ADAC 2025 – Nyári gumi teszt: 225/40R18

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
Forrás: ADAC
A gumiteszt projektvezetői: Martin Brand, Andreas Müller.
Szakértői tanács: Ruprecht Müller
Az ADAC 18 márkát, 225/40R18-as méretű nyári gumit tesztelt. A legtöbb gumiabroncs ajánlott, de egyes márkáknál vannak kiugró értékek.

A jó megjelenés önmagában nem elég: a kompakt osztály sportos abroncsainak jó tapadást is kell nyújtaniuk. Mely modellekre vonatkozik ez?
- A Continental SportContact 7 legjobb gumiabroncsa a teszten
- Biztató: 11 “jó” minősítésű gumiabroncs
- Három gumi nem ajánlott
Széles ár- és teljesítményválaszték
A gyönyörű felnik és a széles abroncsok valóban feldobhatják egy autó megjelenését – és ezt nem csak a tuningok tudják. A kompakt kategóriában 18 hüvelykes kerekek 225/40-es gumiabroncsokkal kaphatók. A vizuális előnyök mellett az abroncsgyártók jó teljesítményt is ígérnek. “Sportabroncsként” hirdetik az abroncsokat, amelyek állítólag átlagon felüli tapadást nyújtanak, és akár 300 km/h-ig (Y sebességindex) vagy 270 km/h-ig (W sebességindex) is engedélyezettek. Az ADAC megvizsgálta, hogy a gumiabroncsok valóban meggyőzőek-e, és 18 abroncsot teszteltek 225/40R18 méretben.
A teljesítményben is látható a nagy különbség: ritkán volt akkora a különbség a legjobb és a legrosszabb gumiabroncs-modellek között, mint ebben a tesztben. Sok gumiabroncs jól teljesített, de három nem ajánlott. Egyikük még teljesen meg is bukott.
Biztató: 18 nyári gumiból 11 jó
De először beszéljünk a jó gumikról. Nagyon örömteli, hogy nagyszámú gumiabroncsot erősen ajánlanak: 18 gumiból 11 kapott összességében “jó” minősítést.
0,6-1,5: Nagyon jó
1,6-2,5: Jó
2,6-3,5: Kielégítő
3,6-4,5: Még megfelelő
4,6-5,5: Nem megfelelő
A vezetésbiztonsági fejezetben most először sikerült két modellnek nagyon jó osztályzatot (mindkettő 1,5-öt) elérnie
A tesztgyőztes Continental SportContact 7 és a Bridgestone Potenza Sport. A környezetvédelmi besorolással (az összbesorolás 30 százaléka) együtt a Conti 1,8-as, a Bridgestone pedig 1,9-et kap. Mindkét gumiabroncs kiváló teljesítményt nyújt száraz utakon. Csodálatos tapadásuk van, rendkívül precízen vezetnek, és abszolút biztonságosak még kritikus vezetési manőverek során is. Nedves körülmények között is hasonló a helyzet: a Contival és Bridgestone-nal felszerelt tesztautó szinte erőfeszítés nélkül teljesíti a nedves úttartást.
A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 és a Michelin Pilot Sport 5 is nagyon meggyőző . A Michelin különösen népszerű, mert a legjobb környezetvédelmi teljesítményt nyújtja a jó abroncsok között, és a legjobbak közé tartozik a kopás és a futásteljesítmény tekintetében.
Ez a másik hét gumiabroncs is “jó”, ezért erősen ajánlott : Vredestein Ultrac Pro , Yokohama Advan Sport V107 , Firestone Firehawk Sport , Falken Azenis FK520 , Nexen N Fera Sport , Dunlop Sport Maxx RT2 és Toyo Proxes Sport 2 .
