ADAC 2023 – Nyári gumi teszt: 205/55R16
50 év, 50 gumi: Az ADAC 2023-as jubileumi nyári gumi tesztje 50 nyári gumival a legnépszerűbb 205/55R16-os méretben
A gumi teszt évfordulójára egy nagy különlegesség: 50 nyári gumi a legkelendőbb 205/55R16 V méretben – most kibővített környezetvédelmi és gazdasági kritériumokkal, melyeket a környezetvédelmi mérleg kategóriában foglalunk össze.
- A Tíz „jó”-tól a hét „nem megfelelő”-ig
- Nedves fékút 80 km/h-tól: akár 25 méteres különbség
- Nem mindig az árról van szó
- Átfogó táblázat részletes plusz/mínusz értékeléssel
1973: Az első ADAC gumiabroncs teszt
Németország 1973-ban izgatott volt: az útfelület nyilvánvaló sérülései miatt végre ki kellett húzni az addig megszokott szöges abroncsok szögeit. De hogyan lehet átvészelni a telet szögek nélkül? Érdemes megvenni az új, útbarát speciális téli abroncsokat jégre és hóra? Vagy egy jó négyévszakos gumiabroncs egész évben ellátná a dolgát? Az ADAC nagyszabású tesztjének kellett választ adnia erre a kérdésre – havon a svájci Engadinban, egy genfi jégpályán és a Pirelli tesztpályán a nyárias Olaszországban az első ADAC gumiabroncs teszt alkalmával.
50 évvel később az ADAC és európai partnerei még mindig tesztelik a gumikat – az évforduló megünneplésének alkalmából pedig 50 nyári gumit teszteltek.
A különlegesség: Ezúttal szinte minden Németországban megvásárolható vagy megrendelhető gumiabroncs minden árkategóriában megtalálható. Tehát az olcsó távol-keleti ugyan olyan jó, mint a drága francia márka terméke? És nem biztonságos-e sok pénzt megtakarítani, ha a hannoveri prémium termék helyett akciós nyári gumit szerelünk fel?
ADAC 2023 – nyári gumi teszt eredményinek összesítése:
Helyezés | Tesztelt nyári gumiabroncs | ADAC 2023-as nyári gumi teszt eredmények: | Magyarországi kereskedő |
1 | Goodyear EfficientGrip Performance 2 | Jó | Magyarországi kereskedő >>> |
2 | Continental PremiumContact 6 | Jó | |
3 | Michelin Primacy 4+ | Jó | Magyarországi kereskedő >>> |
4 | Bridgestone Turanza T005 | Jó | Magyarországi kereskedő >>> |
5 | Nokian Tyres Wetproof | Jó | |
6 | Falken ZIEX ZE310 ECORUN | Jó | |
7 | Continental UltraContact | Jó | |
8 | Kumho Ecsta HS52 | Jó | |
9 | Hankook Ventus Prime4 | Jó | |
10 | Nexen N´Fera Primus | Jó | |
11 | Kenda Kenetica Pro KR210 | Átlagos | |
12 | Kleber Dynaxer HP4 | Átlagos | |
13 | Fulda EcoControl HP2 | Átlagos | Magyarországi kereskedő >>> |
14 | Toyo Tires Proxes Comfort | Átlagos | |
15 | Debica Presto HP 2 | Átlagos | Magyarországi kereskedő >>> |
16 | Dunlop Sport BluResponse | Átlagos | Magyarországi kereskedő >>> |
17 | Pirelli Cinturato P7 C2 | Átlagos | |
18 | Sava Intensa HP2 | Átlagos | Magyarországi kereskedő >>> |
19 | Semperit SPEED-LIFE 3 | Átlagos | |
20 | Firestone Roadhawk | Átlagos | |
21 | BF Goodrich Advantage | Átlagos | |
22 | GT Radial FE2 | Átlagos | |
23 | ESA+TECAR SPIRIT PRO | Átlagos | |
24 | Barum Bravuris 5HM | Átlagos | |
25 | Viking Protech Newgen | Átlagos | |
26 | Norauto Prevensys 4 | Átlagos | |
27 | Apollo Alnac 4G | Átlagos | |
28 | General Tire Altimax One S | Átlagos | |
29 | Giti GitiSynergy H2 | Átlagos | |
30 | Petlas Imperium PT515 | Átlagos | |
