy négy százalékos előnyben volt a legtöbb riválisával szemben.
És ahogy korábban is láttuk, rendkívül nehéz a gazdaságosságot jó nedves tapadással kombinálni. A nedves teszteken a Bridgestone a Kumhóval közös hetedik helyen végzett. A legszembetűnőbben a fékezésnél botlott, ahol teljes két méterrel több kellett a megálláshoz, mint a győztesnek.
Bridgestone Turanza T005 | %-ban, a legjobbhoz viszonyítva | Helyezés |
Összesített értékelés %-ban | 98,9 | =2 |
Nedves fékezés | 92,9 | 9 |
Nedves kezelhetőség | 98,5 | =5 |
Nedves kanyarodás | 98,3 | 8 |
Íves aquaplaning | 86,4 | 7 |
Egyenes aquaplaning | 94,3 | 6 |
Fékezés szárazon | 99,3 | 3 |
Száraz kezelhetőség | 98,9 | 8 |
Kabin zaj | 99,3 | 5 |
Gördülési ellenállás | 100 | 1 |
11/=2. Toyo Proxes Comfort 98,9%
A Toyo egy olyan abronccsal tér vissza, amelyet még nem próbáltunk. Kellemes meglepetés ért minket, mert ez a japán gyártó eddigi legjobb eredménye.
A kiegyensúlyozott teljesítmény minden tudományágban megtérül. A Proxes Comfort szárazon kitűnő teljesítményt és tisztességes eredményeket vegyített nedves, vizes teszteken. Mint mindig, a szárazon is szorosak voltak az eredmények. A Toyónak csak 10 cm-rel maradt el a fékezési győzelemtől. És néhány tizedmásodperccel a kezelhetőségi győzelemtől.
Erős első tapadást és jó tapadást kínált a hosszú, 180 fokos kanyarban. Döntően még mindig közel volt a legjobbhoz a Continental után. Nem a mély víz a kedvence, különösen kanyarodáskor.
A Proxok kevesebb mint egy méterrel maradt le a többiektől a fékezésben. Körülbelül egy másodperccel lassabbak a kezelhetőségi pályán, mint a győztes Continental. Ugyanolyan erős volt vízen, mint szárazon, aminek köszönhetően korán ráállhatunk a gázra, és így is tartottuk az útvonalat. A hátsót jól irányították, még gázpedál elvételkor is. A Toyo a harmadik helyen végzett az üzemanyag-fogyasztás tekintetében a Goodyear és a Bridgestone után.
Toyo Proxes Comfort | %-ban, a legjobbhoz viszonyítva | Helyezés |
Összesített értékelés %-ban | 98,9 | =2 |
Nedves fékezés | 93,3 | 7 |
Nedves kezelhetőség | 98,8 | 4 |
Nedves kanyarodás | 99,3 | 5 |
Íves aquaplaning | 78,4 | 9 |
Egyenes aquaplaning | 93,7 | 8 |
Fékezés szárazon | 99,6 | 2 |
Száraz kezelhetőség | 99,7 | 2 |
Kabin zaj | 99 | 8 |
Gördülési ellenállás | 78,5 | 3 |
11/4. Pirelli Cinturato P7 98,6%
Sorozatban negyedik éve teszteljük a Cinturato P7 legújabb C2-es verzióját. Ez az eddigi legjobb eredménye. Korábban már írtunk róla, hogy nem tudjuk felfogni, mi történik ezzel a nagy gyártóval, és most nincs is sokkal több elképzelésünk. Közelebb van az élmezőnyhöz, mint valaha, és ha figyelmen kívül hagyjuk a kiemelkedő Continentalt, a vezetők között van.
Van egy meglehetősen kiegyensúlyozott megközelítés is, valódi mélypontok vagy csúcsok nélkül. A harmadik helyen végzett a vizes teszteken, a Continental és a Vredestein mögött. Jól ment a fékezés, a többi közül a Hankookkal végzett a legjobban, mindössze egy méterrel a Continental mögött. Kezelhetőség és kanyarodás szempontjából közel volt a legjobbhoz. A Pirellinek megvolt az a létfontosságú tulajdonsága, amely be- és átmenő kanyarokban, megfelelő tapadást biztosít a kijáratnál is. Ez jelentős előrelépést jelentett a korábban tapasztalt egyensúlyhiányhoz képest. Ugyanez a kellemes érzés ott volt szárazon is.
