ADAC 2021-es Nyári gumi teszt: 205/55R16
Ezúttal az ADAC nyári gumi tesztjében 15, a jelenlegi legnépszerűbb méretű 205/55R16 – os nyári gumit tesztelt
- Continental, Semperit és Bridgestone az élen
- Nagy különbségek a kopásban
Ha éjszaka nincs fagy, és a hőmérséklet napközben két számjegyű plusz fokokra emelkedik: akkor itt az ideje, hogy a jó tapadású nyári gumikkal térjünk vissza az utakra. De melyik abroncs a legjobb? A választ az ADAC gumiabroncs-teszt adja, ezúttal a nagyon népszerű 205/55R16 méretben.
Összesített értékelés
A 15 tesztelt modell közül három modell általános teljesítményét „jónak”, tizenegy gumiabroncs „átlagos” és egy „átlag alattinak” minősítették. Az osztályzatokkal és egyéni értékelésekkel ellátott táblázat után megtalálja a modellek erősségeit és gyengeségeit. Kiemelt figyelem az összehasonlításban a gumiabroncsok kopás volt.
ADAC 2021 nyárigumi teszt | Előny | Hátrány | Értékelés |
Continental PremiumContact 6 | Kiegyensúlyozott gumiabroncs még nedves körülmények között is. Jó kezelhetőség száz utakon | Megnövekedett üzemanyag-fogyasztás | Jó |
Semperit Speed-Life 3 | Nagyon kiegyensúlyozott gumiabroncs még nedves körülmények között is. Jó kezelhetőség száz utakon | – | Jó |
Bridgestone Turanza T005 | Nagyon kiegyensúlyozott gumiabroncs még nedves körülmények között is. Jó kezelhetőség száz utakon. Alacsony üzemanyag fogyasztás. | Hangosabb külső zaj | Jó |
Goodyear EfficientGrip Performance 2 | A legnagyobb kopásállóság. Nedves úton jó tulajdonságok. Alacsony üzemanyag fogyasztás. | Kevésbé jó száraz úton történő tulajdonságok. | Átlagos |
Kumho Ecsta HS51 | Alacsony üzemanyag fogyasztás. Nedves úton jó tulajdonságok. Alacsony kopás. | Kevésbé jó száraz úton történő tulajdonságok. | Átlagos |
Apollo Alnac 4G | Alacsony kopás. Alacsony üzemanyag fogyasztás. | Kevésbé jó száraz és nedves úton történő tulajdonságok. | Átlagos |
Hankook Ventus Prime 3 K125 | Kiváló tulajdonságok száraz utakon. Viszonylag alacsony üzemanyag fogyasztás. | Kevésbé jó nedves úton történő tulajdonságok. | Átlagos |
Fulda EcoControl HP 2 | Alacsony kopás és üzemanyagfogyasztás. | Kevésbé jó nedves úton történő tulajdonságok. | Átlagos |
BF Goodrich Advantage | Alacsony kopás és üzemanyagfogyasztás. Száraz utakon jó kezelhetőség. | Kevésbé jó nedves úton történő tulajdonságok. | Átlagos |
Maxxis Premitra 5 | Száraz utakon nagyon jó kezelhetőség. Nedves úton jó tulajdonságok. | Magas üzemanyag fogyasztás. Magas kopási érték. | Átlagos |
Nokian Wetproof | Száraz utakon nagyon jó kezelhetőség. Nedves úton jó tulajdonságok. | Magas üzemanyag fogyasztás. Magas kopási érték. | Átlagos |
Pirelli Cintorato P7 | Száraz utakon nagyon jó fékezés. Nedves úton jó tulajdonságok. | Magas üzemanyag fogyasztás. Magas kopási érték. | Átlagos |
Uniroyal RainSport 5 | Nedves úton jó tulajdonságok. Viszonylag alacsony üzemanyag fogyasztás. | Száraz úton gyenge teljesítmény. Magas kopási érték. | Átlagos |
Petlas Imperium PT515 | Alacsony kopás. | Gyenge teljesítmény száraz és nedves utakon. | Átlagos |
King Meiler Sport 1 | Környezetbarát. (újrafutózott) | Hangos. Gyenge teljesítmény száraz és nedves utakon. | Átlag alatt |
A nyertes modellek
Három nagyon jól kiegyensúlyozott gumiabroncs érte el az általános értékelést “jó”, ezért különösen ajánlott.