31 | Uniroyal RainSport 5 | Átlagos | |
32 | Hifly HF 201 | Elégséges | |
33 | Cooper ZEON CS8 | Elégséges | |
34 | Westlake Z-107 | Elégséges | |
35 | Minerva F 209 | Elégséges | |
36 | King Meiler Sport1 | Elégséges | |
37 | Tomket Sport | Elégséges | |
38 | Michelin e Primacy | Elégséges | Magyarországi kereskedő >>> |
39 | Laufenn S Fit EQ+ | Elégséges | |
40 | Delinte DH 2 | Elégséges | |
41 | Zeetex ZT 1000 | Elégséges | |
42 | Avon ZV7 | Elégséges | |
43 | Radar RPX 800 | Elégséges | |
44 | Rotalla RH 01 | Nem ajánlott | |
45 | Berlin Tires Summer UHP 1 G2 | Nem ajánlott | |
46 | Lassa Driveways | Nem ajánlott | |
47 | Evergreen EH 226 | Nem ajánlott | |
48 | Riken Road Performance | Nem ajánlott | |
49 | DoubleCoin DC99 | Nem ajánlott | |
50 | Premiorri Solazo | Nem ajánlott |
Új vizsgálati kritérium: a környezeti egyensúly
A 2023-as ADAC nyári gumiabroncs tesztje megadja a választ. És ahogy az abroncs- és járműtechnológia változott az elmúlt 50 évben, úgy a teszt is fejlődött. Az ADAC hű marad a végső osztályzatban, kiegyensúlyozott értékelési elvhez és az egyes gumiabroncsok átlátható bemutatásához. De most átrendezte, kiegészíti az értékelési szempontokat. A végső osztályzat most a vezetési biztonság és a környezeti egyensúly fő kritériumainak két egyéni eredményéből alakul ki.
A 70 százalékos súllyal a legfontosabb elem továbbra is a vezetésbiztonság a száraz és nedves utakon a szokásos tesztkritériumok mellett. A kopás, az üzemanyag-fogyasztás és a zaj átkerül a környezeti egyensúly új fő kritériumába (30 százalék), amelyet a gumiabroncs tömege és kopása, valamint olyan fenntartható szempontok egészítenek ki, mint a gyártási vagy gyártási maradványok tanúsítása.
Nagyon kiegyensúlyozott a legjobb tíz modell
A Goodyear, a Continental, a Michelin és a Bridgestone viszonylag drága prémium termékei a lista élén állnak a nagy jubileumi teszten. A finn Nokian Tyres és a japán Falken mellett jelenleg a koreai Kumho, Hankook és Nexen gyártók teszik teljessé a csúcscsoportot. Közvetlenül elöl a rendkívül kiegyensúlyozott Goodyear EfficientGripPerformance 2 és a Continental PremiumContact 6, amely mércét állít fel a vezetésbiztonság terén.
Részletes nyári gumi teszt eredmények:
50/1. Goodyear EfficientGrip Performance 2 – ADAC 2023 nyári gumi tesztgyőztes
Vezetési biztonság:
A Goodyear Efficient Grip Performance 2 >>> összességében jó minősítést kapott a vezetési biztonság tekintetében. Száraz utakon megfelelő visszajelzést ad a vezetőnek a kormányról, biztonságosnak mutatja magát a határértékeken, és száraz utakon átlagon felüli fékúttal büszkélkedhet. Nedves utakon a Goodyear Efficient Grip Performance 2 a féktávolság mérése és a nedves útfelületen való kezelhetőség tekintetében remek tapadást és biztonságos vezethetőséget biztosít. Ha az aquaplaning viselkedésről van szó, az nem haladja meg a kielégítő értékelést.
Környezeti hatás:
A környezeti mérlegben a Goodyear Efficient Grip Performance 2, átlag feletti futásteljesítményt ért el a kopási teszten. A hatékonyság az alacsony abroncstömegnek és az alacsony üzemanyag-fogyasztásnak köszönhetően is lenyűgöző. Ami a zajt illeti, a Goodyear kielégítően teljesít.