Az üzemanyag-takarékosság a legtöbb riválissal egy szinten volt, míg az utastér zaja jelentette a P7 egyetlen győzelmét. A durva aszfalt- és betonburkolatunk felett a zaj közepes és alacsony volt.
Pirelli Cinturato P7 | %-ban, a legjobbhoz viszonyítva | Helyezés |
Összesített értékelés %-ban | 98,6 | 4 |
Nedves fékezés | 96,0 | =2 |
Nedves kezelhetőség | 98,1 | =8 |
Nedves kanyarodás | 98,1 | 9 |
Íves aquaplaning | 86,6 | 6 |
Egyenes aquaplaning | 93,9 | 7 |
Fékezés szárazon | 97,4 | 5 |
Száraz kezelhetőség | 99,0 | 7 |
Kabin zaj | 100 | 1 |
Gördülési ellenállás | 73,1 | 7 |
11/=5. Goodyear EfficientGrip Performance 2 98,5%
Ez volt a győztesünk, amikor utoljára 2020-ban teszteltük ezt a méretet, röviddel a megjelenése után. Második lett az idei miniteszten. De ezúttal egy kicsit távolabb volt a Continental PremiumContacttól.
A közös ötödik hely nagy visszaesésnek tűnhet, de a teljesítménybeli különbségek a Continental mögött kicsik. A kisebb változtatások nagy hatással vannak az általános helyezésre. Míg a pozíció megváltozott, az EfficientGrip ugyanazokat a tulajdonságokat mutatta, mint korábban. Lehet, hogy nem rendelkezik a Continental élességével, de még így is az egyik legjobb abroncs a nedves útkezelésben.
A többi vizes teszten nem volt annyira otthon. Az aquaplaningban pedig különösen nehéz volt számára. A nedves tesztek során közepes volt. Szárazon jól érezte magát az EfficientGrip Egy kis hátsó mozgás segítette az irányváltásokat. De két méterrel több kellett a megálláshoz, mint a fékpróbagyőztesnek, így az utolsó maradt.
A Performance 2 ismét jó üzemanyag-hatékonyságot mutatott, ami a Goodyear azon törekvésének a következménye, hogy az abroncs élettartamát megnövelje elődjéhez képest. Nem tudott megegyezni a Bridgestone-nal, de egyértelmű különbséggel rendelkezett a mezőny többi részével szemben.
Goodyear EfficientGrip Performance 2 | %-ban, a legjobbhoz viszonyítva | Helyezés |
Összesített értékelés %-ban | 98,5 | =5 |
Nedves fékezés | 94,0 | 6 |
Nedves kezelhetőség | 98,9 | 3 |
Nedves kanyarodás | 98,7 | 7 |
Íves aquaplaning | 86,2 | 8 |
Egyenes aquaplaning | 93,5 | 9 |
Fékezés szárazon | 94,4 | 11 |
Száraz kezelhetőség | 99,4 | =4 |
Kabin zaj | 99,2 | =6 |
Gördülési ellenállás | 85,2 | 2 |
11/=5. Vredestein Ultrac 98,5%
Az Ultrac-et először 17 hüvelykes formában teszteltük röviddel a 2021-es megjelenése után, amikor a harmadik helyen végzett. Ezúttal nem tudta megismételni ezt a dobogós sikert, de közel volt a csoport éléhez.
A szilícium-dioxid és a gyanták mennyisége nagymértékben megnőtt az elődjéhez képest. Nedves úton, ahol mind az öt teszt során a második legjobb volt a Continental mögött.
Második lett a kezelhetőség terén. Nagyobb sebességgel lehetett menni be a kanyarokban, mint a legtöbb rivális csúszás – nélkül. Jó tapadást biztosított a kanyarokból kifelé menet. Az egyetlen folt egy nyolcadik hely volt a fékezésnél, ahol alig két méterrel kellett több, mint a győztesnek. Egy méteren belül volt azonban a többiekhez képest.
