Az ADAC 18 márkát, 225/40R18-as méretű nyári gumit tesztelt. A legtöbb gumiabroncs ajánlott, de egyes márkáknál vannak kiugró értékek.
|

ADAC 2025 – Nyári gumi teszt: 225/40R18

File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu

Forrás: ADAC
A gumiteszt projektvezetői: Martin Brand, Andreas Müller.
Szakértői tanács: Ruprecht Müller


Az ADAC 18 márkát, 225/40R18-as méretű nyári gumit tesztelt. A legtöbb gumiabroncs ajánlott, de egyes márkáknál vannak kiugró értékek.

Az ADAC 18 márkát, 225/40R18-as méretű nyári gumit tesztelt. A legtöbb gumiabroncs ajánlott, de egyes márkáknál vannak kiugró értékek.

A jó megjelenés önmagában nem elég: a kompakt osztály sportos abroncsainak jó tapadást is kell nyújtaniuk. Mely modellekre vonatkozik ez?

  • A Continental SportContact 7 legjobb gumiabroncsa a teszten
  • Biztató: 11 “jó” minősítésű gumiabroncs
  • Három gumi nem ajánlott

Széles ár- és teljesítményválaszték

A gyönyörű felnik és a széles abroncsok valóban feldobhatják egy autó megjelenését – és ezt nem csak a tuningok tudják. A kompakt kategóriában 18 hüvelykes kerekek 225/40-es gumiabroncsokkal kaphatók. A vizuális előnyök mellett az abroncsgyártók jó teljesítményt is ígérnek. “Sportabroncsként” hirdetik az abroncsokat, amelyek állítólag átlagon felüli tapadást nyújtanak, és akár 300 km/h-ig (Y sebességindex) vagy 270 km/h-ig (W sebességindex) is engedélyezettek. Az ADAC megvizsgálta, hogy a gumiabroncsok valóban meggyőzőek-e, és 18 abroncsot teszteltek 225/40R18 méretben.

A teljesítményben is látható a nagy különbség: ritkán volt akkora a különbség a legjobb és a legrosszabb gumiabroncs-modellek között, mint ebben a tesztben. Sok gumiabroncs jól teljesített, de három nem ajánlott. Egyikük még teljesen meg is bukott.

Biztató: 18 nyári gumiból 11 jó

De először beszéljünk a jó gumikról. Nagyon örömteli, hogy nagyszámú gumiabroncsot erősen ajánlanak: 18 gumiból 11 kapott összességében “jó” minősítést.

0,6-1,5: Nagyon jó
1,6-2,5: Jó
2,6-3,5: Kielégítő
3,6-4,5: Még megfelelő
4,6-5,5: Nem megfelelő

A vezetésbiztonsági fejezetben most először sikerült két modellnek nagyon jó osztályzatot (mindkettő 1,5-öt) elérnie

A tesztgyőztes Continental SportContact 7 és a Bridgestone Potenza Sport. A környezetvédelmi besorolással (az összbesorolás 30 százaléka) együtt a Conti 1,8-as, a Bridgestone pedig 1,9-et kap. Mindkét gumiabroncs kiváló teljesítményt nyújt száraz utakon. Csodálatos tapadásuk van, rendkívül precízen vezetnek, és abszolút biztonságosak még kritikus vezetési manőverek során is. Nedves körülmények között is hasonló a helyzet: a Contival és Bridgestone-nal felszerelt tesztautó szinte erőfeszítés nélkül teljesíti a nedves úttartást.

A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 és a Michelin Pilot Sport 5 is nagyon meggyőző . A Michelin különösen népszerű, mert a legjobb környezetvédelmi teljesítményt nyújtja a jó abroncsok között, és a legjobbak közé tartozik a kopás és a futásteljesítmény tekintetében.

Ez a másik hét gumiabroncs is “jó”, ezért erősen ajánlott : Vredestein Ultrac Pro , Yokohama Advan Sport V107 , Firestone Firehawk Sport , Falken Azenis FK520 , Nexen N Fera Sport , Dunlop Sport Maxx RT2 és Toyo Proxes Sport 2 .