EU gumiabroncs címke (gördülési ellenállás/nedves tapadás/külső menetzaj) | B/A/69 |
A Tesztgumit gyártó ország | Német Lengyel |
A tesztek átlagos mért értékei (a zárójelben lévő értékek a legjobb és a legrosszabb tesztabroncs értékeit mutatják a megfelelő méréseknél): | |
Fékút (100 – 0 km/h) száraz úton, m-ben (35,9 – 42,9) | 37,7 |
Fékút (80 – 0 km/h) nedves aszfalton m-ben (34,4 – 59,3) | 37,4 |
Féktávolság (80 – 0 km/h) nedves beton m-ben (35,2 – 58,4) | 36 |
Hosszirányú aquaplaning: felúszási sebesség, km/h-ban (86,7 – 70,3) | 80,3 |
Aquaplaning kör: Oldalgyorsulás m/s²-ben (4,0 – 2,7) | 3,5 |
Áthaladási zaj dB(A)-ban: az ISO szerint (69.1 – 73.6) | 70,6 |
Súly kg-ban: (7,6-9,9) | 8,3 |
Üzemanyag-fogyasztás (100 km/h-nál): literben 100 km-enként (5,5-5,9) | 5,7 |
Becsült futásteljesítmény km-ben: a törvényes futófelületi mélységig (71 500 – 23 100) | 65 700 |
Gumikopás mg/km/t-ban: a gumiabroncs-készletre és a jármű tömegére vonatkoztatva (34,8–126,0) | 61,3 |
Erőssége: Nagyon kiegyensúlyozott. Jó száraz és nedves utakon. Jó környezetvédelmi teljesítmény. Nagyon magas futásteljesítmény.
Hátrányai: Nincsenek különösebb gyengeségei
50/2. Continental PremiumContact 6 – Jó
Vezetési biztonság:
A Continental PremiumContact 6 >>> minden tekintetben lenyűgöző, és ezzel megszerezte a vezetésbiztonsági teszt legjobb eredményét. Száraz utakon jó visszajelzést ad a sofőrnek a kormányról. A határon autózás biztonságosnak mutatkozik. A teszt legrövidebb féktávját állítja be. Ez azt jelenti, hogy a teljesítménye száraz utakon egyértelműen jó. De a Continental PremiumContact 6 nedves utakon is remekül teljesít. Itt is megszerezte a teszt legjobb eredményét. A teszt során a legrövidebb féktávot nyújtja, és abszolút biztonságos és könnyen irányítható a nedves út felületen. Csak az aquaplaning esetében nem lépi túl a kielégítő minősítést.
Környezeti hatás:
A környezeti egyensúly szempontjából a PremiumContact 6 éppen lemaradt egy jó értékelésről. A kopásteszten jó előre jelzett futásteljesítményt ad és a kopása is csekély. Hatékonyságát tekintve éppen a gumi súlya miatt hiányzik a jó minősítés. Ami a zajt illeti, szintén kielégítően teljesít.
EU gumiabroncs címke (gördülési ellenállás/nedves tapadás/külső menetzaj) | C/A/71 |
A Tesztgumit gyártó ország | Cseh |
A tesztek átlagos mért értékei (a zárójelben lévő értékek a legjobb és a legrosszabb tesztabroncs értékeit mutatják a megfelelő méréseknél): | |
Fékút (100 – 0 km/h) száraz úton, m-ben (35,9 – 42,9) | 35,9 |
Fékút (80 – 0 km/h) nedves aszfalton m-ben (34,4 – 59,3) | 34,4 |
Féktávolság (80 – 0 km/h) nedves beton m-ben (35,2 – 58,4) | 35,2 |
Hosszirányú aquaplaning: felúszási sebesség, km/h-ban (86,7 – 70,3) | 80,3 |
Aquaplaning kör: Oldalgyorsulás m/s²-ben (4,0 – 2,7) | 3,3 |
Áthaladási zaj dB(A)-ban: az ISO szerint (69.1 – 73.6) | 71,4 |
Súly kg-ban: (7,6-9,9) | 8,9 |
Üzemanyag-fogyasztás (100 km/h-nál): literben 100 km-enként (5,5-5,9) | 5,8 |
Becsült futásteljesítmény km-ben: a törvényes futófelületi mélységig (71 500 – 23 100) | 49 700 |
Gumikopás mg/km/t-ban: a gumiabroncs-készletre és a jármű tömegére vonatkoztatva (34,8–126,0) | 69,5 |
Erőssége: Nagyon kiegyensúlyozott. Magas vezetési biztonság. Jó száraz és nedves utakon. Nagy futásteljesítmény.