Összességében az ötödik volt szárazon, de a legzajosabb a teszten. Körülbelül hat százalékkal többet fogyasztott, mint a Bridgestone, és körülbelül három százalékkal többet, mint a többiek.
Vredestein Ultrac | %-ban, a legjobbhoz viszonyítva | Helyezés |
Összesített értékelés %-ban | 98,5 | =5 |
Nedves fékezés | 92,6 | 8 |
Nedves kezelhetőség | 99,4 | 2 |
Nedves kanyarodás | 99,5 | =3 |
Íves aquaplaning | 100 | 1 |
Egyenes aquaplaning | 100 | 1 |
Fékezés szárazon | 96,4 | 7 |
Száraz kezelhetőség | 99,5 | 3 |
Kabin zaj | 98,1 | 11 |
Gördülési ellenállás | 67,7 | 11 |
11/7. Kumho Ecsta HS52 98,4%
A koreai cég rendszeresen tesztelt, de 2017 óta nem volt jelen, amikor a 205/55R16-ot teszteltük.
A HS52 2022-ben csatlakozott a Kumho kínálatához. Hasonlóan megnövelt futásteljesítményt ígér elődjéhez képest. Az Ecsta HS52 szárazon a leghatékonyabb. A leggyorsabb volt a kezelhetőségi körön, és a negyedik helyen végzett fékezésben.
Megnyerte a vizes körök értékelését, de az első tapadás korlátozott volt a kezelhetőségi kör vegyes követelményeivel szemben. Lassabb sebességgel kezdett csúszni, mint a riválisai, és hátsó mozgást váltott ki. A mélyebb aquaplaning értékelések során tapasztalt küzdelmei azt jelentették, hogy a vizes teszteken a közép mezőnyben végzett.
Az üzemanyag-takarékosság nem az, amit egy új dizájntól elvárhatnánk. Távolítsuk el a rendkívül takarékos Bridgestone-t az eredmények közül, és Kumho teljesítménye tekintélyesebbnek és versenyképesebbnek tűnik a legtöbb riválishoz képest.
Kumho Ecsta HS52 | %-ban, a legjobbhoz viszonyítva | Helyezés |
Összesített értékelés %-ban | 98,4 | 6 |
Nedves fékezés | 95,5 | =4 |
Nedves kezelhetőség | 97,7 | 10 |
Nedves kanyarodás | 100 | 1 |
Íves aquaplaning | 78,4 | 10 |
Egyenes aquaplaning | 93,2 | 10 |
Fékezés szárazon | 98,2 | 4 |
Száraz kezelhetőség | 100 | 1 |
Kabin zaj | 99,4 | 4 |
Gördülési ellenállás | 71,6 | 8 |
11/8. Michelin Primacy 4+
Akárcsak a Hankook, ez a Michelin is 2022-ben érkezett. A tartósságra helyezte a hangsúlyt, amit a nedves időjárási teljesítmény mellett nehéz elérni. Az idei mini tesztünkön nagyon hasonló teljesítményt nyújtott.
Ez az abroncs arra is törekszik, hogy a futófelület kopása során a nedves teljesítmény csökkenését kiküszöbölje egy második gumikeverékrétegnek köszönhetően, amely megbirkózik a kisebb csatornákból való csökkentett vízkiszorítással.
Az újszerű állapotú tesztelés talán nem hozta ki az erősségeit, de a vizes teszteken a harmadik legjobb helyen végzett. Ehhez hozzájárult egy másik teljesítménycél a Michelin Primacy 4+ számára: „legjobb aquaplaning kontroll”. Az egyetlen folt nedves teljesítményén az utolsó hely volt a nedves kanyaroknál. A kezelhetőségi pályán ez volt az egyik legjobb.
A száraz tapadás egy másik történet volt, de ismét kicsik voltak a különbségek. Közel két méterrel több kellett a megálláshoz, mint a PremiumContactnak, és kevesebb mint fél másodperccel maradt el a győztes kezelt köridejétől. A gördülési ellenállás eredményét torzítja a Bridgestone. Az üzemanyag-hatékonyság egykori bajnoka a dobogóról lemaradva, a negyedik helyen végzett.