A Continental PremiumContact 6 jó átfogó csomagot nyújt gumiabroncs vásárlása esetén. Különösen lenyűgöző teljesítményt mutat nedves úton. A nedves kezelési kritériumban messze a legjobb minősítést kapta. A legjobbakhoz képest azonban valamivel magasabb üzemanyag-fogyasztást mutat.
A Speed-Life 3 a Semperit-től. A Continental csoport másodmárkája, szintén mindenhol jól teljesített. Nedvesen úton kissé rosszabb teljesítményt mutatott, de a gördülési ellenállása, vagyis az üzemanyag-fogyasztás szempontjából legyőzi a PremiumContact 6-ot.
A nedvesen nagyon jó eredményt mutatott a Bridgestone Turanza T005. Rövid féktávolságokkal emelkedett ki száraz úton. További erőssége az alacsony gördülési ellenállás, ami alacsonyabb fogyasztást eredményez.
Értékelés száraz utakon
Goodyear EfficientGrip Performance 2
A Goodyear EfficientGrip Performance 2 csak hiányolja az általános “jó” besorolást. Bár rövid féktávolsággal és jó irányíthatósággal rendelkezik nedves úton, enyhe gyengeségeket mutat. A száraz úton történő vezetés – és ezért leminősítik hogy “kielégítő” legyen az összesített értékelésben. Különleges erősségei közé tartozik a nagy kopásállóság.
Kumho Ecsta HS51
A koreai Kumho Ecsta HS51 kiváló aquaplaning ellenálló képességével csak nagyon későn úszik fel a vízzel elárasztott úttesten. Másrészt alacsony a gördülési ellenállása, a többi gumiabroncshoz képest a legtöbb üzemanyagot takarítja meg. Gyengeségeket mutat a száraz aszfalton, főleg a kezelés során nem tűnik túl pontosnak.
Petlas Imperium PT515
A törökországi Petlas Imperium PT515 a száraz utakon észrevehető a vezetési biztonság szempontjából, kevés oldalmerevséggel és rossz tapadási tulajdonságokkal – és ezért leértékelődött. Nedves körülmények között sem képes a Petlas viszonylag hosszú féktávolságokkal és a kezelhetőség gyengeségeivel megbirkózni.
Értékelés nedves körülmények között
Az Apollo Alnac 4G megpróbálja kiegyensúlyozni a “nedves” és “száraz” kritériumok között, de mindkét szakterületen elmulasztja a “jó” megítélést. A nedves teljesítmény miatt is leértékelődik.
Hankook Ventus Prime 3 K125
A Hankook Ventus Prime 3 K125 viszont egyenesen a száraz utak specialistája. Különösen pontosan vezethető és a legmagasabb tapadási szintet kínálja. A gyengébb nedves kezelés miatt ért el rosszabb értékelést.
Fulda EcoControl HP 2
Nedves utakon a Fulda EcoControl HP 2 kezelhetősége nem volt meggyőző, de elég meggyőző volt a kopást és az üzemanyag-fogyasztás figyelembe véve.
BF Goodrich Advantage
A BF Goodrich Advantage modelljének erőssége a száraz utakon mutatott rövid féktávolság. Az ADAC tesztelői azonban igazolták, hogy gyenge tapadással rendelkezik nedves úton. A kanyarodási erők jelentős veszteséget szenvednek gyorsuláskor és fékezéskor.
A kopás értékelése
A Maxxis Premitra 5, Nokian Wetproof és Pirelli Cinturato P7 C2 modell száraz és nedves úton is kiegyensúlyozott tulajdonságokkal rendelkezik, de viszonylag magas kopásuk miatt leértékelődnek, ami különösen fontos járművezetők számára. Ezeket a gumikat azonban továbbra is nagyon alacsony éves futásteljesítményű járművekhez lehet ajánlani.
Forrás: ADAC 2021 – Eredeti szöveg: Thomas Kroher. Fotók: ADAC / Wolfgang Grube.
File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.