50/3. Michelin Primacy 4+ – Jó
Vezetési biztonság:
A Michelin Primacy 4+ összességében jó minősítést kapott a vezetési biztonság tekintetében. A Michelin száraz utakon csak kielégítő visszajelzést ad a vezetőnek a kormányon keresztül, de a határoknál továbbra is biztonságos. Fékútját jónak minősítették a 2023-as ADAC nyári gumi teszten a mezőnyhöz képest. Nedves utakon a Michelin jó minősítést kapott, a féktávolság, az aquaplaning viselkedés és a kezelhetőség tekintetében. Ez nagyon kiegyensúlyozottá teszi nedves utakon. Jó tapadást és biztonságos menettulajdonságokat kínál.
Környezeti hatás:
A környezeti mérlegben a Primacy 4+ a második legjobb minősítést szerezte meg a tesztben (legjobb: Michelin e.Primacy >>>). Előre jelzett futásteljesítménye nagyon jónak minősül, kopása is alacsony.
EU gumiabroncs címke (gördülési ellenállás/nedves tapadás/külső menetzaj) | C/A/69 |
A Tesztgumit gyártó ország | Olasz Spanyol |
A tesztek átlagos mért értékei (a zárójelben lévő értékek a legjobb és a legrosszabb tesztabroncs értékeit mutatják a megfelelő méréseknél): | |
Fékút (100 – 0 km/h) száraz úton, m-ben (35,9 – 42,9) | 36,9 |
Fékút (80 – 0 km/h) nedves aszfalton m-ben (34,4 – 59,3) | 36,7 |
Féktávolság (80 – 0 km/h) nedves beton m-ben (35,2 – 58,4) | 37,7 |
Hosszirányú aquaplaning: felúszási sebesség, km/h-ban (86,7 – 70,3) | 83,5 |
Aquaplaning kör: Oldalgyorsulás m/s²-ben (4,0 – 2,7) | 3,6 |
Áthaladási zaj dB(A)-ban: az ISO szerint (69.1 – 73.6) | 70,5 |
Súly kg-ban: (7,6-9,9) | 8,6 |
Üzemanyag-fogyasztás (100 km/h-nál): literben 100 km-enként (5,5-5,9) | 5,8 |
Becsült futásteljesítmény km-ben: a törvényes futófelületi mélységig (71 500 – 23 100) | 61 300 |
Gumikopás mg/km/t-ban: a gumiabroncs-készletre és a jármű tömegére vonatkoztatva (34,8–126,0) | 53,7 |
Erősségek: Nagyon kiegyensúlyozott. Jó száraz és nedves utakon. Jó környezeti teljesítmény. Nagyon magas futásteljesítmény.
50/4. Bridgestone Turanza T005 – Jó
Vezetési biztonság:
A Bridgestone Turanza T005 >>> összességében jó minősítést kapott a vezetési biztonság tekintetében. A Bridgestone Turanza T005 tisztességes visszajelzést ad a vezetőnek a kormányról száraz utakon, A határon autózáskor, biztonságosnak mutatkozik. Száraz utakon pedig rövid fékúttal büszkélkedhet. Nedves utakon a Bridgestone Turanza T005 a féktávolság mérésében, a hosszirányú aquaplaningban és a nedves úttartásban kiváló tapadást és biztonságos vezethetőséget biztosít. Csak keresztirányú aquaplaning esetén nem haladja meg a kielégítő értéket.
Környezeti hatás:
A Bridgestone Turanza T005 jó eredményt ér el a környezeti egyensúlyban. Alacsony tömegének és üzemanyag-fogyasztásának köszönhetően hatásfokát tekintve kiemelkedő. De előre jelzett futásteljesítménye csak jóra értékelhető.
EU gumiabroncs címke (gördülési ellenállás/nedves tapadás/külső menetzaj) | B/A/71 |
A Tesztgumit gyártó ország | Magyar |
A tesztek átlagos mért értékei (a zárójelben lévő értékek a legjobb és a legrosszabb tesztabroncs értékeit mutatják a megfelelő méréseknél): | |
Fékút (100 – 0 km/h) száraz úton, m-ben (35,9 – 42,9) | 37,3 |
Fékút (80 – 0 km/h) nedves aszfalton m-ben (34,4 – 59,3) | 37,7 |
Féktávolság (80 – 0 km/h) nedves beton m-ben (35,2 – 58,4) | 39,1 |
Hosszirányú aquaplaning: felúszási sebesség, km/h-ban (86,7 – 70,3) | 82,8 |
Aquaplaning kör: Oldalgyorsulás m/s²-ben (4,0 – 2,7) | 3,5 |
Áthaladási zaj dB(A)-ban: az ISO szerint (69.1 – 73.6) | 72,3 |
Súly kg-ban: (7,6-9,9) | 7,7 |
Üzemanyag-fogyasztás (100 km/h-nál): literben 100 km-enként (5,5-5,9) | 5,6 |
Becsült futásteljesítmény km-ben: a törvényes futófelületi mélységig (71 500 – 23 100) | 40 400 |
Gumikopás mg/km/t-ban: a gumiabroncs-készletre és a jármű tömegére vonatkoztatva (34,8–126,0) | 73,3 |
Erőssége: Kiegyensúlyozott. Jó száraz és nedves utakon. Jókörnyezeti egyensúly. Nagy hatásfok.