Michelin Primacy 4+ | %-ban, a legjobbhoz viszonyítva | Helyezés |
Összesített értékelés %-ban | 98,3 | 8 |
Nedves fékezés | 95,5 | =5 |
Nedves kezelhetőség | 98,5 | 10 |
Nedves kanyarodás | 97,7 | 11 |
Íves aquaplaning | 92,3 | 4 |
Egyenes aquaplaning | 95,5 | =2 |
Fékezés szárazon | 95,1 | 9 |
Száraz kezelhetőség | 98,8 | 9 |
Kabin zaj | 98,7 | 9 |
Gördülési ellenállás | 76,3 | 4 |
11/9. Hankook Ventus Prime 4
Az év elején egy mini tesztben teszteltük a Ventus Prime 4-et az új PremiumContact 7-tel, ahol a negyedik helyen végzett a négyből.
Csak egy százalékpont a különbség a győztes kontinenshez képest, de most a riválisok betöltötték ezt a helyet. A többszörös tesztgyőztes Hankook a kilencedik helyen ért haza. Ez egy tökéletes példa arra, hogy mennyire fontos a százalékos pontszámokat nézni, és nem csak a gumiabroncs általános helyzetét.
Ahogy az év elején láttuk, a Prime 4 nem szereti a mély vizet, és mindkét területen az utolsó volt. Kisebb mélységben azonban meggyőzőbb volt. Azonos másodperc eredménnyel a nedves fékezésben azt jelentette, hogy közösen vezetett a Continentalal.
A Prime 4 a vizes pályán is biztonságban érezte magát, jól kontrollált a teszt autó hátulját.
Hankook Ventus Prime 4 | %-ban, a legjobbhoz viszonyítva | Helyezés |
Összesített értékelés %-ban | 98,0 | 9 |
Nedves fékezés | 96,0 | =2 |
Nedves kezelhetőség | 98,1 | =8 |
Nedves kanyarodás | 98,8 | 6 |
Íves aquaplaning | 70,8 | 11 |
Egyenes aquaplaning | 89,0 | 11 |
Fékezés szárazon | 96,7 | 6 |
Száraz kezelhetőség | 99,4 | =4 |
Kabin zaj | 98,5 | 10 |
Gördülési ellenállás | 73,6 | 6 |
11/10. Maxxis Premitra 5 HP5 97,1%
Amikor utoljára 2020-ban teszteltük a Premitra 5-öt, a tajvani gyártó lenyűgöző negyedik hellyel lepte meg az éllovasokat. Valójában a pontszáma egy százalékon belül volt a győztes Goodyear-hoz képest.
A csúcspont a mélyvízi aquaplaning eredménye volt, de sekélyebb mélységekben a Falken mellett állt az eredménytáblázaton.
Ugyanaz az elülső tapadási hiány, amelyet korábban tapasztaltunk, továbbra is fennállt. Egy lágy befordulással a pályán átcsúszott. A gázra is vigyázni kellett, mert könnyen felpörögtek a kerekek. Ez az érzés ott volt szárazon is.
Maxxis Premitra 5 HP5 | %-ban, a legjobbhoz viszonyítva | Helyezés |
Összesített értékelés %-ban | 97,1 | 10 |
Nedves fékezés | 90,8 | 10 |
Nedves kezelhetőség | 96,6 | 11 |
Nedves kanyarodás | 98,0 | 10 |
Íves aquaplaning | 93,6 | 2 |
Egyenes aquaplaning | 94,4 | 5 |
Fékezés szárazon | 95,2 | 8 |
Száraz kezelhetőség | 98,1 | 10 |
Kabin zaj | 99,2 | =6 |
Gördülési ellenállás | 69,8 | 10 |
11/11
11/1. Falken Ziex ZE310 Ecorun
Egy másik visszatérő a 2020-as tesztünkről ebben a méretben. Úgy tűnik, alig változott az Ecorun, ami kár, mert a Falken jobban teljesített az újabb dizájnokkal.