ADAC Eredmények. Nyári gumi: 225/40R18

1Continental SportContact71,8 – JóKereskedő >>>
2Bridgestone Potenza Sport >>>1,9 – JóKereskedő >>>
3Michelin Pilot Sport 51,9 – JóKereskedő >>>
4Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 >>>1,9 – JóKereskedő >>>
5Vredestein Ultrac Pro >>>2,2 – JóKereskedő >>>
6Yokohama Advan Sport V107 2,3 – JóKereskedő >>>
7Firestone Firehawk Sport >>>2,4 – JóKereskedő >>>
8Falken Azenis FK5202,4 – JóKereskedő >>>
9Dunlop Sport Maxx RT2 >>>2,4 – JóKereskedő >>>
10Nexen N Fera Sport2,4 – JóKereskedő >>>
11Toyo Proxes Sport 22,4 – JóKereskedő >>>
12Ceat SportDrive2,9 – KielégítőKereskedő >>>
13Kumho Ecsta PS712,9 – KielégítőKereskedő >>>
14Nokian Powerproof 1 >>>3,1 – KielégítőKereskedő >>>
15Giti Sport S23,2 – KielégítőKereskedő >>>
16Norauto Prevensys 43,9 – Még megfelelőKereskedő >>>
17Syron Premium Performance3,9 – Még megfelelőKereskedő >>>
18Dublecoin DC1005,5 – Nem megfelelőKereskedő >>>

Ajánlott: Négy abroncs a középmezőnyben

Négy abroncs a középmezőnyben helyezkedik el „kielégítő” minősítéssel. Az ADAC szerint ezek ajánlottak , de a vezetésbiztonság és részben a környezetterhelés tekintetében nem érik utol a csúcsgumikat. Itt érdemes megnézni az egyes osztályzatokat, és ügyelni a személyes preferenciáira. A Ceat SportDrive-nak például vannak gyenge pontjai nedves úton, de jó szárazon, a Kumho Ecsta PS71 jól tapad nedves úton, de nem tökéletes száraz utakon és az előre jelzett futásteljesítmény mellett.

A Nokian Tyres Powerproof 1 nedves úton is jól teljesít, de a hőmérséklet emelkedésével jelentősen romlik, szárazon pedig pontatlan. A Giti GitiSport S2-nek van a legnagyobb hiánya nedves utakon, és megnövekedett kopást mutat: 33 600 kilométerével ennek a legrövidebb az élettartama.

Futásteljesítmény: Mennyi ideig bírják a gumik?

Az alábbi táblázatban láthatja, hogy az összes tesztelt gumiabroncs várható élettartama mennyi ideig tart. A kopási adatok a mintegy 15 000 km-en megtett  közúti konvoj teszten alapulnak, amelynek eredményét használják fel az adott teljes futásteljesítmény előrejelzésére.

Giti Sport S233 600 Km.
Yokohama Advan Sport V10734 300 Km.
Firestone Firehawk Sport34 500 Km.
Toyo Proxes Sport 236 600 Km.
Kumho Ecsta PS7137 300 Km.
Vredestein Ultrac Pro40 100 Km.
Syron Premium Performance41 500 Km.
Dunlop Sport Maxx RT241 700 Km.
Nokian Tyres Powerproof 142 500 Km.
Continental SportContact 743 400 Km.
Nexen N Fera Sport43 700 Km.
Norauto Prevensys 444 700 Km.
Ceat SportDrive45 100 Km.
Falken Azenis FK52046 700 Km.
Bridgestone Potenza Sport50 500 Km.
Goodyear Eagle F1 Asymmetri…50 800 Km.
Michelin Pilot Sport 556 400 Km.
Doublecoin DC-10074 400 Km.

Három gumi, amit ne válassz

Az ADAC koptatási tesztjei a Doublecoin DC-100- on szinte hihetetlen, 74 400 kilométeres futásteljesítményt mutattak . Első helyen áll a környezetvédelmi teljesítményben! Ráadásul ehhez képest a Kínában gyártott abroncs a legolcsóbb.

Igazi sláger az alkuvadászok számára?