50/5 Nokian Tyres Wetproof – Jó
Vezetési biztonság:
A Nokian Tyres Wetproof-nak lenyűgöző menettulajdonságai vannak. Jó minősítést kapott a 2023-as ADAC nyári gumi teszten a vezetési biztonság tekintetében. Száraz utakon jó visszajelzést ad a vezetőnek. A határon teljesen biztonságos, száraz utakon pedig a rövid féktávokkal is lenyűgöző eredményeket mutat. Összességében a teljesítménye száraz utakon egyértelműen jónak értékelhető. De a Nokian Tyres Wetproof jó tulajdonságokkal rendelkezik nedves utakon is. Jó eredményekkel rendelkezik a féktávolság és a hosszirányú aquaplaningra, valamint a kezelhetőségre. Csak oldalirányú aquaplaningban nem haladja meg a kielégítő értékelést.
Környezeti hatás:
A környezeti egyensúly tekintetében a Nokian Tyres Wetproof nem kap többet a kielégítőnél. Mind az előre jelzett futásteljesítmény, mind a kopás mértéke a tesztmezőnyhöz képest csak kielégítőnek minősül. Az alacsony abroncstömegnek és az alacsony üzemanyag-fogyasztásnak köszönhetően azonban jó hatásfokot ér el.
EU gumiabroncs címke (gördülési ellenállás/nedves tapadás/külső menetzaj) | C/A/68 |
A Tesztgumit gyártó ország | Finn |
A tesztek átlagos mért értékei (a zárójelben lévő értékek a legjobb és a legrosszabb tesztabroncs értékeit mutatják a megfelelő méréseknél): | |
Fékút (100 – 0 km/h) száraz úton, m-ben (35,9 – 42,9) | 37,8 |
Fékút (80 – 0 km/h) nedves aszfalton m-ben (34,4 – 59,3) | 35,8 |
Féktávolság (80 – 0 km/h) nedves beton m-ben (35,2 – 58,4) | 37,3 |
Hosszirányú aquaplaning: felúszási sebesség, km/h-ban (86,7 – 70,3) | 84,6 |
Aquaplaning kör: Oldalgyorsulás m/s²-ben (4,0 – 2,7) | 3,5 |
Áthaladási zaj dB(A)-ban: az ISO szerint (69.1 – 73.6) | 70,6 |
Súly kg-ban: (7,6-9,9) | 8,3 |
Üzemanyag-fogyasztás (100 km/h-nál): literben 100 km-enként (5,5-5,9) | 5,8 |
Becsült futásteljesítmény km-ben: a törvényes futófelületi mélységig (71 500 – 23 100) | 35 500 |
Gumikopás mg/km/t-ban: a gumiabroncs-készletre és a jármű tömegére vonatkoztatva (34,8–126,0) | 90,9 |
Erősségek: Kiegyensúlyozott. Jó száraz és nedves utakon. Hatékony.
Gyengeségek: Környezeti hatások. Gyengeségek futásteljesítményben és a kopásban.
50/6. Falken ZIEX ZE310 ECORUN – Jó
Vezetés biztonság:
A Falken ZIEX ZE310 ECORUN magasra teszi a mércét száraz utakon. Jó tulajdonságokat mutat nedves úton. Ez a vezetési biztonság megfelelő értékeléséhez vezetett. Falken ZIEX ZE310 ECORUN jól viselkedett a száraz utakon végzett teszten. Példaértékű visszajelzést ad a vezetőnek a kormányon keresztül. Teljesen biztonságos a határokon, és a rövid fékútja is lenyűgöző. A Falken ZIEX ZE310 ECORUN nedves utakon is jó minősítést kapott. Jó minősítést kap a féktávolság mérésénél a nedves úttartásra is. A tesztautó biztonságosan és könnyen irányítható a a nyári gumi teszt során. Csak oldalirányú aquaplaningban nem haladja meg a kielégítő értékelést.