Röviden, az Ecorun egy kicsit közelebb van a 2020-as Goodyear győzteséhez, de ezúttal egy lépéssel távolabb van a legjobban teljesítőtől.
Az előzőekben tapasztalt mélyvízi bravúr továbbra is fennáll. A Falken a legjobbak között végzett, de kevésbé súlyos körülmények között ismét nem tudta megismételni az eredményt. Közel 2,5 méterrel tovább tartott a megállás, mint a győztesnek. Több mint 14 mérföld/órás sebességgel haladt, amikor a teszt győztes megállt.
Falken Ziex ZE310 Ecorun | %-ban, a legjobbhoz viszonyítva | Helyezés |
Összesített értékelés %-ban | 97,4 | 11 |
Nedves fékezés | 90,4 | 11 |
Nedves kezelhetőség | 98,2 | 7 |
Nedves kanyarodás | 99,5 | 3 |
Íves aquaplaning | 87,1 | 5 |
Egyenes aquaplaning | 95,5 | 2 |
Fékezés szárazon | 94,6 | 10 |
Száraz kezelhetőség | 98,5 | 10 |
Kabin zaj | 99,6 | 3 |
Gördülési ellenállás | 70,7 | 9 |
Hogyan teszteltük
Nedves
Tesztprogramunk középpontjában a vizes úton nyújtott teljesítmény áll, mivel ez az a felület, ahol a vezetők a legvalószínűbb, hogy túllépik abroncsaik vagy saját maguk képességeit. A tapadást sekély és mély vízben is értékeltük egyenes vonalban és kanyarodáskor.
A próbapálya sínrendszerének felhasználásával felmértük, hogy az egyes gumiabroncsok mennyire bírják a mély vizet egy egyenes vonalban. Az autót egy kerékkel gyorsították fel 9 mm-es vízben, és a sebességet akkor mérték, amikor szárazon 15 százalékkal gyorsabban forgott, mint a kerék. Annak felmérésére, hogy egy gumiabroncs hogyan viseli el, amikor a vízeltolódási csatornák kanyarodás közben eltorzulnak. Az autót egy nagy aszfaltkör szakaszán haladták át, amely 5 mm-re elöntöttek vízzel, egyre nagyobb sebességgel. A g-erőt addig mérték, amíg minden tapadás elveszett.
A fékezést a sínrendszer segítségével mérték, hogy minden egyes futamnál ugyanazt az aszfaltszakaszt használják. Ezúttal mindkét kerék fél milliméternél kevesebb vízben volt. Feljegyezték a megállásig megtett távolságot 50 mph-tól. A tiszta oldalirányú tapadás értékeléséhez egy 57,5 méteres kört mértünk meg, 1 mm-es vízmélységgel.
Száraz
A száraz fékezést 100 km/h-tól a megállásig mérték, míg a kezelhetőséget a Contidrom-pálya azon szakaszán mérték, amely a gyors söprést gyors irányváltásokkal kombinálta.
Mint minden teszt esetében, több kísérletet is végeztek, és átlagot vettek a kiugró eredmények eltávolítása után.
Zaj
Az EU-s gumiabroncs-címke elhaladási mérése helyett az utastér zajára koncentrálunk, mert ez kulcsfontosságú a járművezetők számára. A teszt Golfunkat sima és durva aszfalton, plusz betonburkolaton vezettük, és 50 mérföld/órás sebességről lefelé haladtunk, hogy eltávolítsa a motorzajt. A tesztet két irányban, minden felület átlagával végeztük el, majd mindhárom alapján alkottuk meg az eredményt.
Üzemanyag gazdaság
Ez sok járművezető számára kulcsfontosságú tényező, mivel a megélhetési költségek emelkedése továbbra is elharapódzik. Tesztünket az ipari szabványok szerint végeztük a Continental Stöckenben, Hannoverben található K+F központjában, és megmértük a terhelt gumiabroncs adott sebességgel való gördítéséhez szükséges erőt.
A teszt lényegében azt méri, hogy mekkora erőkifejtést igényel egy alulfújt abroncsokkal és egy megfelelő nyomású autóval. A gördülési ellenállás négy százalék körüli változása egy százalékos fogyasztáskülönbséget jelent.