ADAC Eredmények. Nyári gumi: 225/40R18
1 | Continental SportContact7 | 1,8 – Jó | Kereskedő >>> |
2 | Bridgestone Potenza Sport >>> | 1,9 – Jó | Kereskedő >>> |
3 | Michelin Pilot Sport 5 | 1,9 – Jó | Kereskedő >>> |
4 | Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 >>> | 1,9 – Jó | Kereskedő >>> |
5 | Vredestein Ultrac Pro >>> | 2,2 – Jó | Kereskedő >>> |
6 | Yokohama Advan Sport V107 | 2,3 – Jó | Kereskedő >>> |
7 | Firestone Firehawk Sport >>> | 2,4 – Jó | Kereskedő >>> |
8 | Falken Azenis FK520 | 2,4 – Jó | Kereskedő >>> |
9 | Dunlop Sport Maxx RT2 >>> | 2,4 – Jó | Kereskedő >>> |
10 | Nexen N Fera Sport | 2,4 – Jó | Kereskedő >>> |
11 | Toyo Proxes Sport 2 | 2,4 – Jó | Kereskedő >>> |
12 | Ceat SportDrive | 2,9 – Kielégítő | Kereskedő >>> |
13 | Kumho Ecsta PS71 | 2,9 – Kielégítő | Kereskedő >>> |
14 | Nokian Powerproof 1 >>> | 3,1 – Kielégítő | Kereskedő >>> |
15 | Giti Sport S2 | 3,2 – Kielégítő | Kereskedő >>> |
16 | Norauto Prevensys 4 | 3,9 – Még megfelelő | Kereskedő >>> |
17 | Syron Premium Performance | 3,9 – Még megfelelő | Kereskedő >>> |
18 | Dublecoin DC100 | 5,5 – Nem megfelelő | Kereskedő >>> |
Ajánlott: Négy abroncs a középmezőnyben
Négy abroncs a középmezőnyben helyezkedik el „kielégítő” minősítéssel. Az ADAC szerint ezek ajánlottak , de a vezetésbiztonság és részben a környezetterhelés tekintetében nem érik utol a csúcsgumikat. Itt érdemes megnézni az egyes osztályzatokat, és ügyelni a személyes preferenciáira. A Ceat SportDrive-nak például vannak gyenge pontjai nedves úton, de jó szárazon, a Kumho Ecsta PS71 jól tapad nedves úton, de nem tökéletes száraz utakon és az előre jelzett futásteljesítmény mellett.
A Nokian Tyres Powerproof 1 nedves úton is jól teljesít, de a hőmérséklet emelkedésével jelentősen romlik, szárazon pedig pontatlan. A Giti GitiSport S2-nek van a legnagyobb hiánya nedves utakon, és megnövekedett kopást mutat: 33 600 kilométerével ennek a legrövidebb az élettartama.
Futásteljesítmény: Mennyi ideig bírják a gumik?
Az alábbi táblázatban láthatja, hogy az összes tesztelt gumiabroncs várható élettartama mennyi ideig tart. A kopási adatok a mintegy 15 000 km-en megtett közúti konvoj teszten alapulnak, amelynek eredményét használják fel az adott teljes futásteljesítmény előrejelzésére.
Giti Sport S2 | 33 600 Km. |
Yokohama Advan Sport V107 | 34 300 Km. |
Firestone Firehawk Sport | 34 500 Km. |
Toyo Proxes Sport 2 | 36 600 Km. |
Kumho Ecsta PS71 | 37 300 Km. |
Vredestein Ultrac Pro | 40 100 Km. |
Syron Premium Performance | 41 500 Km. |
Dunlop Sport Maxx RT2 | 41 700 Km. |
Nokian Tyres Powerproof 1 | 42 500 Km. |
Continental SportContact 7 | 43 400 Km. |
Nexen N Fera Sport | 43 700 Km. |
Norauto Prevensys 4 | 44 700 Km. |
Ceat SportDrive | 45 100 Km. |
Falken Azenis FK520 | 46 700 Km. |
Bridgestone Potenza Sport | 50 500 Km. |
Goodyear Eagle F1 Asymmetri… | 50 800 Km. |
Michelin Pilot Sport 5 | 56 400 Km. |
Doublecoin DC-100 | 74 400 Km. |
Három gumi, amit ne válassz
Az ADAC koptatási tesztjei a Doublecoin DC-100- on szinte hihetetlen, 74 400 kilométeres futásteljesítményt mutattak . Első helyen áll a környezetvédelmi teljesítményben! Ráadásul ehhez képest a Kínában gyártott abroncs a legolcsóbb.
Igazi sláger az alkuvadászok számára?
Egyáltalán nem. Még az alkuvadászoknak is mindenképpen távol kell maradniuk ettől a gumiabroncstól. A tesztek során hamar kiderült, hogy miért bírja ilyen sokáig: gumikeveréke olyan kemény , hogy nagyon keveset kopik. De csak nagyon kevés tapadást képes kiépíteni. A Doublecoin kifejezetten gyenge pontokat mutat száraz körülmények között. A hőmérséklet emelkedésével annyira leromlik, hogy a vezető aligha tudja azonnal megtalálni a megfelelő kormányszöget. A határnál kitörik a jármű hátsó része – ez különösen a tapasztalatlan vezetők számára jelent problémát.