Környezeti hatás: Ha a környezeti egyensúlyról van szó, a Falken ZIEX ZE310 ECORUN nem ér el többet, mint egy kielégítő eredményt. Jósolt futásteljesítménye és kopása miatt jó minősítést kapott. A fenntarthatóság szempontjából a Törökországban gyártott gumiabroncs nem lépi túl a megfelelő értékelést.
EU gumiabroncs címke (gördülési ellenállás/nedves tapadás/külső menetzaj) | C/A/67 |
A Tesztgumit gyártó ország | Török |
A tesztek átlagos mért értékei (a zárójelben lévő értékek a legjobb és a legrosszabb tesztabroncs értékeit mutatják a megfelelő méréseknél): | |
Fékút (100 – 0 km/h) száraz úton, m-ben (35,9 – 42,9) | 37,4 |
Fékút (80 – 0 km/h) nedves aszfalton m-ben (34,4 – 59,3) | 36,8 |
Féktávolság (80 – 0 km/h) nedves beton m-ben (35,2 – 58,4) | 35,8 |
Hosszirányú aquaplaning: felúszási sebesség, km/h-ban (86,7 – 70,3) | 79,7 |
Aquaplaning kör: Oldalgyorsulás m/s²-ben (4,0 – 2,7) | 3,5 |
Áthaladási zaj dB(A)-ban: az ISO szerint (69.1 – 73.6) | 71,9 |
Súly kg-ban: (7,6-9,9) | 9 |
Üzemanyag-fogyasztás (100 km/h-nál): literben 100 km-enként (5,5-5,9) | 5,9 |
Becsült futásteljesítmény km-ben: a törvényes futófelületi mélységig (71 500 – 23 100) | 40 800 |
Gumikopás mg/km/t-ban: a gumiabroncs-készletre és a jármű tömegére vonatkoztatva (34,8–126,0) | 75,7 |
Erősségek: Kiegyensúlyozott abroncs. Különösen jó nedves és száraz utakon.
Gyengeségek: Környezeti hatás.
50/7. Continental UltraContact – Jó
Vezetés biztonság:
A Continental UltraContact a vezetési biztonság szempontjából kielégítőnek számít az ADAC nyári gumi teszten. Kielégítő visszajelzést ad a vezetőnek a száraz úton, de még mindig biztonságos a határértékeken. Rövid fékútjának köszönhetően száraz utakon is jó összeredményt mutat. Nedves utakon azonban az UltraContact nem ér el kielégítőnél jobb eredményt. Jó tapadást és biztonságos vezetési tulajdonságokat mutat ugyan a féktáv mérésekben és a kezelhetőségben is, de az aquaplaningban nehézségeket mutat. Hosszanti aquaplaning esetén nem mutat jobb eredményt a kielégítőnél. Keresztirányú vízenfutásnál pedig még megfelelő eredményt sem éri el.
Környezeti hatás:
A környezeti egyensúlyban az UltraContact mutatja az egyik legjobb eredményt a nyári gumi tesztben. Megjósolt futásteljesítményét nagyon jónak minősítették. Csak a kopás szempontjából hiányzik neki egy nagyon jó értékelés. Az abroncs alacsony tömegével és alacsony üzemanyag-fogyasztásával is jó pontokat szerzett.
EU gumiabroncs címke (gördülési ellenállás/nedves tapadás/külső menetzaj) | B/A/69 |
A Tesztgumit gyártó ország | Cseh |
A tesztek átlagos mért értékei (a zárójelben lévő értékek a legjobb és a legrosszabb tesztabroncs értékeit mutatják a megfelelő méréseknél): | |
Fékút (100 – 0 km/h) száraz úton, m-ben (35,9 – 42,9) | 37,1 |
Fékút (80 – 0 km/h) nedves aszfalton m-ben (34,4 – 59,3) | 38,3 |
Féktávolság (80 – 0 km/h) nedves beton m-ben (35,2 – 58,4) | 38,7 |
Hosszirányú aquaplaning: felúszási sebesség, km/h-ban (86,7 – 70,3) | 76,5 |
Aquaplaning kör: Oldalgyorsulás m/s²-ben (4,0 – 2,7) | 2,9 |
Áthaladási zaj dB(A)-ban: az ISO szerint (69.1 – 73.6) | 71 |
Súly kg-ban: (7,6-9,9) | 8,2 |
Üzemanyag-fogyasztás (100 km/h-nál): literben 100 km-enként (5,5-5,9) | 5,7 |
Becsült futásteljesítmény km-ben: a törvényes futófelületi mélységig (71 500 – 23 100) | 55 900 |
Gumikopás mg/km/t-ban: a gumiabroncs-készletre és a jármű tömegére vonatkoztatva (34,8–126,0) | 52,5 |
Erősségek: Jó száraz utakon. Jó környezetvédelmi teljesítmény. Nagyon magas futásteljesítmény.