Egyáltalán nem. Még az alkuvadászoknak is mindenképpen távol kell maradniuk ettől a gumiabroncstól. A tesztek során hamar kiderült, hogy miért bírja ilyen sokáig: gumikeveréke olyan kemény , hogy nagyon keveset kopik. De csak nagyon kevés tapadást képes kiépíteni. A Doublecoin kifejezetten gyenge pontokat mutat száraz körülmények között. A hőmérséklet emelkedésével annyira leromlik, hogy a vezető aligha tudja azonnal megtalálni a megfelelő kormányszöget. A határnál kitörik a jármű hátsó része – ez különösen a tapasztalatlan vezetők számára jelent problémát.

Nedves úton a Doublecoin teljesen leromlik. Alacsony tapadási szintje azt jelenti, hogy az abroncsnak csekély a tapadása. A jármű korán megcsúszik, és hosszú a fékút. A példa jól mutatja, milyen rossz a helyzet: Míg a vizes aszfalton a teszt legjobb gumiabroncsával rendelkező Golf körülbelül 28 méter után 80 km/h-ról fékezés után áll meg, a Doublecoinnal csak 45 méter után áll meg – ez 17 méterrel hosszabb. Ergo: összesített osztályzat 5,5, nem kielégítő.

 ADAC Teszt 2025. Nyári gumik 225/40R18:
Féktávolság nedves úton 80 km/h-ról

Continental SportContact 728,4 m.
Bridgestone Potenza Sport28,8 m.
Michelin Pilot Sport 529,2 m.
Goodyear Eagle F1…29,5 m.
Kumho Ecsta PS7130,2 m..
Falken Azenis FK52030,5 m.
Firestone Firehawk Sport30,9 m.
Norauto Prevensys 430,9 m.
Toyo Proxes Sport 231,0 m.
Vredestein Ultrac Pro31,0 m.
Nexen N Fera Sport31,0 m.
Yokohama Advan Sport V10731,2 m.
Nokian Tyres Powerproof 131,5 m.
Dunlop Sport Maxx RT231,5 m.
Syron Premium Performance32,3 m.
Ceat SportDrive33,3 m.
Giti GitiSport S234,6 m.
Doublecoin DC-10045,1 m.

Még két abroncs maradt az utolsó előtti helyen (3.9-es)

A Norauto Prevensys 4 és a Syron Premium Performance nagyon gyengék száraz utakon. A tesztautó csak kis pontossággal kormányozható. Állandó kormányzási korrekciókra van szükség az állandó út-sugár fenntartásához. A határon való viselkedés is nagyon megerőltető a vezető számára. Az ADAC ezért nem javasolhatja ezen abroncsmodellek megvásárlását.

Részletes ADAC Eredmények. Nyári gumi: 225/40R18

18/1 Continental SportContact7 Tesztgyőztes

A Continental SportContact 7 nagyon jó minősítéssel mércét állít fel a vezetési biztonság terén. A környezeti egyensúly terén nyújtott jó teljesítményének köszönhetően a teszt legjobb általános értékelését biztosítja.

Következtetés a vezetési biztonságról: A Continental SportContact 7 nagyon jó visszajelzést ad a vezetőnek a kormányról száraz utakon. Nagyon magas tapadási szintjének köszönhetően teljesen biztonságos és még a végponton is pontosan irányítható. Féktávolsága 100 km/h-ról az álló helyzetig nagyon jónak mondható. Ez azt jelenti, hogy a teljesítménye száraz utakon egyértelműen nagyon jó. Ezenkívül a Continental SportContact 7 nedves utakon is ragyog, és ebben a kritériumban (három másik modellel együtt) megszerezte a teszt legjobb eredményét.

Összehasonlításképpen a legrövidebb féktávot nyújtja, és teljesen biztonságosan és könnyen vezethető a nedves útfelületen. Mindkét esetben nagyon jónak értékelték a teljesítményét. Míg a hosszanti aquaplaningban nyújtott teljesítményét jónak minősítették. A keresztirányú aquaplaningban nem ér el kielégítőnél többet.

Összességében a SportContact7 az egyik legjobb abroncs a vizes utakon végzett teszteken.

Következtetés Környezeti hatás: A Continental SportContact7 a környezeti hatások tekintetében is egyértelműen jól teljesít. Jó jegyeket tud szerezni előre jelzett futásteljesítményére, kopására és hatékonyságára vonatkozóan.


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Versenygumikkal kapcsolatos információkat itt találsz >>>

Similar Posts