Nedves úton a Doublecoin teljesen leromlik. Alacsony tapadási szintje azt jelenti, hogy az abroncsnak csekély a tapadása. A jármű korán megcsúszik, és hosszú a fékút. A példa jól mutatja, milyen rossz a helyzet: Míg a vizes aszfalton a teszt legjobb gumiabroncsával rendelkező Golf körülbelül 28 méter után 80 km/h-ról fékezés után áll meg, a Doublecoinnal csak 45 méter után áll meg – ez 17 méterrel hosszabb. Ergo: összesített osztályzat 5,5, nem kielégítő.
ADAC Teszt 2025. Nyári gumik 225/40R18:
Féktávolság nedves úton 80 km/h-ról
Continental SportContact 7 | 28,4 m. |
Bridgestone Potenza Sport | 28,8 m. |
Michelin Pilot Sport 5 | 29,2 m. |
Goodyear Eagle F1… | 29,5 m. |
Kumho Ecsta PS71 | 30,2 m.. |
Falken Azenis FK520 | 30,5 m. |
Firestone Firehawk Sport | 30,9 m. |
Norauto Prevensys 4 | 30,9 m. |
Toyo Proxes Sport 2 | 31,0 m. |
Vredestein Ultrac Pro | 31,0 m. |
Nexen N Fera Sport | 31,0 m. |
Yokohama Advan Sport V107 | 31,2 m. |
Nokian Tyres Powerproof 1 | 31,5 m. |
Dunlop Sport Maxx RT2 | 31,5 m. |
Syron Premium Performance | 32,3 m. |
Ceat SportDrive | 33,3 m. |
Giti GitiSport S2 | 34,6 m. |
Doublecoin DC-100 | 45,1 m. |
Még két abroncs maradt az utolsó előtti helyen (3.9-es)
A Norauto Prevensys 4 és a Syron Premium Performance nagyon gyengék száraz utakon. A tesztautó csak kis pontossággal kormányozható. Állandó kormányzási korrekciókra van szükség az állandó út-sugár fenntartásához. A határon való viselkedés is nagyon megerőltető a vezető számára. Az ADAC ezért nem javasolhatja ezen abroncsmodellek megvásárlását.
Részletes ADAC Eredmények. Nyári gumi: 225/40R18
18/1 Continental SportContact7 Tesztgyőztes
A Continental SportContact 7 nagyon jó minősítéssel mércét állít fel a vezetési biztonság terén. A környezeti egyensúly terén nyújtott jó teljesítményének köszönhetően a teszt legjobb általános értékelését biztosítja.
Következtetés a vezetési biztonságról: A Continental SportContact 7 nagyon jó visszajelzést ad a vezetőnek a kormányról száraz utakon. Nagyon magas tapadási szintjének köszönhetően teljesen biztonságos és még a végponton is pontosan irányítható. Féktávolsága 100 km/h-ról az álló helyzetig nagyon jónak mondható. Ez azt jelenti, hogy a teljesítménye száraz utakon egyértelműen nagyon jó. Ezenkívül a Continental SportContact 7 nedves utakon is ragyog, és ebben a kritériumban (három másik modellel együtt) megszerezte a teszt legjobb eredményét.
Összehasonlításképpen a legrövidebb féktávot nyújtja, és teljesen biztonságosan és könnyen vezethető a nedves útfelületen. Mindkét esetben nagyon jónak értékelték a teljesítményét. Míg a hosszanti aquaplaningban nyújtott teljesítményét jónak minősítették. A keresztirányú aquaplaningban nem ér el kielégítőnél többet.
Összességében a SportContact7 az egyik legjobb abroncs a vizes utakon végzett teszteken.
Következtetés Környezeti hatás: A Continental SportContact7 a környezeti hatások tekintetében is egyértelműen jól teljesít. Jó jegyeket tud szerezni előre jelzett futásteljesítményére, kopására és hatékonyságára vonatkozóan.
A gumiabroncs teszteket itt találod >>>
Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!
Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>
Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>
Versenygumikkal kapcsolatos információkat itt találsz >>>