Gyengeségek: Gyenge teljesítmény nedves utakon.
50/8. Kumho Ecsta HS52 – Jó
Vezetés biztonság:
A Kumho Ecsta HS52 összességében jó minőséget biztosít a vezetési biztonság tekintetében. A Kumho Ecsta HS52 száraz utakon csak kielégítő visszajelzést ad, de a határon továbbra is biztonságos. Fékútja jónak bizonyult a tesztmezőnyhöz képest. Nedves utakon a Kumho Ecsta HS52 plusz pontokat szerez a féktávolság mérésében, a hosszirányú aquaplaningban és a nedves úttartásban. A keresztirányú aquaplaning viselkedését azonban csak kielégítőnek értékelték. Összességében azonban a Kumho jó minősítést szerzett a vizes teljesítményére.
Környezeti hatás:
Ha a környezeti egyensúlyról van szó, a Kumho nem ér el többet, mint egy kielégítő eredmény. Bár a várható futásteljesítmény és a kopás tekintetében jó pontszámokat ér el, de a nagyobb abroncstömeg miatt csak kielégítő hatékonyságot kínál. Fenntarthatóság szempontjából a Kínában gyártott gumiabroncsot megfelelőnek minősítették.
EU gumiabroncs címke (gördülési ellenállás/nedves tapadás/külső menetzaj) | C/A/71 |
A Tesztgumit gyártó ország | Kína |
A tesztek átlagos mért értékei (a zárójelben lévő értékek a legjobb és a legrosszabb tesztabroncs értékeit mutatják a megfelelő méréseknél): | |
Fékút (100 – 0 km/h) száraz úton, m-ben (35,9 – 42,9) | 36,7 |
Fékút (80 – 0 km/h) nedves aszfalton m-ben (34,4 – 59,3) | 38,4 |
Féktávolság (80 – 0 km/h) nedves beton m-ben (35,2 – 58,4) | 37,6 |
Hosszirányú aquaplaning: felúszási sebesség, km/h-ban (86,7 – 70,3) | 81,9 |
Aquaplaning kör: Oldalgyorsulás m/s²-ben (4,0 – 2,7) | 3,3 |
Áthaladási zaj dB(A)-ban: az ISO szerint (69.1 – 73.6) | 71 |
Súly kg-ban: (7,6-9,9) | 9,1 |
Üzemanyag-fogyasztás (100 km/h-nál): literben 100 km-enként (5,5-5,9) | 5,9 |
Becsült futásteljesítmény km-ben: a törvényes futófelületi mélységig (71 500 – 23 100) | 43 500 |
Gumikopás mg/km/t-ban: a gumiabroncs-készletre és a jármű tömegére vonatkoztatva (34,8–126,0) | 79,3 |
Erőssége: Jó száraz és nedves utakon
Gyengesége: Környezeti egyensúly. Fenttarthatóság.
50/9. Hankook Ventus Prime4 – Jó
Vezetési biztonság:
A Hankook Ventus Prime4 jó általános értékelést szerzett a vezetésbiztonság tekintetében. A Ventus Prime4 kielégítő visszajelzést ad a vezetőnek száraz utakon, de a határon továbbra is biztonságos. Fékútja jónak minősített a 2023-as ADAC nyári gumi teszt mezőnyhöz képest. Nedves utakon a Hankook Ventus Prime4 a féktávolság mérésében és a nedves úttartásban is jó tapadást és biztonságos vezethetőséget biztosít. Az aquaplaning viselkedését azonban csak kielégítőnek értékelték.
Környezeti hatások:
A környezeti mérlegben a Ventus Prime4 jó minősítést kapott az előre jelzett futásteljesítményre és a koposállóságra. Nagy súlya miatt sok pontot vesztett, és nem haladta meg a kielégítő eredményt.
EU gumiabroncs címke (gördülési ellenállás/nedves tapadás/külső menetzaj) | C/A/69 |
A Tesztgumit gyártó ország | Magyar |
A tesztek átlagos mért értékei (a zárójelben lévő értékek a legjobb és a legrosszabb tesztabroncs értékeit mutatják a megfelelő méréseknél): | |
Fékút (100 – 0 km/h) száraz úton, m-ben (35,9 – 42,9) | 36,6 |
Fékút (80 – 0 km/h) nedves aszfalton m-ben (34,4 – 59,3) | 35,8 |
Féktávolság (80 – 0 km/h) nedves beton m-ben (35,2 – 58,4) | 35,5 |
Hosszirányú aquaplaning: felúszási sebesség, km/h-ban (86,7 – 70,3) | 77,6 |
Aquaplaning kör: Oldalgyorsulás m/s²-ben (4,0 – 2,7) | 3,2 |
Áthaladási zaj dB(A)-ban: az ISO szerint (69.1 – 73.6) | 71,7 |
Súly kg-ban: (7,6-9,9) | 9,1 |
Üzemanyag-fogyasztás (100 km/h-nál): literben 100 km-enként (5,5-5,9) | 5,8 |
Becsült futásteljesítmény km-ben: a törvényes futófelületi mélységig (71 500 – 23 100) | 42 200 |
Gumikopás mg/km/t-ban: a gumiabroncs-készletre és a jármű tömegére vonatkoztatva (34,8–126,0) | 77,6 |
Erőssége: Jó száraz és nedves utakon
Gyengesége: Egyenes aquaplaning. Környezeti egyensúly.
50/10. Nexen N’Fera Primus – Jó
Vezetés biztonság:
A Nexen N’Fera Primus összességében jó minősítést biztosít a vezetési biztonság tekintetében. A Nexen jó visszajelzést ad a vezetőnek száraz utakon, és még a határokon is biztonságos. Ráadásul a fékútja is jónak mondható a 2023-as ADAC nyári gumi tesztmezőnyhöz képest. Nedves utakon az N’Fera Primus jó minősítést kapott mind a féktávolság mérése, mind az aquaplaning viselkedés tekintetében. Kezelhetőség szempontjából a Nexen épp hogy csak lemaradt a jó értékelésről, de ez még mindig elegendő a nedves teljesítmény jó értékeléséhez.
Környezeti hatás:
Környezeti egyensúly tekintetében a Nexen nem ér el többet a kielégítőnél. Az előre jelzett futásteljesítmény és a kopás is kielégítőnek minősül.
EU gumiabroncs címke (gördülési ellenállás/nedves tapadás/külső menetzaj) | D/A/71 |
A Tesztgumit gyártó ország | Cseh |
A tesztek átlagos mért értékei (a zárójelben lévő értékek a legjobb és a legrosszabb tesztabroncs értékeit mutatják a megfelelő méréseknél): | |
Fékút (100 – 0 km/h) száraz úton, m-ben (35,9 – 42,9) | 38,2 |
Fékút (80 – 0 km/h) nedves aszfalton m-ben (34,4 – 59,3) | 38,2 |
Féktávolság (80 – 0 km/h) nedves beton m-ben (35,2 – 58,4) | 37,9 |
Hosszirányú aquaplaning: felúszási sebesség, km/h-ban (86,7 – 70,3) | 84,5 |
Aquaplaning kör: Oldalgyorsulás m/s²-ben (4,0 – 2,7) | 3,7 |
Áthaladási zaj dB(A)-ban: az ISO szerint (69.1 – 73.6) | 70,7 |
Súly kg-ban: (7,6-9,9) | 8,4 |
Üzemanyag-fogyasztás (100 km/h-nál): literben 100 km-enként (5,5-5,9) | 5,7 |
Becsült futásteljesítmény km-ben: a törvényes futófelületi mélységig (71 500 – 23 100) | 33 300 |
Gumikopás mg/km/t-ban: a gumiabroncs-készletre és a jármű tömegére vonatkoztatva (34,8–126,0) | 88,1 |
Erőssége: Jó száraz és nedves utakon
Gyengeség: Futásteljesítmény. Fenttarthatóság.
Forrás és képek: ADAC, Martin Brand, Andreas Müller, Ruprecht Müller, Matthias Zimmermann
Ennek az oldalnak a szerkesztése még folyamatban van, kérlek látogass vissza később is!!!